Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przed premierą 6 lipca 2016, 07:07

autor: Filip Grabski

Widzieliśmy South Park: The Fractured But Whole - Wojna bohaterów - Strona 3

Minęły ponad 2 lata od premiery wyśmienitego Kijka Prawdy - jedynej porządnej growej adaptacji serialu South Park. Za kilka miesięcy na rynku pojawi się kontynuacja tej produkcji. Czy The Fractured But Whole okaże się godnym następcą?

W SKRÓCIE:
  1. premiera 6 grudnia 2016 roku;
  2. gra pojawi się na PC, PS4 i XONE;
  3. realia fantasy zastąpione superbohaterami;
  4. możliwość wyboru płci postaci i jednej z 12 klas;
  5. otwarty świat.

W ciągu niemal 20 lat istnienia na telewizyjnym rynku animowany serial South Park nie doczekał się solidnej adaptacji growej. Bardzo przeciętna gra FPP z 1999 roku czy zbiór minigierek pod tytułem Chef’s Luv Shack nie mogły się w żaden sposób równać z telewizyjnym oryginałem, choć muszę przyznać, że średniawa w sumie wyścigówka South Park Rally zapewniła mi kilka godzin zabawy. Dopiero między premierą 17 i 18 sezonu serialu na rynku pojawiła się gra South Park: Kijek Prawdy. Dzieło Obsidian Entertainment zebrało pochwały od krytyków i graczy, kontynuacja była więc nieunikniona.

South Park: The Fractured But Whole oficjalnie zostało zapowiedziane na targach E3 w 2015 roku, 15 miesięcy po debiucie Kijka. Po prezentacji pierwszych materiałów na garść konkretniejszych informacji musieliśmy zaczekać aż do tegorocznej edycji imprezy. Teraz o grze wiemy już naprawdę sporo, a najważniejsze słowa klucze to: superbohaterowie, next-gen, dziewczyny i więcej tego samego, ale w jeszcze ciekawszej odsłonie.

Nowy South Park pozostaje grą cRPG z otwartym światem, która w prześmiewczy sposób komentuje rzeczywistość, sprawiając jednocześnie mnóstwo frajdy. Poprzednim razem chłopcy bawili się w bohaterów ze świata fantasy, walczyli za pomocą czarów i magicznego oręża, budowali i niszczyli królestwa, zawiązywali i zrywali międzyrasowe sojusze. Gracz jako nowy dzieciak w mieście musiał się bardzo natrudzić, by zdobyć zaufanie i szacunek Cartmana, Kyle’a, Stana, Kenny’ego, Buttersa i reszty. Ale czasy się zmieniły, zmieniły się też zasady. Fantasy jest dla mięczaków, teraz najlepsi są superbohaterowie, więc cała zabawa zaczyna się od nowa.

Plan franczyzy dużo lepszy niż w DC. - 2016-07-05
Plan franczyzy dużo lepszy niż w DC.

Za kontynuację nie odpowiada już studio Obsidian (zajęte ostatnio poważnymi RPG w rodzaju Tyranny) – twórcami The Fractured But Whole są ludzie ze znajdującego się w San Francisco oddziału UbiSoftu. Ekipa ta ma na koncie w zasadzie tylko dwie odsłony gitarowej gry muzycznej Rocksmith, co automatycznie rodzi obawy o jakość nowego przedsięwzięcia. Wszystko jednak wskazuje na to, że nie będzie wcale tak źle – od poprzedników nowy zespół przejął całą stronę techniczną, która teraz jest rozbudowywana i ulepszana, zaś pieczę nad kreacją świata, postaci i fabuły wciąż trzymają twórcy serialu, Matt Stone i Trey Parker. Dobrej formuły zmieniać nie wypada, można ją co najwyżej dopracować i właśnie to się teraz dzieje.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?