Tryb kooperacji w grze Władca Pierścieni: Wojna na Północy - gamescom 2011

Moda na Władcę Pierścieni nie przemija – po kilku udanych strategiach pora na napakowaną efektownymi walkami dynamiczną grę akcji. Wojna na Północy czeka!
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Przeczytaj recenzję Krwawa jatka w Śródziemiu - recenzja gry Władca Pierścieni: Wojna na Północy

19 sierpnia 2011ElMundo (gry-online.pl)
• strony :12

Popularność Władcy Pierścieni, mimo kilku mniej lub bardziej udanych adaptacji filmowych i growych, wciąż utrzymuje się na wysokim poziomie, a fani wykreowanego przez Tolkiena uniwersum nieustannie wyczekują produktów rozgrywających się w tym wspaniałym świecie. Po nieudanym Podboju – sztampowej i śmiertelnie nudnej siekance – ekipa Snowblind Studios zabiera się tym razem za stworzenie dynamicznej gry akcji, niestroniącej od brutalności i zapożyczeń z gatunku RPG. Pora sprawdzić, czy Wojna na Północy to faktycznie produkcja warta zainteresowania.

Na zamkniętym pokazie miałem okazję, wraz z dwójką innych graczy, wziąć udział w jednej z misji, testując tryb kooperacji. Trafiamy w pobliże twierdzy w Nordinbad, gdzie od kilku dni trwa zmasowane oblężenie sił wroga. Trójka bohaterów przybywa na miejsce w samą porę – przeciwnicy rozpoczynają właśnie ostateczny szturm na główną bramę zamku. Zastęp walecznych krasnoludów został, niestety, przyparty do muru i traci szanse na obronę swojej bazy. Naszym zadaniem jest oczywiście powstrzymanie napierających wrogich oddziałów i zminimalizowanie strat powstałych w wyniku ciągłego ostrzału murów.

Rozgrywkę rozpoczynamy od wyboru jednej z trzech postaci dostępnych w tej misji. Mnie w udziale przypada Andriel – elfka, jedna z najważniejszych osób w Rivendell. Nie wertujcie książek w poszukiwaniu jej życiorysu – to bohaterka stworzona specjalnie na potrzeby gry. Tak samo jest w przypadku pozostałych dwóch herosów – Eradan to przedstawiciel rasy ludzkiej, specjalizujący się głównie w posługiwaniu się łukiem i korzystający ze swojej zwinności w bezpośrednich atakach. Farin to z kolei waleczny krasnolud, robiący doskonały użytek ze swojej nieprzeciętnej siły i świetnie operujący wszelkiego rodzaju dwuręcznym orężem.

Pierwszym zadaniem jest zlikwidowanie kilkunastu wrogów panoszących się na zamkowym dziedzińcu – zastajemy tam zarówno reprezentantów naszej rasy, jak i stadko potworów znanych z kart książkowej trylogii. Podczas starć korzystamy z niezbyt rozbudowanego, acz wystarczającego zestawu ataków. Oprócz standardowych uderzeń magiczną laską, jaką posługuje się moja bohaterka, można zadać także cios nieco mocniejszy, choć obarczony ryzykiem szybkiej kontry ze strony przeciwnika, w związku z brakiem możliwości obrony. Poza tym dysponujemy zestawem umiejętności, nabywanych w trakcie gry. Podczas tej misji mogłem użyć zaledwie dwóch – pierwsza pozwalała zamrozić oponenta znajdującego się w zasięgu rażenia broni, druga zaś roztaczała wokół bohaterki magiczną tarczę chroniącą ją przed obrażeniami. Co ważne, z tychże zdolności mogą korzystać również inni gracze – gdy moi partnerzy weszli w pole chronione przez osłonę, oni także nie ponosili żadnych strat.

Dotyczy wersji PC
inne
Dark Souls II – najtrudniejsza gra studia From Software

Dark Souls II – najtrudniejsza gra studia From Software

From Software i Namco Bandai chcą dotrzeć do szerszej widowni. Weterani gier studia pragną natomiast, by pozostały one elitarne. Jak wybrnąć z tej trudnej sytuacji? Odpowiedzią będzie Dark Souls II.  zapowiedź gry

Wiedźmin 3 będzie dopieszczony na 100% – o premierze, DLC i Skyrimie rozmawiamy z Marcinem Iwińskim

Wiedźmin 3 będzie dopieszczony na 100% – o premierze, DLC i Skyrimie rozmawiamy z Marcinem Iwińskim

Czy Wiedźmin 3 będzie potrzebował dwóch kart graficznych by grać na ultra? Jak twórcy zamierzają wykorzystać przesunięcie premiery i czy gra ma szanse sprzedać się lepiej niż Skyrim? Rozmawiamy z Marcinem Iwińskim - współzałożycielem CD Projektu.  zapowiedź gry

Wiedźmin 3: Dziki Gon - zabójca przyszłorocznych RPG-ów? Nowe informacje prosto z Red Studio

Wiedźmin 3: Dziki Gon - zabójca przyszłorocznych RPG-ów? Nowe informacje prosto z Red Studio

Trzecia część wiedźmińskiej serii zapowiada się na jeden z najlepszych komputerowych RPG w historii, a tworzenie takiej gry to prawdziwe wyzwanie. Podczas wizyty w siedzibie CD Projekt RED poznaliśmy trochę ciekawostek z produkcji.  zapowiedź gry

gra Władca Pierścieni: Wojna na Północy

Władca Pierścieni: Wojna na Północy

The Lord of the Rings: War in the North

RPG akcji

A jaki jest Twój werdykt?

Oceń sam tę grę
Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-09-26 - 220443Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216816Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216815Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216814Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216813Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216812Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216811Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216810Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-18 - 216809Władca Pierścieni: Wojna na Północy - screen - 2011-08-16 - 216404

komentarze czytelników


annholy  2011-08-19 - 09:34

Sporo czytałem na temat WitN i właściwie jestem przekonany do zakupu tej gry. Jedyne co trochę mnie martwi po obejrzeniu kilkunastu trailerów, kawałków rozgrywki to poziom trudności i obrona w walce. Czy gra nie będzie za łatwa i czy występuje w niej, albo inaczej to napiszę - czy parowanie, blokowanie, uniki czy jakieś turlanie jest niezbędne do przeżycia. Z tego co widziałem dotychczas WitN w walce trochę wygląda na button mashera czy typowego h&S, w którym nie przejmujemy się przeciwnikiem atakującym od tyłu czy z boku.

Hawkeye_75  2011-08-19 - 11:17

"mniej lub bardziej udanych adaptacji filmowych" ...

Zanthius  2011-08-19 - 11:43

"mimo kilku mniej lub bardziej udanych adaptacji filmowych i growych" To bardziej zapewne odnosi się do tego drugiego dorobku. Nie sądzę był autor kwestionował adaptacje filmowe, które jak wszyscy wiemy były nad wyraz udane.

Kazioo  2011-08-19 - 12:00

30 lat temu pojawiły się filmy animowane, które zalicza się do tych mniej udanych adaptacji filmowych, więc nie wiem o co chodzi z tym waszym czepianiem. Zwrot "mimo kilku mniej lub bardziej udanych adaptacji filmowych i growych" dotyczy jednego i drugiego.

Kentril  2011-08-19 - 12:09

Dla mnie to must have, jednak dziwi trochę fakt, że tyle lat po premierze LOTR'a wciąż jest takie zainteresowanie tematem. W zasadzie to nie dziwi, a raczej cieszy ;] ...

Apokalipsis  2011-08-19 - 12:34

Po tej zapowiedzi jestem pewny w 200% co do tej produkcji. Ah. Do tego gra zostanie obarczona polskimi napisami (brawo Cenega!).. - Must Have.

victripius  2011-08-19 - 13:30

Zapowiedź naprawdę daje nadzieję, że będzie to w końcu jakaś naprawdę porządna gra w uniwersum Władcy Pierścieni :)

anotherworld86  2011-08-19 - 13:38

gra wygląda jak by graficy ją robiący mieli fetysz koloru brozowo-błotnego a ogry wygladają jak by były ulepione z gliny ... nie jaram się

annholy  2011-08-19 - 16:17

Po pierwsze to nie ogry lol tylko trolle i orkowie a po drugie trudno oczekiwać po spaczonych terenach Mrocznej Puszczy czy Angmaru sunących po niebie i wypuszczających z tyłka tęczę jednorożców, dlatego kolorystyka jest taka a nie inna :)

Nolifer  2011-08-20 - 17:09

Dawno brakowało porządnej gry z uniwersum Tolkiena , ale chyba się w końcu jej doczekamy .

marcinos709  2011-08-21 - 07:32

Ta zapowiedź jeszcze bardziej mnie upewniła, że gra będzie naprawdę dobra. W końcu prawdziwa mroczna opowieść fantasy, czego ostatnio trochę brakowało. I do tego jeszcze w świecie Tolkiena. Bardzo mi się podoba pomysł, że w kampanii można grać w trzy osoby w kooperacji, z zapowiedzi wynika, że najciekawiej będzie się grało elfką. Jednak dwie inne postacie też na pewno nie będą złe. Mam tylko nadzieję, że fabuła( o której tu nie wspomniano) będzie trzymać naprawdę wysoki poziom.

vojak_2  2011-08-24 - 18:27

++

SSman92  2011-08-25 - 13:48

takie gry lubię