Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS

Final Fantasy XV PC

Final Fantasy 15

Final Fantasy XV to kolejna część legendarnego cyklu jRPG. Gra odznacza się wyjątkowo szybkim i zręcznościowym systemem walki oraz interesującym światem. Łączy on w sobie typowe fantasy z science-fiction oraz projektami lokacji czy postaci, które w widoczny sposób inspirowane są naszą rzeczywistością.

RPG, TPP, fantasy, science fiction, sandbox, RPG akcji, jRPG, Final Fantasy.

Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354064Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354063Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354062Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354061Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354060Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354058Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354055Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354052Final Fantasy XV - screen - 2017-08-28 - 354050

wersja językowa:
angielska

Data premiery gry Final Fantasy XV | PC

marzec2018

marzec2018

Steam

PC Windows
Okładka Final Fantasy XV (PC)
Final Fantasy XV

Final Fantasy XV na PC Windows to kolejna część legendarnego cyklu jRPG, który narodził się w 1987 roku. Jej producentem jest japońskie Square Enix. Tytuł został po raz pierwszy zapowiedziany w 2006 roku jako ekskluzywna produkcja na PlayStation 3. Nosił on wówczas tytuł Final Fantasy Versus XIII i był promowany jako część kompilacji Fabula Nova Crystallis Final Fantasy XIII. Jej reżyserem był Tetsuya Nomura, twórca będący weteranem gatunku, który jako producent kreatywny i projektant postaci pracował nad serią Kingdom Hearts, Final Fantasy oraz takimi grami jak Parasite Eve czy The World Ends with You. Przez wiele lat produkcja Final Fantasy Versus XIII posuwała się w ślimaczym tempie, a deweloperzy wchodzący w skład niewielkiego zespołu stworzyli jedynie szkielet rozgrywki oraz zarys fabuły. W 2013 roku gra została ponownie przedstawiona światu jako Final Fantasy XV oraz zapowiedziana na konsole PlayStation 4 i Xbox On. Nowym reżyserem projektu został Hajime Tabata, mający na koncie gry Final Fantasy Type-0 oraz Crisis Core: Final Fantasy VII.

Fabuła

Głównym bohaterem tytułu jest młody książę Noctis Lucis Caelum, którego rodzina od pokoleń rządzi małym i wysoko rozwiniętym technologicznie miastem-państwem Lucis. Jako jedyny kraj na świecie dysponuje ono potężnym magicznym kryształem, zapewniającym ochronę i dostatnie życie jego mieszkańcom. Przez wiele lat Lucis izolowało się od świata zewnętrznego, broniąc się przed zakusami sąsiadów dążących do przejęcia kontroli nad źródłem jego bogactwa. Największym z oponentów niewielkiego państwa jest zmilitaryzowane Imperium Niflheim, sprawujące kontrolę nad prawie całym kontynentem. Wzajemną niechęć oraz zimną wojnę pomiędzy dwoma stronami zakończyć miał specjalny traktat podpisany przez ojca Noctisa oraz samego imperatora. Okazuje się, że propozycja umowy była jedynie blefem i w dniu ratyfikacji Lucis niespodziewanie najeżdżają agresywne siły Niflheimu, niszcząc stolicę Insomnię.

Kiedy rodzinne miasto Noctisa jest równane z ziemią, ten wraz z trzema towarzyszami, którymi są Gladiolus Amicitia (osobisty strażnik księcia), Ignis Stupeo Scientia (królewski doradca) oraz Prompto Argentum (przyjaciel Noctisa z dzieciństwa), podróżuje do miasta Altissia, w którym ma spotkać się ze swoją przyszłą żoną Lunafreyą „Luną” Nox Fleuret. Małżeństwo z Luną, młodą i wyjątkowo utalentowaną wieszczką potrafiącą komunikować się z bogami, która pochodzi z autonomicznej imperialnej prowincji Tenebrae, miało przypieczętować traktat pomiędzy Niflheimem i Lucis. Kiedy grupa bohaterów dowiaduje się o losie, jaki spotkał ich ojczyznę, staje przed potężnym dylematem i musi zdecydować, co zrobić dalej, równocześnie ukrywając się przed polującymi na nich żołnierzami Imperium.

Mechanika

Model rozgrywki w wersji na PC Windows przypomina ten z serii Kingdom Hearts. Akcję gry obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby, a eksploracja dużych oraz otwartych lokacji odbywa się w czasie rzeczywistym. W przeciwieństwie do poprzednich gier z serii, system walki jest nastawiony na akcję, więc w grze nie uświadczymy klasycznych turowych bitew oraz pojedynków na osobnych arenach. Kolejną różnicą w stosunku do poprzednich odsłon Final Fantasy jest fakt, że gracze mogą kontrolować jedynie postać głównego bohatera. W ciągu przygody towarzyszy mu stale trójka jego przyjaciół, a od czasu do czasu do drużyny gościnnie dołączają dodatkowe postacie.

Noctis może posługiwać się magią, specjalnymi umiejętnościami, a także jednym z jego wielu magicznych mieczy, które służą mu w razie potrzeby za tarczę. Bohater potrafi również błyskawicznie teleportować się na krótkich dystansach, zaskakując przeciwników i docierając do normalnie niedostępnych miejsc. Przez sporą część rozgrywki możemy korzystać z pomocy towarzyszy, z którymi wykonamy łączone ataki oraz combosy. Walkę uatrakcyjnia możliwość kontrolowania pojazdów, mechów czy różnego rodzaju działek. Wraz z rozwojem fabuły tytułu otrzymujemy również pomoc ze strony kolejnych Archaeanów, potężnych istot pełniących rolę klasycznych summonów znanych z innych Final Fantasy. Po spełnieniu konkretnych wymagań przyzywamy je w widowiskowy sposób na pole bitwy.

Wyjątkowo ważną rolę w grze pełni eksploracja świata. Po mapie podróżujemy w samochodzie, automatycznie przemieszczającym się po wyznaczonych drogach. W każdej chwili możemy jednak wysiąść z pojazdu i zejść z utartej ścieżki, wypełniając dodatkowe zadania i questy lub poszukując różnych sekretów. W produkcji zaimplementowano cykl dnia i nocy, który wpływa na zachowanie dzikich bestii. Drużyna graczy musi od czasu do czasu rozbijać obóz w dziczy - tylko w czasie odpoczynku postacie mogą awansować na kolejne poziomy doświadczenia. Siły regenerujemy dzięki przygotowywanym posiłkom, a w zależności od wykorzystanych składników bohaterowie mogą otrzymać również dodatkowe bonusy do obrony lub ataku, które okażą się ważne zwłaszcza w walce z najsilniejszymi przeciwnikami.

Kwestie techniczne

Oprawa graficzna na platformie PC Windows wykorzystuje możliwości jakie dają biblioteki DirectX 11 i powstała przy użyciu technologii Luminous Studio. Jeżeli chodzi o projekty świata oraz postaci, twórcy inspirowali się zarówno klasyczną ikonografią fantasy, jak i współczesnymi krajobrazami Tokio, Wenecji, Stanów Zjednoczonych czy Karaibów. Za ścieżkę dźwiękową gry odpowiada utytułowana kompozytorka Yoko Shimomura, znana między innymi dzięki muzyce z serii Kingdom Hearts.

Zobacz pełny opis gry

Tryb gry: single player  

Oczekiwania czytelników: 9.2 / 10 na podstawie 32 głosów czytelników.

Wymagania wiekowe Final Fantasy XV

16+

Final Fantasy XV będzie rozwijane przez następny rok. Square Enix planuje kolejne DLC
Final Fantasy XV będzie rozwijane przez następny rok. Square Enix planuje kolejne DLC

wiadomość25 września 2017

Podczas Tokyo Game Show Hajime Tabata zapowiedział, że rozwój gry Final Fantasy XV nie skończy się na dwóch zapowiedzianych na końcówkę tego roku rozszerzeniach. Deweloperzy mają już w planach kolejne fabularne DLC.

Sprzedaż Final Fantasy XV przekroczyła 6,5 mln egzemplarzy
Sprzedaż Final Fantasy XV przekroczyła 6,5 mln egzemplarzy

wiadomość19 września 2017

Firma Square Enix poinformowała, że udało jej się sprzedać już ponad 6,5 mln egzemplarzy gry jRPG Final Fantasy XV. Nadchodząca wersja pecetowa bez wątpienia przyczyni się do dalszego zwiększenia tego wyniku.

Final Fantasy XV – kompendium wiedzy [Aktualizacja #6: wersja PC, DLC oraz aktualizacje gry]
Final Fantasy XV – kompendium wiedzy [Aktualizacja #6: wersja PC, DLC oraz aktualizacje gry]

wiadomość9 lutego 2017

Kompendium zawiera wszystkie podstawowe informacje dotyczące gry Final Fantasy XV, które poznaliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Produkcja jest kolejną odsłoną najpopularniejszego cyklu jRPG, za którego powstanie odpowiada firma Square Enix.

PC-towe Final Fantasy XV ma działać na komputerach o mocy zbliżonej do PS4 i XOne
PC-towe Final Fantasy XV ma działać na komputerach o mocy zbliżonej do PS4 i XOne

wiadomość9 września 2017

Nie znamy jeszcze wymagań sprzętowych PC-towej wersji Final Fantasy XV, ale Hajime Tabata, reżyser gry, wyjawił, że produkcja nie będzie sprawiać problemów osobom posiadającym komputer o mocy zbliżonej do konsol PlayStation 4 i Xbox One.

Wieści ze świata (FIFA 18, Monster Hunter World, Final Fantasy XV, Ghost in the Shell First Assault) 25/8/2017
Wieści ze świata (FIFA 18, Monster Hunter World, Final Fantasy XV, Ghost in the Shell First Assault) 25/8/2017

wiadomość25 sierpnia 2017

Dziś piszemy o tym, jak FIFA 18 prezentuje się na Switchu, darmowych DLC do Monster Hunter World, wizycie Assassin’s Creeda w świecie Final Fantasy XV i końcu gry Ghost in the Shell: Stand Alone Complex - First Assault Online. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz
Wszystkie komentarze
22.08.2017 22:40
NeuroN
14
Legionista
10

Ja na pewno z miłą chęcią zapoznam się z tym tytułem na PC :)