Encyklopedia Gier Top Gry Daty premier Beta testy Screeny Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS4 PS3 Xbox One Xbox 360 Switch Android iOS
Słownik gracza 19 maja 2017, 13:48

walking sim

symulator chodzenia; eksploracyjna gra przygodowa

Odłam gier przygodowych, w których akcja prezentowana jest z perspektywy pierwszej osoby (FPP), natomiast mechanika rozgrywki jest ograniczona do minimum (skąd wzięła się nazwa – symulator chodzenia). Zabawa polega przede wszystkim na eksploracji i stopniowym odkrywaniu kolejnych fragmentów fabuły. W walking simach nie pojawiają się zagadki, walka czy sekcje zręcznościowe, przez co są one obiektem dyskusji na temat tego, czy w ogóle można je nazwać grami wideo, czy raczej swego rodzaju interaktywnymi doświadczeniami.

Dear Esther z 2012 roku jest uważane za protoplastę gatunku walking simów. - 2017-05-19
Dear Esther z 2012 roku jest uważane za protoplastę gatunku walking simów.

Fabuła w symulatorach chodzenia przekazywana jest w formie tekstowej (na przykład w postaci znajdowanych zapisków, listów itp.) lub dźwiękowej (w wykonaniu narratora, często będącego zarazem protagonistą). Kolejne jej fragmenty gracz poznaje po dotarciu do konkretnego miejsca, co stanowi zachętę do uważnego eksplorowania lokacji. Historia ma najczęściej liniowy przebieg, a w wielu przypadkach nie podlega jednoznacznej interpretacji.

Zaginięcie Ethana Cartera to przykład gry przygodowej z pogranicza symulatora chodzenia. - 2017-05-19
Zaginięcie Ethana Cartera to przykład gry przygodowej z pogranicza symulatora chodzenia.

Przykłady eksploracyjnych gier przygodowych: Dear Esther (2012), Gone Home (2013), Everybody's Gone to the Rapture (2015), Firewatch (2016).

Komentarze Czytelników

Dodaj swój komentarz