Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 8 października 2009, 11:06

autor: Radosław Grabowski

Crackdown 2 - zapowiedź

Pierwsza część Crackdown określana jest przez wielu mianem: "ta gra, która była dołączona do wersji beta Halo 3". Czy nadchodzący sequel da sobie radę bez wsparcia Master Chiefa?

Przeczytaj recenzję Crackdown 2 - recenzja gry

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Halo to marka uznawana już za kultową. Gry z tej serii cechują się taką popularnością, że są nawet w stanie pomóc uzyskać bestsellerowy status innym produkcjom. Właśnie tak było w przypadku pozycji o nazwie Crackdown, która rozeszła się w grubo ponadmilionowym nakładzie – w każdym pudełku znajdował się klucz, uprawniający do udziału w przedpremierowych multiplayerowych testach Halo 3. Czy jednak dzieło studia Realtime Worlds poradziłoby sobie na rynku tak dobrze bez wsparcia Master Chiefa? Tego tak naprawdę nie dowiemy się już nigdy, ale na pewno będzie nam dane przekonać się, ile jeszcze z tej osiągniętej popularności zostało. Nadchodzi bowiem Crackdown 2, który musi już dać sobie radę sam. Microsoft postanowił tym razem dać dostęp do testów wersji beta kolejnego Halo (konkretnie Halo: Reach) nabywcom Halo 3: ODST.

Demolka może nie na taką skalę jak w Red Faction: Guerrilla,ale i tak powinno być nieźle.

„Dwójka” powstaje w zupełnie nowym studiu deweloperskim, noszącym nazwę Ruffian Games. Na szczęście członkowie tej ekipy to nie żadne żółtodzioby. Większość z nich pracowała nad pierwszą częścią Crackdown i potem opuściła szeregi Realtime Worlds. Ciągłość twórcza została więc zachowana. Miejscem wirtualnej akcji ponownie będzie futurystyczne miasto Pacific City, w którym zaszły jednak pewne nieoczekiwane zmiany. Zaprowadzony przez nas w „jedynce” ład i porządek okazały się tylko pozorne. Pokonaliśmy, co prawda, trzy zagrażające obywatelom gangi, ale ich miejsce zajęło nowe poważne niebezpieczeństwo. Są nim krwiożercze mutanty – ofiary eksperymentów genetycznych, prowadzonych przez naukowców rozbitej przez nas korporacji Shai-Gen. Błyskawiczna ekspansja tych kreatur spowodowała pojawienie się w Pacific City obywatelskiego ruchu oporu, zwanego z angielska Cell. Jego członkowie mają na pieńku nie tylko ze wspomnianymi dziwolągami, ale także z reprezentowaną przez gracza organizacją stróżów prawa, czyli Agencją. Ta ostatnia znalazła się zresztą w głębokiej defensywie i utraciła ledwie co uzyskaną kontrolę nad wszystkimi trzema miejskimi wyspami. Jak nietrudno się domyślić, ktoś musi się podjąć posprzątania tego bałaganu. Który to już raz?

Nocna walka z mutantami będzie prawdziwym wyzwaniem.

Rozgrywkę w Crackdown 2 zaczniemy zatem podobnie jak w części pierwszej. Wcielimy się w agenta, stawiającego czoła bezprawiu i nie przebierającego w środkach. Naszą bazą wypadową będzie ponownie drapacz chmur, stanowiący centralny punkt mapy. Tak jak poprzednio od razu otrzymamy dostęp do całego obszaru miasta. Rozkład ulic ma pozostać właściwie niezmieniony, więc weterani poczują się jak w domu. Część znanych budowli się zachowa, inne ulegną przeobrażeniu, a niektóre znikną z mapy – krótko mówiąc, kilkuletni odstęp fabularny pomiędzy pierwszą a drugą odsłoną serii będzie zauważalny. Na terenie metropolii mamy wykonywać przeróżne misje, których pomyślne zaliczanie pozwoli odzyskiwać kontrolę nad kolejnymi dzielnicami. W odróżnieniu od „jedynki” i wielu innych trzecioosobowych gier akcji z otwartym światem, cykl dobowy ma pełnić wyjątkowo istotną rolę. Mutanty będą bowiem unikać światła słonecznego i podejmować swoje działania głównie nocą. Dlatego też po zmroku walka z nimi ma być szczególnie trudna, ale niejednokrotnie nadarzy się okazja do uzyskania korzyści z tego tytułu. Jeśli przykładowo przyjdzie nam zaatakować placówkę ruchu oporu, to zrobienie tego pod osłoną nocy zaowocuje ściągnięciem uwagi mutantów, którymi z kolei będą musieli zająć się obrońcy, zamiast próbować powstrzymać nas. Takie właśnie napuszczanie jednych na drugich ma być jednym z kluczy do ostatecznego sukcesu.

STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?
STALKER 2 – jak może wyglądać powrót do Strefy?

Przed premierą

W jednym z „fałszywych” zakończeń gry S.T.A.L.K.E.R.: Cień Czarnobyla bohater wyraża życzenie: „Chcę, by Zona zniknęła”. I rzeczywiście, cykl, który dał nam Strefę, zaginął na lata – aż teraz nagle zapowiedziano jego kontynuację. Czy to może się udać?

Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2
Widzieliśmy gameplay Beyond Good & Evil 2 – oto 5 najważniejszych cech BG&E2

Przed premierą

Drugi rok z rzędu Ubisoft pokazuje na E3 świetne trailery Beyond Good & Evil 2. Problem polega na tym, że to czyste CGI, na podstawie którego nie da się niczego powiedzieć o samej grze. My mieliśmy możliwość zobaczenia gameplaya z BG&E2.

Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni
Yandere Simulator – Postal ma siostrę, czyli niepokojący symulator morderczyni

Przed premierą

Yandere Simulator to jedna z najdziwniejszych i najbardziej niepokojących gier, jakie obecnie powstają. Symulator szkolnej morderczyni powstaje w USA, choć wygląda jak kolejne japońskie dziwactwo.