Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

South Park: The Fractured But Whole Przed premierą

Przed premierą 6 lipca 2016, 07:07

autor: Filip Grabski

Widzieliśmy South Park: The Fractured But Whole - Wojna bohaterów

Minęły ponad 2 lata od premiery wyśmienitego Kijka Prawdy - jedynej porządnej growej adaptacji serialu South Park. Za kilka miesięcy na rynku pojawi się kontynuacja tej produkcji. Czy The Fractured But Whole okaże się godnym następcą?

Przeczytaj recenzję Recenzja gry South Park: The Fractured But Whole – śmierdząca jazda bez trzymanki

Artykuł powstał na bazie wersji PC.

W SKRÓCIE:
  1. premiera 6 grudnia 2016 roku;
  2. gra pojawi się na PC, PS4 i XONE;
  3. realia fantasy zastąpione superbohaterami;
  4. możliwość wyboru płci postaci i jednej z 12 klas;
  5. otwarty świat.

W ciągu niemal 20 lat istnienia na telewizyjnym rynku animowany serial South Park nie doczekał się solidnej adaptacji growej. Bardzo przeciętna gra FPP z 1999 roku czy zbiór minigierek pod tytułem Chef’s Luv Shack nie mogły się w żaden sposób równać z telewizyjnym oryginałem, choć muszę przyznać, że średniawa w sumie wyścigówka South Park Rally zapewniła mi kilka godzin zabawy. Dopiero między premierą 17 i 18 sezonu serialu na rynku pojawiła się gra South Park: Kijek Prawdy. Dzieło Obsidian Entertainment zebrało pochwały od krytyków i graczy, kontynuacja była więc nieunikniona.

South Park: The Fractured But Whole oficjalnie zostało zapowiedziane na targach E3 w 2015 roku, 15 miesięcy po debiucie Kijka. Po prezentacji pierwszych materiałów na garść konkretniejszych informacji musieliśmy zaczekać aż do tegorocznej edycji imprezy. Teraz o grze wiemy już naprawdę sporo, a najważniejsze słowa klucze to: superbohaterowie, next-gen, dziewczyny i więcej tego samego, ale w jeszcze ciekawszej odsłonie.

Nowy South Park pozostaje grą cRPG z otwartym światem, która w prześmiewczy sposób komentuje rzeczywistość, sprawiając jednocześnie mnóstwo frajdy. Poprzednim razem chłopcy bawili się w bohaterów ze świata fantasy, walczyli za pomocą czarów i magicznego oręża, budowali i niszczyli królestwa, zawiązywali i zrywali międzyrasowe sojusze. Gracz jako nowy dzieciak w mieście musiał się bardzo natrudzić, by zdobyć zaufanie i szacunek Cartmana, Kyle’a, Stana, Kenny’ego, Buttersa i reszty. Ale czasy się zmieniły, zmieniły się też zasady. Fantasy jest dla mięczaków, teraz najlepsi są superbohaterowie, więc cała zabawa zaczyna się od nowa.

Plan franczyzy dużo lepszy niż w DC. - 2016-07-05
Plan franczyzy dużo lepszy niż w DC.

Za kontynuację nie odpowiada już studio Obsidian (zajęte ostatnio poważnymi RPG w rodzaju Tyranny) – twórcami The Fractured But Whole są ludzie ze znajdującego się w San Francisco oddziału UbiSoftu. Ekipa ta ma na koncie w zasadzie tylko dwie odsłony gitarowej gry muzycznej Rocksmith, co automatycznie rodzi obawy o jakość nowego przedsięwzięcia. Wszystko jednak wskazuje na to, że nie będzie wcale tak źle – od poprzedników nowy zespół przejął całą stronę techniczną, która teraz jest rozbudowywana i ulepszana, zaś pieczę nad kreacją świata, postaci i fabuły wciąż trzymają twórcy serialu, Matt Stone i Trey Parker. Dobrej formuły zmieniać nie wypada, można ją co najwyżej dopracować i właśnie to się teraz dzieje.

Filip Grabski

Filip Grabski

Z GRYOnline.pl współpracuje od marca 2008 roku. Zaczynał od pisania newsów, potem przeszedł do publicystyki i przy okazji tworzył treści dla serwisu Gameplay.pl. Obecnie przede wszystkim projektuje grafiki widoczne na stronie głównej (i nie tylko) oraz opiekuje się ciekawostkami filmowymi dla Filmomaniaka. Od 1994 roku z pełną świadomością zaczął użytkować pecety, czemu pozostaje wierny do dzisiaj. Prywatnie ojciec, mąż, podcaster (od 8 lat współtworzy Podcast Hammerzeit) i miłośnik konsumowania popkultury, zarówno tej wizualnej (na dobry film i serial zawsze znajdzie czas), jak i dźwiękowej (szczególnie, gdy brzmi ona jak gitara elektryczna).

więcej

The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?
The Elder Scrolls VI - jaki powinien być następca Skyrima?

Przed premierą

Bethesda Softworks nie pozostawia nam złudzeń – upłynie jeszcze dużo czasu, zanim The Elder Scrolls VI trafi do naszych rąk. Jednak od premiery Skyrima minęło już prawie pięć lat, więc to pytanie samo ciśnie się na usta: czego oczekujemy od jego następcy?

Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4
Path of Exile 2 będzie wielkim zagrożeniem dla Diablo 4

Przed premierą

Największy rywal Diablo obrał kurs kolizyjny i planuje pokrzyżować plany Blizzarda. Path of Exile 2 to w zasadzie całkiem nowa gra i wygląda na to, że na rynku gier hack’n’slash dojdzie do pojedynku samców alfa o przewodnictwo w stadzie.

Elveon - przed premierą
Elveon - przed premierą

Przed premierą

Gods: Kraina Nieskończoności nie było może wielkim hitem, ale też nie było kompletną porażką. Czy to samo, słowiańskie spojrzenie na RPG, wsparte silnikiem Unreal 3 i kilkoma dobrymi pomysłami, może przynieść Elveonowi sukces?