Tryb kooperacji w grze Władca Pierścieni: Wojna na Północy - gamescom 2011

Moda na Władcę Pierścieni nie przemija – po kilku udanych strategiach pora na napakowaną efektownymi walkami dynamiczną grę akcji. Wojna na Północy czeka!
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Przeczytaj recenzję Krwawa jatka w Śródziemiu - recenzja gry Władca Pierścieni: Wojna na Północy

19 sierpnia 2011 ElMundo (gry-online.pl)
• strony :12

Popularność Władcy Pierścieni, mimo kilku mniej lub bardziej udanych adaptacji filmowych i growych, wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie, a fani wykreowanego przez Tolkiena uniwersum nieustannie wyczekują produktów rozgrywających się w tym wspaniałym świecie. Po nieudanym Podboju – sztampowej i śmiertelnie nudnej siekance – ekipa Snowblind Studios zabiera się tym razem za stworzenie dynamicznej gry akcji, niestroniącej od brutalności i zapożyczeń z gatunku RPG. Pora sprawdzić, czy Wojna na Północy to faktycznie produkcja warta zainteresowania.

Na zamkniętym pokazie miałem okazję, wraz z dwójką innych graczy, wziąć udział w jednej z misji, testując tryb kooperacji. Trafiamy w pobliże twierdzy w Nordinbad, gdzie od kilku dni trwa zmasowane oblężenie sił wroga. Trójka bohaterów przybywa na miejsce w samą porę – przeciwnicy rozpoczynają właśnie ostateczny szturm na główną bramę zamku. Zastęp walecznych krasnoludów został, niestety, przyparty do muru i traci szanse na obronę swojej bazy. Naszym zadaniem jest oczywiście powstrzymanie napierających wrogich oddziałów i zminimalizowanie strat powstałych w wyniku ciągłego ostrzału murów.

Rozgrywkę rozpoczynamy od wyboru jednej z trzech postaci dostępnych w tej misji. Mnie w udziale przypada Andriel – elfka, jedna z najważniejszych osób w Rivendell. Nie wertujcie książek w poszukiwaniu jej życiorysu – to bohaterka stworzona specjalnie na potrzeby gry. Tak samo jest w przypadku pozostałych dwóch herosów – Eradan to przedstawiciel rasy ludzkiej, specjalizujący się głównie w posługiwaniu się łukiem i korzystający ze swojej zwinności w bezpośrednich atakach. Farin to z kolei waleczny krasnolud, robiący doskonały użytek ze swojej nieprzeciętnej siły i świetnie operujący wszelkiego rodzaju dwuręcznym orężem.

Pierwszym zadaniem jest zlikwidowanie kilkunastu wrogów panoszących się na zamkowym dziedzińcu – zastajemy tam zarówno reprezentantów naszej rasy, jak i stadko potworów znanych z kart książkowej trylogii. Podczas starć korzystamy z niezbyt rozbudowanego, acz wystarczającego zestawu ataków. Oprócz standardowych uderzeń magiczną laską, jaką posługuje się moja bohaterka, można zadać także cios nieco mocniejszy, choć obarczony ryzykiem szybkiej kontry ze strony przeciwnika, w związku z brakiem możliwości obrony. Poza tym dysponujemy zestawem umiejętności, nabywanych w trakcie gry. Podczas tej misji mogłem użyć zaledwie dwóch – pierwsza pozwalała zamrozić oponenta znajdującego się w zasięgu rażenia broni, druga zaś roztaczała wokół bohaterki magiczną tarczę chroniącą ją przed obrażeniami. Co ważne, z tychże zdolności mogą korzystać również inni gracze – gdy moi partnerzy weszli w pole chronione przez osłonę, oni także nie ponosili żadnych strat.

Dotyczy wersji PC
inne
Widzieliśmy Kingdom Come: Deliverance – ambitny i realistyczny RPG doczekał się modułu walki

Widzieliśmy Kingdom Come: Deliverance – ambitny i realistyczny RPG doczekał się modułu walki

Produkcja Kingdom Come: Deliverance posuwa się dość powoli, ale systematycznie. Na E3 po raz pierwszy zaprezentowano walkę, do której twórcy podeszli równie ambitnie jak do pozostałych elementów swojego dzieła.  zapowiedź gry

Widzieliśmy Dark Souls III – dokąd zmierza kultowa seria?

Widzieliśmy Dark Souls III – dokąd zmierza kultowa seria?

Choć Dark Souls III nie zapowiada się na rewolucyjną odsłonę, to From Software rozwija sprawdzoną formułę o rozwiązania wprowadzone w Bloodborne.  zapowiedź gry

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity

Widzieliśmy White March - pierwszy duży dodatek do gry Pillars of Eternity

Obsidian Entertainment nie zwalnia tempa i już na jesień bieżącego roku obiecuje wydanie pierwszego dużego rozszerzenia do gry Pillars of Eternity. White March, bo taki będzie nosić tytuł ów dodatek, przypomni fanom klimat panujący w Icewind Dale.  zapowiedź gry

gra Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Władca Pierścieni: Wojna na Północy

The Lord of the Rings: War in the North

RPG

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-09-26 - 220443Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216816Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216815Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216814Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216813Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216812Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216811Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216810Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216809Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-16 - 216404

komentarze czytelników


annholy  2011-08-19 - 09:34

Sporo czytałem na temat WitN i właściwie jestem przekonany do zakupu tej gry. Jedyne co trochę mnie martwi po obejrzeniu kilkunastu trailerów, kawałków rozgrywki to poziom trudności i obrona w walce. Czy gra nie będzie za łatwa i czy występuje w niej, albo inaczej to napiszę - czy parowanie, blokowanie, uniki czy jakieś turlanie jest niezbędne do przeżycia. Z tego co widziałem dotychczas WitN w walce trochę wygląda na button mashera czy typowego h&S, w którym nie przejmujemy się przeciwnikiem atakującym od tyłu czy z boku.

Hawkeye_75  2011-08-19 - 11:17

"mniej lub bardziej udanych adaptacji filmowych" ...

Zanthius  2011-08-19 - 11:43

"mimo kilku mniej lub bardziej udanych adaptacji filmowych i growych" To bardziej zapewne odnosi się do tego drugiego dorobku. Nie sądzę był autor kwestionował adaptacje filmowe, które jak wszyscy wiemy były nad wyraz udane.

Kazioo  2011-08-19 - 12:00

30 lat temu pojawiły się filmy animowane, które zalicza się do tych mniej udanych adaptacji filmowych, więc nie wiem o co chodzi z tym waszym czepianiem. Zwrot "mimo kilku mniej lub bardziej udanych adaptacji filmowych i growych" dotyczy jednego i drugiego.

Kentril  2011-08-19 - 12:09

Dla mnie to must have, jednak dziwi trochę fakt, że tyle lat po premierze LOTR'a wciąż jest takie zainteresowanie tematem. W zasadzie to nie dziwi, a raczej cieszy ;] ...

Apokalipsis  2011-08-19 - 12:34

Po tej zapowiedzi jestem pewny w 200% co do tej produkcji. Ah. Do tego gra zostanie obarczona polskimi napisami (brawo Cenega!).. - Must Have.

victripius  2011-08-19 - 13:30

Zapowiedź naprawdę daje nadzieję, że będzie to w końcu jakaś naprawdę porządna gra w uniwersum Władcy Pierścieni :)

anotherworld86  2011-08-19 - 13:38

gra wygląda jak by graficy ją robiący mieli fetysz koloru brozowo-błotnego a ogry wygladają jak by były ulepione z gliny ... nie jaram się

annholy  2011-08-19 - 16:17

Po pierwsze to nie ogry lol tylko trolle i orkowie a po drugie trudno oczekiwać po spaczonych terenach Mrocznej Puszczy czy Angmaru sunących po niebie i wypuszczających z tyłka tęczę jednorożców, dlatego kolorystyka jest taka a nie inna :)

Nolifer  2011-08-20 - 17:09

Dawno brakowało porządnej gry z uniwersum Tolkiena , ale chyba się w końcu jej doczekamy .

marcinos709  2011-08-21 - 07:32

Ta zapowiedź jeszcze bardziej mnie upewniła, że gra będzie naprawdę dobra. W końcu prawdziwa mroczna opowieść fantasy, czego ostatnio trochę brakowało. I do tego jeszcze w świecie Tolkiena. Bardzo mi się podoba pomysł, że w kampanii można grać w trzy osoby w kooperacji, z zapowiedzi wynika, że najciekawiej będzie się grało elfką. Jednak dwie inne postacie też na pewno nie będą złe. Mam tylko nadzieję, że fabuła( o której tu nie wspomniano) będzie trzymać naprawdę wysoki poziom.

vojak_2  2011-08-24 - 18:27

++

SSman92  2011-08-25 - 13:48

takie gry lubię