Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Poradnik do gry Risen 2: Mroczne wody zawiera szczegółowy opis zadań z podziałem na wyspy i fragmenty kontynentów, kolejno odwiedzanych podczas zmagań. Każda misja zawiera osobną mapkę, na której oznaczone są kluczowe dla niej postaci i lokacje.

31 stycznia 2013Autorzy solucji: Czarny & Krystian Smoszna (gry-online.pl) - dotyczy wersji PC, X360, PS3
Poradnik do gry Risen 2: Mroczne wody zawiera przede wszystkim szczegółowy opis zadań z podziałem na wyspy i fragmenty kontynentów, kolejno odwiedzanych podczas zmagań - Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry

Poradnik do gry Risen 2: Mroczne wody zawiera przede wszystkim szczegółowy opis zadań z podziałem na wyspy i fragmenty kontynentów, kolejno odwiedzanych podczas zmagań. Każda misja zawiera osobną mapkę, na której oznaczone są kluczowe dla niej postaci i lokacje. Dokładna zawartość poradnika przedstawia się następująco:

  • Szczegółowy opis zadań z podziałem na wyspy - uwzględniający wszystkie możliwe rozwiązania danego problemu i zawierający dokładne mapki, ułatwiające odnalezienie kluczowych bohaterów i lokacji.
  • Legendarne przedmioty - spis wszystkich legendarnych przedmiotów występujących w grze, wraz z dokładną informacją, gdzie można je znaleźć.
  • Trenerzy - spis wszystkich trenerów, którzy są w stanie nauczyć głównego bohatera przydatnych umiejętności. Dla łatwiejszego rozeznania nauczyciele oznaczeni są na mapkach, na dodatek w opisie uwzględniono warunki nauki (o ile takowe istnieją) oraz listę zdolności, jaką "obsługuje" dany trener.
  • Handlarze - spis wszystkich handlarzy, którzy są gotowi sprzedać bohaterowi swoje przedmioty bądź nabyć te znalezionego przez niego. Kupcy oznaczeni są na mapkach, a jeśli istnieją warunki niezbędne do rozpoczęcia współpracy, zostały one wymienione w opisie.
  • Kluczowe lokacje - wykaz wszystkich lokacji na poszczególnych wyspach, jakie można wykorzystać w opcji szybkiego transportu.
  • Kradzież kieszonkowa - lista wszystkich postaci, które można okraść za pomocą zdolności kradzieży kieszonkowej. Każdy bohater niezależny został oznaczony na mapie, a spis zawiera wszystkie dane dotyczące tego procesu: stopień trudności oraz nagrody.

RISEN 2: MROCZNE WODY - PORADNIK UKOŃCZONY

Prace nad poradnikiem zostały zakończone, jeżeli jednak masz jakieś uwagi lub własne propozycje rozbudowy poradnika wyślij je na adres redakcja@gry-online.pl.

DZIENNIK ZMIAN

11 maja 2012 - dodano brakujące zadania i porady ogólne, prace nad poradnikiem zostały zakończone.

8 maja 2012 - liczne poprawki w istniejących zadaniach, wszystkie zadania z Caldery i Zatoki Marajków, nowe Legendarne przedmioty, uaktualnione spisy handlarzy, trenerów i osób, które można okraść.

2 maja 2012 - brakujące zadania z Wybrzeża Ostrzy, wszystkie questy z Wyspy Złodziei, nowe Legendarne przedmioty, uaktualnione spisy handlarzy, trenerów i osób, które można okraść. Poprawki w zadaniach.

27 kwietnia 2012 - część brakujących zadań z Wybrzeża Ostrzy, niemal wszystkie questy z wyspy Antigua, nowe Legendarne przedmioty, uaktualnione spisy handlarzy, trenerów i osób, które można okraść. Nowy dział - Unikatowy oręż.

24 kwietnia 2012 - pierwsza część poradnika, zawierająca wszystkie zadania z Caldery i wyspy Tacarigua, a także większość questów z Wybrzeża Ostrzy. Legendarne przedmioty, kradzież kieszonkowa, handlarze i trenerzy z wyspy Tacarigua.

Maciej "Czarny" Kozłowski i UV (www.gry-online.pl)

Informacja o aktualizacjach poradnika

Na dzień dzisiejszy prace nad poradnikiem Risen 2: Mroczne wody - poradnik do gry zostały zakończone.

Ze względu na możliwe aktualizacje gry (patche), mogą wystąpić pewne różnice w zawartości gry i poradnika. Data ostatniej aktualizacji poradnika: 31 stycznia 2013.

komentarze czytelników (208)

KarolOsiak  2012-05-09 - 16:27

Na jakiej wyspie/wyspach znajdujemy miecz Wicher. Pierwszą część już nie pamiętam co dokładnie czy rękojeść czy klingę znalazłem na Wyspie Umarłych w skrzyni (poziom złodziejstwa 60),tuż przed wejściem do świątyni.

Krol Krzysztof  2012-05-09 - 19:26

Jak zdobyć berło czaszki jeżeli wszystkie misje zrobiłem na wyspie zmarłych

alwarossss  2012-05-09 - 21:07

GDZIE JEST SWIATYNIA POWIETRZA?

alwarossss  2012-05-09 - 21:09

a jak dostac sie na wyspe sztormow? musze z kims pogadac? rickiem? a gdzie on jest? to ten druid? byl przy ognisku dalem mu 5 jaj i gdzies poszedl?pomocy

IceMan27  2012-05-09 - 22:45

Ten druid jest na Twoim statku, na jego dziobie.

alwarossss  2012-05-09 - 23:54

iceman dzieki przeoczylem ale podchodze prowadzac konwerscje i nic nie slychac czyzbym za szybko wybral sie z nim na wyspe sztormo?

gamesiarz  2012-05-10 - 00:56

Dostęp do tej treści mają tylko piraci albo ci co nabyli kolekcjonerską edycje niemiecką. http://www.amazon.de/Risen-Dark-Waters-Stahlbarts-Schatz/dp/B0052RNFKI To, że nie masz dźwięku znaczy, że brakuje jednego pliku odpowiedzialnego za dubbing dla dlc3. Ogólnie tylko nieliczni mają do niego dostęp.

Radziio  2012-05-10 - 05:49

Mam pytanie Jak jest zakładka "załoga" to jak to uzupełnić do max ? Mam tylko kilku ludzi na statku :/

Sir Elton  2012-05-10 - 07:58

Co do Air Temple, jeśli aktywujesz ją w Test Mode, a nie masz pliku odpowiedzialnego za dźwięk/dialogi, to będziesz miał nieme dlc. Jeśli masz ten plik, to wszystko będzie działać jak należy, swoją drogą, każdy kto ma tą grę ma od razu wszystkie dlc zainstalowane....tylko nieaktywowane. To świństwo, kupujesz grę, a zawartość którą już MASZ, musisz aktywować płacąc za nią jeszcze raz, bądź tak jak ktoś wykombinował aktywować przez test mode. Ogólnie te dlc zaczynają mnie powoli wk.....iać, jedyne dobre dlc to były niektóre do Mass Effect 2 i Dragon Age, reszta ssie na całej linii. A co do Risena, zarówno Wyspa Skarbów jak Świątynia Powietrza, to całkiem dobre dlc. Jedzie ktoś w lipcu na Eltona Johna do Łodzi he he :)?

Sir Elton  2012-05-10 - 15:09

Radziio- co do załogi to na pewno NIE MOŻNA mieć wszystkich 10 slotów zajętych. Nawet jeśli masz Wyspę Skarbów i Świątynię Powietrza. Pewnie przewidziana była jeszcze jakaś dodatkowa zawartość, ale na forum twórców gry już zostało powiedziane, że do Risen 2 nie będzie więcej dlc. I wiecie co?Z jednej strony trochę szkoda, bo gra naprawdę wciąga, ale z drugiej chętnie widziałbym Risen 3 z powrotem w klimatach jedynki, tylko żeby autorzy mieli większy budżet. Risen 3 w klimatach jedynki i pierwszych dwóch Gothiców brałbym w ciemno:).......nie ma mięsa do gotowania:)

NERO1  2012-05-10 - 16:55

A czy będzie wyspa umarłych? Bo teraz nie ma

gamesiarz  2012-05-10 - 22:44

@Sir Elton Nie ma co winić piranhi za dlc, tylko deepsilver. Niestety ekipa Piranha Bytes ma pecha, bo z jednego bagna jakim był jowood weszła w drugie jakim jest deepsilver Co do załogi przy użyciu kodów da się mieć zarówno Shani, jak i Venturo (stoją wtedy koło siebie, ale nie ma żadnych bugów :))

patryk8989  2012-05-11 - 09:43

Czy moze ktos wie gdzie moge kupic malpke? malpka quina zginela po tym jak upadla z duzej wysokosci. Finingan z obozu piratow moze ja tylko wytresowac takze on jej nie ma. Prosze o pomoc bo nie lubie zostawiac misji a ta z pistoletem wilsona bez malpki jest dla mnie nie do wykoniania. Dziekuje

MiszczCzarny  2012-05-11 - 11:08

Towar Quina odnawia się co jakiś czas. Kup od niego małpkę jeszcze raz :).

kerafaks  2012-05-12 - 00:30

Małpkę wykorzystuje się nie tylko w Antigui ale w wielu ruinach gdzie przechodząc przez szparę we wrotach może je po drugiej stronie otworzyć dźwignią;)

velmichu  2012-08-23 - 16:00

gdzie moge zdobyc mape wyspy umarlych?

N.I.G.G.A  2013-09-27 - 13:05

A co jeżeli już byłem u wysokiej rady i zrobiłem tę misję jak nim byłem a nie ukończyłem tego zadania? Bo tylko poszedłem nim do rady a nie do biblioteki... Nie można nim być drugi raz więc co mam zrobić?

Arishok  2013-09-27 - 14:06

W ostatnim domu po prawej na nabrzeżu w Calderze jest kupiec, który zleci ci misję dostania się do siedziby Wysokiej Rady i powie jak to zrobić. Ewentualnie jak często robisz szybki zapis, to możesz wczytać grę, bo te zapisy nie są usuwane.

Piracka Świniaaaaa  2014-05-03 - 20:47

Mam Pytanie!! Gdzie jest pierścień złodzieja i pierścień łotra ? proszę o dokładne położenie bo szukam tego i nie ma :(

deiw  2014-06-25 - 19:39

Siema nie wiem czy post już był ale zaryzykuje też przeszedłem kilka ładnych razy Risen 2, patrze teraz tak na zadania na tej stronie i zauważyłem brak niektórych z nich przykładem niech będzie Godzina Czarownic zadanie to mamy na Antigui gdy posiadamy przy sobie ducha Stalowobrodego możemy nim postraszyć Eddiego rybaka na wschodnim wybrzeżu, może ktoś poza mną także to zauważył :)