Technologie Tanie i polecane Porady PC Windows Konsole Telefony Technika
Wiadomość sprzęt i soft 14 maja 2020, 11:50

autor: Entelarmer

„Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami

Firma Epic Games zmieniła warunki licencji Unreal Engine. Od teraz twórcy mogą wykorzystywać ten silnik w celach komercyjnych bezpłatnie do czasu uzyskania miliona dolarów przychodu brutto z gier stworzonych na bazie tej technologii.

„Nie płać do pierwszego miliona” – Unreal Engine z nowymi zasadami - ilustracja #1
Epic Games chce ułatwić życie twórcom nie tylko nową technologią.

Wczorajsza prezentacja Unreal Engine 5 odbiła się szerokim echem w branży gier. To jednak nie jedyne istotne doniesienie na temat tego popularnego silnika. Megan Fox ze studia Glass Bottom Games (SkateBIRD) zauważyła intrygującą zmianę w warunkach korzystania z Unreal Engine. Otóż na stronie technologii podano, że korzystanie z niej w celach komercyjnych jest bezpłatne do czasu przekroczenia przez stworzoną na niej grę kwoty miliona dolarów przychodu brutto. Dotychczas Epic Games żądał tantiemy 5% już przy przychodzie 3 tysięcy dolarów. Wszelkie wątpliwości rozwiała Dana Cowley na Twitterze w odpowiedzi do wpisu Fox.

Można być cynikiem i wiązać tę zmianę z ogłoszeniem Unreal Engine 5, bo dotyczy to wyłącznie czwartej generacji silnika. Jednak przeczy temu informacja zawarta na stronie z najczęściej zadawanymi pytaniami. Epic Games wyraźnie podkreśliło, że nie zamierza zmieniać warunków licencji po debiucie UE 5. Co więcej, firma potwierdziła, że aplikują się one także do wcześniejszych umów, o ile zawarto je nie wcześniej niż 1 stycznia 2020 roku. Oczywiście to wciąż zachęta dla twórców do udostępnienia gier w Epic Games Store, jeżeli przewidują osiągnięcie wspomnianego wyżej przychodu brutto (produkcje wydane w EGS są zwolnione z pięcioprocentowej tantiemy za korzystanie z UE). Niemniej na zmianie skorzystają wszyscy pomniejsi twórcy, niezależnie od platform docelowych swoich dzieł.

GOL Newsroom

Zapraszamy Was do polubienia profilu Newsroomu na Facebooku. Znajdziecie tam nie tylko najciekawsze wiadomości, ale i szereg miłych dodatków.