Przed premierą 21 sierpnia 2009, 11:14

autor: Maciej Jałowiec

Rage - Pierwsze wrażenia (gamescom 2009)

Nareszcie mieliśmy okazję zobaczyć po raz pierwszy w akcji najnowszą produkcję twórców takich hitów jak Doom czy Quake. Gra pt. Rage pokazuje, że firma id Software ciągle jest w wysokiej formie.

Przeczytaj recenzję Legenda powraca na tarczy - recenzja gry Rage

Artykuł powstał na bazie wersji X360.

Do grona gier wypuszczonych na rynek przez id Software wkrótce dołączy Rage – tytuł niezwykły, gdyż na tle poprzednich produkcji tego studia wyróżnia się otwartym światem i praktycznie ciągłą obecnością pojazdów. Targi gamescom 2009 w Kolonii były okazją do bliższego zapoznania się z najnowszym dziełem twórców legendarnego Dooma.

Początek fabuły prezentuje się wyjątkowo mało oryginalnie i ciężko nie odnieść wrażenia deja vu. Gdy do Ziemi zbliża się olbrzymia asteroida, część ludności globu znajduje schronienie w tzw. Arkach. Są to pojazdy zdolne wkopać się w głąb planety i uniknąć zagłady. Problem w tym, że tuż po katastrofie dochodzi do trzęsienia ziemi, w wyniku którego jeden z tych wehikułów zostaje dosłownie rozerwany. W trakcie tego incydentu główny bohater traci przytomność, a po przebudzeniu orientuje się, że cała załoga została wymordowana, a świat na powierzchni Ziemi zupełnie nie przypomina tego, co widział wcześniej.

Rage będzie typową grą z otwartym światem, w której dostaniemy do eksploracji górzysty teren z ubogą florą i fauną. Mad Max i Fallout to dzieła bardzo podobne do nowej gry id Software pod względem krajobrazów – postapokaliptyczny klimat na pustkowiach i w ludzkich siedzibach to mieszanka charakteryzująca Rage. Twórcy pragną stworzyć rozgrywkę, w której – swobodnie jeżdżąc po pustkowiach – będziemy chcieli sprawdzić, co kryje się w napotkanych po drodze szałasach i instalacjach. Tego typu obiektów ma być sporo, przez co jazda z punktu A do punktu B nie będzie tak monotonna jak np. w Far Cry 2. Odwiedzanie dodatkowych punktów C, D, E itd. w żaden sposób nie zaingeruje w aktualnie wykonywaną misję. Co więcej, wszystkie obszary gry mają być cały czas otwarte. Fabryka, którą oczyszczamy z przeciwników, będzie w stu procentach dostępna również i później. Jeżeli nie jesteśmy w stanie wejść do zablokowanego pomieszczenia, możemy je pominąć i wrócić do niego, gdy nauczymy się tworzyć ładunki wybuchowe.

Mając części i plany konstrukcyjne można składać różne ciekawe przedmioty, które pomogą nam w walce. Na prezentacji pokazano małe, sterowane radiowo samochodziki z zamontowanymi bombami, które uzyskiwano dopiero po znalezieniu odpowiednich materiałów. Problem z tą bronią polega na tym, że działa ona tylko na ograniczonym dystansie. Z drugiej jednak strony taka wybuchowa zabawka jest mała i wjedzie w każdą dziurę. Na prezentacji wykorzystano samochodzik do wysadzenia drzwi blokujących przejście do dalszej części etapu – tunel biegnący tuż koło żelaznych wrót wiódł do składu materiałów wybuchowych. Gdy prowadzący zdetonował bombę na zdalnie sterowanym autku, wszystko wyleciało w powietrze, łącznie ze wspomnianymi drzwiami.

Oprócz samochodzików do dyspozycji gracza oddano również wieżyczki przeciwpiechotne i niewielkie, mechaniczne pająki z bronią maszynową, które chodzą za postacią gracza i szukają celów do wyeliminowania. Samo uzbrojenie również prezentuje się interesująco. Oprócz tradycyjnych pistoletów, strzelb, granatów i karabinów mamy do dyspozycji także kilka zabaweczek, którymi można likwidować wrogów po cichu. Na uwagę zasługuje zaostrzony bumerang, prezentujący się w akcji podobnie jak dysk Predatora. Na wyposażeniu głównego bohatera znajduje się również kusza. Dostępne są różne typy amunicji. W zależności od tego, czy przeciwnik jest opancerzony, czy nie, musimy wybrać odpowiednie naboje. Na uwagę zasługują także bełty elektryczne, dzięki którym można z łatwością likwidować grupy wrogów, pod warunkiem, że stoją w wodzie. Liczba niesionych ze sobą broni, nabojów i gadżetów uzależniona jest od miejsca w plecaku. Podobnie jak w Diablo mamy tutaj ekran ekwipunku, który wypełniamy przedmiotami znalezionymi w trakcie zabawy.

Graliśmy w Assassin's Creed: Origins – ostrożna rewolucja Ubisoftu
Graliśmy w Assassin's Creed: Origins – ostrożna rewolucja Ubisoftu

Przed premierą

Oto jest! Nowa odsłona serii Assassin's Creed zabierze nas w podróż w czasie: odwiedzimy starożytny Egipt, wdrapiemy się na piramidy, a na koniec powalczymy w stylu znanym z… Wiedźmina 3. Na targach E3 graliśmy w Assassin’s Creed: Origins.

Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!
Graliśmy w Call of Duty: WWII – jest bardzo dobrze!

Przed premierą

Widzieliśmy kampanię dla jednego gracza w Call of Duty: WWII i… zbieraliśmy szczękę z ziemi. Jeśli ten fragment był reprezentatywny dla całości, to nadchodzi najlepszy CoD od wielu, wielu lat!

Analizujemy grę Assassin’s Creed: Origins – 5 najciekawszych zmian
Analizujemy grę Assassin’s Creed: Origins – 5 najciekawszych zmian

Przed premierą

Ubisoft wziął sobie krytykę serii Assassin’s Creed do serca. Origins wprowadzi wiele zmian, a kilka z nich – z walką na czele – może zaskoczyć nawet największych fanów cyklu.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
21.08.2009 11:30
Expert-Ziom
19
Chorąży

zapowiada się fajna gierka

21.08.2009 11:35
odpowiedz
Heavy Deszcz
11
Generał

Kupię tą grę jak poprawią z 30 fps do 60.

21.08.2009 11:43
odpowiedz
SDRaid
20
Konsul

Ja tak samo, ale obiecali, że będzie na wszystkich 60 klatek, więc jak się nie wyrobią, niech się spodziewają niezłej burzy ze strony dzieci SONY :)

21.08.2009 11:47
odpowiedz
C'aSh
15
Chorąży

A na pc bedzie ?:D Cos mi sie obiło o uszy ze ma byc.

21.08.2009 11:53
odpowiedz
Iskandiar
21
Dragonforce

niestety objawia wyższość exclusive'ów nad grami multiplatformowymi
bo teraz developer ma dylemat:
poprawić framerate na ps3, czy inne detale w grze
można zrobić jedno z tych dwóch, albo podzielić pracowników
ostatecznie kończy się na tym że obie platformy tracą...

21.08.2009 12:08
odpowiedz
Econochrist
104
Nadworny szyderca

Ja myślę że Carmack zdoła przełamać PS3 i wszystko pójdzie wtedy z górki.

21.08.2009 12:09
odpowiedz
g0tcha
56
Stay Up Forever

@C'aSh - na PC też będzie.

21.08.2009 13:03
odpowiedz
lajtowy ziomek:)
58
God of War

No gra zapowiada się co najmniej dobrze. Mam nadzieję, że niczego nie zepsują i w momencie zagrania w ten tytuł każdy będzie mógł powiedzieć, że panowie z Id Software wrócili do formy.;)

21.08.2009 13:23
odpowiedz
Lothers
116
Generał

Mam do nich pełne zaufanie. ID Software słabych gier nie robi... Oni wiedzą, że gra ma być przede wszystkim miodna.

21.08.2009 14:48
odpowiedz
Kaltenberg
9
Pretorianin

Na pewno gra będzie hitem nad hitami, na ID Software jeszcze się nie zawiodłem...

21.08.2009 20:27
odpowiedz
Xinjin
92
Szaman

Zgadzam się - ID Software słabizn nie robi. Uwielbiam takie postapokaliptyczne klimaty a'la Mad Max. Tylko ciekawe jakie Rage będzie miał wymagania....Tak czy inaczej czekam z niecierpliwością.

22.08.2009 09:01
odpowiedz
TobiAlex
113
Senator

Jak będzie stałe 30 fps (nie spadające w niektórych momentach poniżej 30 fps) to będzie git. I tak więcej nie potrzeba.

22.08.2009 12:16
odpowiedz
Djas
35
Generał

Szykuje się świetna gra, moim zdaniem id Software odwalił kawał dobrej roboty.

22.08.2009 18:50
odpowiedz
andrzej1
30
Senator

Cudowna gierka będzie!

24.08.2009 14:48
odpowiedz
milu504
16
Centurion

Znalazłem literówkę: "PoczątkowE wrogi stosunek..", powinno być "o" :) Gra zapowiada się znakomicie, wielka szkoda, że wychodzi dopiero w 2010 jak większość hitów :( Pozostaje czekać...

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze