Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 9 sierpnia 2014, 12:33

autor: Luc

Test gry Wasteland 2 - jak prezentuje się RPG dla fanów Fallouta tuż przed premierą? - Strona 3

Pomimo drobnego opóźnienia, już niedługo ponownie udamy się na postapokaliptyczne pustkowia. Choć sequel „ojca Falloutów” nie miał łatwej przeprawy, zdaje się, że największe problemy ma już za sobą.

WASTELAND 2 W SKRÓCIE:
  • Postapokaliptyczne RPG;
  • Turowy system walki z punktami akcji;
  • Historia skupiona wokół frakcji Desert Ranwers;
  • Akcja rozgrywa się 15 lat po wydarzeniach z pierwszej części;
  • Gra oparta na silniku Unity, z możliwością ustawienia rzutu izometrycznego.

Po głośnej, i jakby nie patrzeć udanej, premierze trzeciej odsłony kultowego Fallouta, środowisko fanów serii wyraźnie podzieliło się na dwa obozy. Pierwszy z radością wzbijał pięści ku górze, wychwalając możliwość dreptania po ogromnym świecie przedstawionym w pełni trójwymiarowej grafice, drugi przeklinał twórców za odejście od rzutu izometrycznego. I choć słowne utarczki i wzajemne przerzucanie się argumentami trwa aż po dziś dzień, nadzieje zwolenników postapokaliptycznej klasyki, rozgorzały na nowo wraz z ogłoszeniem Wasteland 2. Kiedy pełnoprawna kontynuacja „jedynki” trafiła na Kickstartera, kolejne progi przekraczano w błyskawicznym tempie, zaś cała zbiórka zakończyła się na imponującym wyniku niemal trzech milionów dolarów. W połączeniu z resztą funduszy jakie zdobyto na produkcję, było to aż nadto i prace na drugą odsłoną mogły po kilkudziesięciu latach oczekiwań nareszcie wystartować. Liczne poprawki, tysiące uwag fanów oraz kilka dużych aktualizacji w fazie beta, sprawiły, iż Wasteland 2 jest już bardzo blisko swojej finalnej wersji i choć nie jest idealny, prezentuje się całkiem przyzwoicie.

Podobnie jak w pierwszej części, tym razem także pod naszą kontrolę trafia oddział tzw. Desert Rangers. Jako nieopierzeni kadeci organizacji, która poprzysięgła przywrócić ład i porządek na terenie zrujnowanych Stanów Zjednoczonych, przyjdzie nam przemierzyć bezkresne pustkowia i stawić czoła mniej lub bardziej wyrafinowanym bandytom. Choć nasze początkowe zadania nie należą do najbardziej skomplikowanych, wraz z rozwojem fabuły stajemy przed coraz to większymi wyzwaniami i odkrywamy kolejne tajemnice otaczającej nas rzeczywistości. Oczywiście po drodze natrafimy również na całą masę zmutowanych żyjątek oraz innych niebezpieczeństw – od gigantycznych karaluchów, przez śmiercionośne promieniowanie i braki w zaopatrzeniu, aż po zainfekowanych mutantów.

Bez odpowiedniej taktyki – ani rusz.

W walce z tym bezwzględnym światem, nasza czteroosobowa drużyna nie musi naturalnie mierzyć się samodzielnie. Podczas podróży szybko natrafiamy na pierwszych niezależnych bohaterów, których możemy zwerbować do oddziału – w tym również takich, których bardziej doświadczeni gracze pamiętają z pierwowzoru. Maksymalna liczba siedmiu wojaków to już naprawdę znacząca siła, choć i nasi przeciwnicy rzadko kiedy pojawiają się pojedynczo. Co istotne, każdy z naszych podopiecznych może specjalizować się w całkowicie innej dziedzinie. Możliwości rozwoju bohatera oraz osobnych atrybutów jest naprawdę sporo – m.in. opatrywanie ran, otwieranie sejfów, rozbrajanie alarmów, specjalizacja w pistoletach czy choćby cięty język. Lista obejmuje kilkadziesiąt pozycji, a fakt, iż wybierać możemy z całkowicie przeciwstawnych kategorii, dodatkowo działa na korzyść tego tytułu.

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?