Przed premierą 16 czerwca 2010, 07:43

autor: eLKaeR

Medal of Honor - Już graliśmy! - Multiplayer

Skorzystaliśmy z zaproszenia firmy Electronic Arts i wybraliśmy się do Los Angeles, by sprawdzić w akcji multiplayerowy komponent gry Medal of Honor. Oto nasze wrażenia.

Przeczytaj recenzję Medal of Honor - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

Sieciowa rozgrywka w Battlefield: Bad Company 2, opracowana przez ekipę ze szwedzkiego studia DICE, to obecnie szczytowe osiągnięcie wśród pierwszoosobowych strzelanin. Dlatego też, gdy dowiedziałem się, że ten sam zespół pracuje nad multiplayerem w nadchodzącym Medal of Honor, byłem zupełnie spokojny o jakość wykonania tego trybu. Podczas wizyty w siedzibie Electronic Arts w Los Angeles miałem zresztą okazję przetestować to, co na jesień bieżącego roku przygotowują utalentowani deweloperzy ze Szwecji.

Multiplayerowy komponent gry Medal of Honor powstaje na bazie tego, co DICE wypracowało przy okazji tworzenia obu części BFBC oraz Battlefielda 1943. Widać to już na pierwszy rzut oka. Operujący jaskrawą paletą barw HUD jest niemal identyczny jak w Bad Company 2, podobnie ma się sprawa z eksplozjami czy odgłosem świszczących kul. Efekty pracy silnika Frostbite można dostrzec na każdym kroku. Jednakże bardzo krzywdzące byłoby stwierdzenie, że deweloperzy odcięli tylko kupon od popularności swoich ostatnich produkcji i przygotowali jedynie zestaw nowych misji na bazie BFBC/BF1943/BFBC2. Pewnych podobieństw pomiędzy tymi grami a sieciowym aspektem Medal of Honor nie dało się uniknąć, ale w rezultacie opracowano coś bardzo przyjemnego w odbiorze. A jak się w to grało?

Snajper sam w dolinie.

DICE pozwoliło na zapoznanie się z dwoma multiplayerowymi trybami. Pierwszym z nich był Combat Mission, przypominający nieco battlefieldową Gorączkę (Rush). Jedna z drużyn broniła zatem kolejnych punktów kontrolnych, a druga je atakowała. Miałem co prawda okazję grać tylko na jednej mapie, ale konwencja zabawy bez wątpienia wymusi „tunelowy” układ każdej z dostępnych plansz. W danym momencie walka toczyła się więc o jeden konkretny punkt (np. barykadę pomiędzy budynkami), do którego szturmujący mogli dostać się kilkoma ścieżkami, ale jakiejś ogromnej swobody poczynań mimo wszystko nie mieli. Tak jak w Battlefieldach mapa została bowiem sprytnie „przycięta” i próba zapuszczenia się na teren, który w założeniach deweloperów nie miał być objęty akcją, skutkowała rozmyciem ekranu z towarzyszącym mu komunikatem w stylu „Wszedłeś w strefę ciężkiego ostrzału artyleryjskiego – masz 5 sekund, aby zawrócić. 4... 3... 2... 1...”. Generalnie Combat Mission to zabawa, kładąca duży nacisk na taktykę. Tutaj na nic zda się działanie a la Rambo – należy stale współpracować z towarzyszami broni. Po prostu czasami trzeba na chwilę przystanąć i pomyśleć. Jeśli jednak ktoś oczekuje zdecydowanie szybszej akcji, to DICE również zaplanowało coś w tym duchu.

Drugim z przedstawionych trybów był bowiem Team Assault, czyli de facto typowy team deathmatch. W tym przypadku rozgrywka nie przypominała już tej battlefieldowej i budziła wyraźne skojarzenia z dwiema częściami Call of Duty: Modern Warfare. Obie drużyny żwawo przemieszczały się po stosunkowo niewielkiej mapie, więc o bliski kontakt z przeciwnikiem nie było trudno. Praktycznie cały czas należało być w ruchu, a trup ścielił się często i gęsto. Oddech można było złapać się tylko w trakcie respawnu. Czas przewidziany na tenże był zresztą wyraźnie krótszy niż w Combat Mission. DICE ciągle jednak pracuje nad właściwym zbalansowaniem zabawy, więc nie jest wykluczone, że w kwestii odradzania się zajdą jeszcze poważne zmiany. Ogólnie rzecz ujmując, jeśli ktoś jest zwolennikiem nieustannej akcji i poprzez drużynową współpracę rozumie sumowanie się indywidualnych wyników punktowych poszczególnych członków zespołu, to Team Assault stanowi dla takiej osoby znakomitą propozycję.

Graliśmy w Śródziemie: Cień wojny – system Nemezis rozwija skrzydła
Graliśmy w Śródziemie: Cień wojny – system Nemezis rozwija skrzydła

Przed premierą

Pierwszy tytuł studia Monolith Productions w świecie Władcy Pierścieni byłby grą tylko poprawną, gdyby nie jeden unikatowy element – system Nemezis. Autorzy świetnie zdawali sobie z tego sprawę i w sequelu znacznie rozbudowali tę mechanikę.

Testujemy grę Quake Champions – fragowanie prawie jak w 1999 roku
Testujemy grę Quake Champions – fragowanie prawie jak w 1999 roku

Przed premierą

Studio id Software nie popisało się multiplayerem w Doomie, ale dostało szansę naprawienia błędów w Quake Champions. Czy zrobiło prawdziwie oldskulową sieciową strzelankę, godną postawienia jej obok klasyki? Owszem – o ile połata grę do premiery.

Graliśmy w Destiny 2 – szansa na bardziej udany start
Graliśmy w Destiny 2 – szansa na bardziej udany start

Przed premierą

Druga część Destiny celuje bardziej w nowych graczy, niż w starych weteranów, którzy i tak czekają na każdą dodatkową zawartość w ich ulubionym uniwersum.

Komentarze Czytelników (28)

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
16.06.2010 07:58
Kamil9000
14
Centurion

Jak dla mnie trochę za dużo Bad Company 2.

16.06.2010 08:01
odpowiedz
Apokalipsis
59
Senator

Z tego co widziałem na konferencji EA, to trochę się zawiodłem. Oczywiście nie jest zle, ale jak na teraz mogło być lepiej. Już od jutra będzie można przetestować tryb multi w MoH. Multi to typowa mieszanka BC2 i MW2. Wygląda to dobrze, może dlatego bo mapka mi się nie podobała? Chętnie bym pograł w beta-testy ale nie mogę. Spodziewałem się czegoś dużo lepszego od tej produkcji. Gdybym zagrał to zapewne zmieniłbym zdanie ;] Gdyby nie ta broń i mapka to pewnie bym nie marudził. Świetny artykuł, dzięki.

16.06.2010 08:22
odpowiedz
U.S.pheonix
6
Pretorianin

Mnie zszokowały mało dopracowane postacie. O_0 W BC2 postacie były fajnie zrobione, może nie tak prawdziwie jak w MW2, ale było fajnie. A tu dali im mgłę na twarz i nazwali to brodą i jeszcze zamiast ich ubrać normalnie husty ponaciągali. Mam nadzieję, że wygląd jednostek szturmowych będzie lepszy. ;/

16.06.2010 08:43
odpowiedz
Sebo126
4
Junior

A model zniszczeń będzie taki sam jak w Bad Company 2 ?

16.06.2010 08:47
odpowiedz
Barthez x
128
vel barth89

Bardzo fajny patent z tą zmianą wyglądu postaci :) No i cieszy, że być może gra będzie miała niższe wymagania :)

16.06.2010 09:33
odpowiedz
Dudzin18
65
Konsul

Mam nadzieje, że bycie snajperem to już będzie strzał i gość nie żyje, a nie to co w BC2, że dwa razy trza było w gościa... nawet z najlepszej snajperki -.-

16.06.2010 09:33
odpowiedz
Miszczogrzmot
46
Pretorianin

Czyli ogólnie bez pojazdów i na mniejszą skalę niż bc2? Zniszczeń też raczej nie będzie, a jak ze strzelaniem przez ściany? Powinien wyjść dobry balans między nudnawym bc2 a chaotycznym mw2, żeby jeszcze trafiały się bardziej zamknięte mapki, jak w cs byłoby fajnie. Mam już trochę dosyć tych wielkich kamper-festów serwowanych nam już od dawna.

16.06.2010 10:00
odpowiedz
Rogas007
58
Pretorianin

Co to jest za kod VIP? To jest ten który się dostało jak kupiło się edycje limitowaną??

16.06.2010 11:04
odpowiedz
gregoryf
39
Konsul

jak mówiłem zalatuje bad company na kilometr, to oczywiscie, żadna wada, ale to już po prostu było

16.06.2010 11:16
odpowiedz
AntonioMontegio
90
Generał

Dudzin18:

1. strzal w glowe zabija odrazu. Zabilem kilka razy kolesi z konca mapy, gdzie opad pocisku byl prawie 2.5.3 wyzszy niz sama postac.

2. w trybie hardcore zabijesz kazdego ze snajperki nawet strzalem "w klate" wiec jest jeszcze latwiej.


Miszczogrzmot - dla mnie BFBC2 nigdy nie jest nudne ;)

Na Pc kod VIP jest jako standard - czy wtedy i tak musze zrobic preorder ?

16.06.2010 11:16
odpowiedz
BigBoss86
27
Pretorianin

Czy główny bohater nie przypomina wam amerykańskiego buma? :D

16.06.2010 11:39
odpowiedz
inkwizytor21
0
Centurion

SONYkochase z EA ze swoja gierka nie moga zrobic konkurencji dla CoDa

16.06.2010 11:50
odpowiedz
Econochrist
103
Nadworny szyderca

inkwizytor21 Mogą, mogą i zrobią! Może sprzedażą nie przebije MW2 ale jestem już teraz pewny,
że nowy MOH będzie grą lepszą i wartościowszą. Na dodatek pracują dwa utalentowane studia.
A jeśli chodzi o multi to MOH zmiażdży MW2. Jedyne co może się okazać lepsze to Black Ops ze względu na dedyki.

16.06.2010 12:02
odpowiedz
Sonny160
20
Chorąży

Myślałem, że będzie to wyglądać trochę inaczej, ale z drugiej strony mamy ciekawą mieszankę. Battlefield i CoD w jednym.

Będę chciał zagrać w taktyczną rozgrywkę jak w Battlefield, włączę tryb "Combat Misson", lub zagrać w "napakowany" szybką akcją tryb TDM z CoD MW2, włączę tryb "Team Assault".

Zamiast grać w dwie rożne gry jak MW2 i BC2 na przemian, można włączyć MoH-a i mieć prawie to samo (2w1). Ale czy tak faktycznie będzie ? Okaże się w "praniu", jak sam zagram.

Pozdrawiam.

16.06.2010 12:20
odpowiedz
helias16
71
Glorious PC gamer

Jutro sam go stestuje ;)

16.06.2010 12:32
odpowiedz
Mepha
71
Mhroczny Pogromca

dla mnie na razie tak sobie, poczekam na grę/betę i ocenię

16.06.2010 14:40
odpowiedz
Simba14
53
Generał

Grę kupię na 100% czekam z niecierpliwością:)

16.06.2010 15:21
odpowiedz
offkey
29
Chorąży

Dedykowane servery z konsola i mod support????

16.06.2010 17:33
odpowiedz
victripius
88
Joker

Jak dla mnie połączenie Bad Company 2 i MW2 jest czymś bardzo dobrym. Nie sądzę jednak, by w przypadku MoHa miało to jakiekolwiek znaczenie. Nowy MoH musi bardzo się postarac, by dorównac dwóm największym konkurencją. Nie sądzę, by takie wzorowanie się na nich i całkowite zgapianie trybu multiplayer wyszło tej grze na dobre.

16.06.2010 20:45
odpowiedz
Rudy1987
11
Legionista

Medal of Honor robiony przez twórców Bad Company 2 i wyglądający jak Call of Duty: Modern Warfare. Ciekawy mix

17.06.2010 16:31
odpowiedz
JOY
129
Generał

Nie żeby marudzil ale może skupili by się na patchu do BF BC2, a nie nakichają 100 wersji i żadnej dobrze nie zrobią.... Nie ma patcha nie kupuje nastepnej części, bo jestem klientem i głosuje portfelem :) A speca mogli by chociaż takiego dać w BC2...........

17.06.2010 18:10
odpowiedz
Nolifer
93
The Highest

Ja na pewno nie zamawiam , poczekam na jakiś konkurs z keyem a wtedy przetestuje
ale jak dla mnie team assault bd takim mw , czyli + bo lubię taką grę , jeszcze głupie rozwalanie budynków jest zbędne dla mnie już bo w bc się najarałem , najarałem a i tak można robić jedynie dziury w nich a płotki bd można rozwalać
Chciałbym jeszcze aby można było zmieniać wygląd postaci i bd git
Jeszcze się ciesze z tego że testowali to na pc :D

24.06.2010 11:58
odpowiedz
Złoty123
30
Pretorianin

Oglądałem na youtube i beta ładnie się prezętuje

26.06.2010 11:31
odpowiedz
HETRIX22
113
PLEBS

Skok na kase i tyle wam napisze.

29.06.2010 22:49
odpowiedz
SSman92
26
Generał

wiadome było od początku że multi będzie dobry

04.07.2010 20:56
odpowiedz
konriiiiiiiiiii
50
Konsul

fajnie to wszystko wygląda

17.07.2010 12:38
odpowiedz
graczoman xd
13
Pretorianin

Bardzo przyjemnie się zapowiada.

17.07.2010 12:40
odpowiedz
kaalethfr
15
awesome guy

Gdyby nie to, że w kółko coś wybucha, gra stałaby się nudna...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze