Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 19 sierpnia 2011, 09:41

autor: Amadeusz Cyganek

Wrażenia z pokazu gry Ghost Recon: Future Soldier - gamescom 2011 - Strona 2

Chcecie sprawdzić, jak żołnierz przyszłości zachowuje się na współczesnym polu walki? Nie ma problemu – Ghost Recon: Future Soldier powinien zaspokoić Waszą ciekawość.

Po ponad czterech latach, jakie upłynęły od premiery Ghost Recon: Advanced Warfighter 2, jedna z flagowych serii Ubisoftu powraca ze zdwojoną siłą. Oprócz zapowiedzianej na PC strzelaniny online, w przyszłym roku pojawi się odsłona o podtytule Future Soldier, również nastawiona na tradycyjną kampanię, niepozbawiona jednak rozbudowanego trybu multiplayer. My mieliśmy okazję zobaczyć w akcji drugi z wyżej wymienionych tytułów.

Pokaz gry sprowadził się do przedstawienia jednej z misji głównej kampanii w trybie kooperacji. Do akcji wkroczyło dwóch graczy reprezentujących zupełnie inny styl zabawy – działający z ukrycia i korzystający z nowinek technicznych snajper oraz niestroniący od bezpośrednich pojedynków żołnierz z szybkostrzelnymi pukawkami w ręku. Miejscem rozgrywających się na naszych oczach wydarzeń okazała się mała wioska w Zambii, a pierwszym zadaniem – zlikwidowanie wartowników wypatrujących nadciągających intruzów.

Misja rozpoczęła się w odległości kilkuset metrów od zabudowań, co oczywiście stworzyło pole do popisu uzbrojonemu po zęby i zakamuflowanemu snajperowi. Wykorzystywany karabin snajperski to niesamowicie precyzyjne cudo – zainstalowane przyrządy optyczne pozwalają na pięciokrotną regulację odległości i zasięgu widzenia. Ułatwiło to likwidację wrogów znajdujących się zarówno w pobliżu pierwszych umocnień, jak i pilnujących wejścia do prowizorycznych domków. Nie wszystkich jednak udało się wyeliminować za pomocą szybkiego, celnego strzału – kilku oponentów ukryło się za licznymi kontenerami i przyczepami, co uniemożliwiło namierzenie ich w tradycyjny sposób. Od czego są jednak nowoczesne cuda techniki – w trasę ruszył zdalnie sterowany obiekt, odpowiadający za szybką detekcję wrogów i wskazanie celów wraz z dokładnymi danymi o odległości, jaka dzieli nas od naszych antagonistów. Ta mechaniczna zabawka może poruszać się zarówno w powietrzu, jak i po ziemi, co pozwala odkryć oddziały przeciwnika stacjonujące w pomieszczeniach. Oczywiście nie możemy przeszarżować – robot nie jest niezniszczalny, a jego utrata może utrudnić taktyczne manewry.

Po zaznaczeniu przeciwników gracze szybciutko podbiegli do pierwszej barykady i skorzystali z systemu osłon. Poruszając się pomiędzy dwiema betonowymi przeszkodami, sprawnie likwidowali ukryte cele. Sielanka nie trwała jednak zbyt długo – ktoś spostrzegł, że ekipa powoli się wykrusza i nie jest to skutek suto zakrapianej imprezy. Czekała nas bezpośrednia walka z mocno nacierającą, kilkuosobową grupą wrogów. W roli specjalisty od spraw nagłych doskonale sprawdził się uzbrojony w karabiny maszynowe żołnierz, który kilkoma szybkimi seriami oczyścił mały placyk przed wioską. Nadeszła pora, by wkroczyć na teren bazy.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.