autor: Bartłomiej Kossakowski
American McGee’s Grimm - zapowiedź - Strona 3
Dzieło nazywa się Grimm, jego akcja osadzona jest w mrocznym świecie baśni Braci, a autorem scenariusza będzie ten sam człowiek, który napisał dla McGee Alice: R.J. Berg. No to wiadomo, czego można się spodziewać.
Ten tekst był przygotowany przed premierą gry.
Przede wszystkim pięknie i ciekawie
W odniesieniu do swojego dzieła, American nie wstydzi się używać określania „casual”. Ani nie używa go pejoratywnie. Zarówno sama gra, jak i jej sposób dystrybucji, wykorzystają jak najbardziej nowoczesne środki. Grimm będzie śmigać na Unreal Engine, a w świat zagłębić może się absolutnie każdy, kto tylko da się zauroczyć. Twórca twierdzi,że jego nowe dziecko to przykład na to, że gra jest przede wszystkim dziełem sztuki, którego zadaniem nie jest jak najwierniejsze odtworzenie rzeczywistości, ani stworzenie hermetycznego świata, dostępnego wąskiej grupie wtajemniczonych hardkorowców, ale kawałka solidnie wypracowanej, przyjemnej możliwie pod każdym względem rozrywki. Zobaczymy, czy taka będzie. Amercan mówi, że twórcy branży skłaniają się raczej ku tworzeniu niepokojąco do siebie podobnych symulatorów rzeczywistości (w różnych jej obliczach). Dla McGee najważniejszy jest przede wszystkim niecodzienny, piękny świat, który wyrywa gracza z tej planety i przenosi go rzeczywistości od niej jak najdalszej, a fabuła ma wprowadzić i wciągnąć w misje, w których rola gracza-bohatera jest dokładnie określona – podobnie jak w filmie, tylko lepiej.

Oblicza świata Grimm rozciągają się między kreskówkowym stylem Cartoon Network, z zamieszkującymi go uroczymi stworzeniami i potworami, a mrocznymi, demonicznymi krainami rodem z modernistycznej, secesyjnej wyobraźni. Nie bez wpływu na artystyczną stronę gry pozostaje zarówno dalekowschodnie pochodzenie artystów załogi Spicy Horse, jak i klasyczne rysownictwo europejskie. Za oprawę dźwiękową odpowiada Jason Tai, inżynier dźwięku z Malezji, który podobno przygotował już cały wachlarz jasnej i ciemnej muzyki odpowiedzialnej za niepowtarzalny klimat Grimm. Jako głównego narratora usłyszymy natomiast Rogera Jacksona, znanego między innymi z roli Abrahama Lincolna w Sam & Max Season One Episode 4: Abe Lincoln Must Die, Myszy, Jabberwocka i Kota z Cheshire w Alice, czy Mojo Jojo z animowanego serialu Power Puff Girls (u nas Atomówki).
Trochę martwi, że mimo zapowiedzianej na wiosnę premiery, nie zaprezentowano jeszcze ani jednego obrazka z właściwej rozgrywki, ale czekamy i trzymamy kciuki, bo projekt nie ma gigantycznego budżetu. Może nie będzie potrzebny?
Bartłomiej Kossakowski
NADZIEJE:
- ciekawy świat i jego mieszkańcy;
- działanie za pomocą słów;
- ładna, niebanalna oprawa graficzna;
- świeże spojrzenie na oklepane historie.
OBAWY:
- masowość z założenia;
- liczne schematy;
- mała wolność;
- niewiele hardkorowych wyzwań.