Data wydania: 1 maja 2007
UFO: Extraterrestrials to nawiązująca do korzeni serii UFO strategia turowa z elementami taktycznej strzelaniny TPP, wyprodukowana przez studio deweloperskie Chaos Concept. Akcja gry osadzona została w dalekiej przyszłości. Obcy, którzy zaatakowali Ziemię zwyciężyli, a ich kolejnym celem jest planeta o nazwie Esperanza. Gracz kieruje poczynaniami jej obrońców, stających do nierównej walki z kosmicznymi najeźdźcami.
GRYOnline
Gracze
Steam
Strategia turowa wyraźnie nawiązująca do klasycznej serii „UFO” (UFO: Enemy Unknown, X-COM: Terror From The Deep, UFO: Apocalypse itd.) i wydanego w 2003 roku „UFO: Aftermath”. Akcja gry toczy się w odległej przyszłości. Ziemia po raz kolejny została zaatakowana przez Obcych i niestety, tym razem wrogie siły zwyciężyły. Nie można było temu w żaden sposób zapobiec. Właściwa gra opowiada o losach planety o nazwie Esperanza - kolejnym, po Ziemi, celu wrogich sił. Pojawienie się pierwszych statków Obcych zwiastowało nadejście kolejnego kataklizmu. Rząd Esperanzy postanowił utworzyć organizację, której zadaniem miała być walka z najeźdźcami z kosmosu. Nazwano ją CAF. Prowadzono intensywne badania naukowe mające na celu stworzenie systemu, który pozwoliłby na obronę planety przed atakami Obcych. Nie udało się. Kiedy zorganizowano odpowiednie siły zbrojne było już za późno. Kosmiczni najeźdźcy dokonali znacznych zniszczeń. Mieszkańcy Esperanzy nie poddali się jednak i stanęli do nierównej walki z agresorami. To czy uda się im odeprzeć najeźdźców zależy już tylko i wyłącznie od gracza.
Właściwa rozgrywka koncentruje się na starciach z Obcymi rozgrywanych w systemie turowym. Sam wygląd bitew nie uległ żadnym zmianom, wyglądem klasycznych reprezentantów gatunku – „Silent Storm” „Jagged Alliance” czy właśnie „UFO: Enemy Unknown”.
Podstawowym atutem „UFO: Extraterrestials” jest wysoki realizm zabawy. Bitwy nie toczą się wyłącznie na odosobnionych obszarach i bardzo często dochodzi do nich na zaludnionych terenach. Gracz musi więc uważać na ludność cywilną, nie może też dokonywać zbyt dużych zniszczeń. Nad bezpieczeństwem mieszkańców czuwa policja oraz armia. Wzorem „Silent Storma” udostępniono możliwość demolowania otoczenia. Gracz może na przykład wysadzić ścianę budynku, aby łatwiej dostać się do środka, czy zabić Obcego, który przy niej stał. Do jego dyspozycji oddano rozbudowany arsenał broni (białej, maszynowej, wyrzutnie rakiet, miny, granaty itd.).
W przeciwieństwie do wielu zbliżonych tytułów przeciwnicy charakteryzują się wysoką inteligencją. Za SI przeciwników odpowiedzialni są profesjonaliści - absolwenci cybernetyki, dzięki temu gra stanowi wyzwanie dla doświadczonych strategów. Zadbano też o to, aby różne gatunki Obcych zachowywały się w charakterystyczny dla siebie sposób.
Oprawa graficzna „UFO: Extraterrestials” przypomina inne gry gatunku. Gracz obserwuje akcję w rzucie izometrycznym przy czym większość widocznych na ekranie obiektów została wykonana w pełnym 3D.
Autor opisu gry: Mariusz Klamra
Platformy:
PC WindowsPolskie napisy
Recenzja GRYOnline
Mimo nieudolnej odtwórczości gra wciąga, a dzięki turom oferuje o wiele więcej miodu niż produkcje Altara. Oparto ją w końcu o koncept, który sam w sobie jest genialny i pozostanie takim przez wiele kolejnych lat.
14 stycznia 2012
Zapowiadana na jesień premiera nowego XCOM-u to doskonała okazja, by przyjrzeć się grze, która zapoczątkowała tę jakże uznaną serię. Panie i panowie, cofamy się do roku 1994. Przed Wami UFO: Enemy Unknown.
18 października 2004
W styczniu 2002 grupa zapaleńców z Czech rozpoczęła prace nad grą UFO:Extraterrestrials, nie będącą co prawda oficjalnie kolejną częścią serii UFO/X-COM, ale obiecującą zachowanie tego samego klimatu co legendarny poprzednik...
Twórcy gry UFO2Extraterrestrials: Shadows over Earth podjęli decyzję o przełożeniu jej premiery na marzec przyszłego roku, z powodu przedłużających się prac nad mechaniką rozgrywki oraz kolejnych pomysłów zgłaszanych przez graczy.
gry
Marek Oramus
29 sierpnia 2011 10:10
Produkt studia Chaos Concept o nazwie UFO: Extraterrestrials ma już wydawcę na Starym Kontynencie. Na dystrybucję tej gry strategicznej w Europie zdecydowała się firma Paradox Interactive.
gry
Krystian Smoszna
25 kwietnia 2007 09:07
Firma Tri Synergy, pełniąca rolę wydawcy gry UFO: Extraterrestrials, podała dzisiaj do wiadomości, że współpracujące z nią studio Chaos Concept zakończyło proces developingu wspomnianej wyżej produkcji. Tytuł reprezentujący gatunek strategii turowych zostanie oddany do rąk odbiorców 1 maja.
gry
Marek Grochowski
18 kwietnia 2007 18:40
Mamy nowe wieści dla fanów serii X-Com. Otóż miały miejsce nowe ustalenia dotyczące długo oczekiwanej gry pod tytułem UFO: Extraterrestrials. Wydawca tego tytułu - Tri Synergy Inc. - dogadał się firmą Matrix Games w kwestii dystrybucji tej pozycji. Otóż Matrix Games zajmie się globalnym rozpowszechnianiem gry poprzez swój system downloadu.
gry
Michał Markocki
29 marca 2007 12:48
Pod koniec listopada na łamach naszego serwisu ukazała się wiadomość, która zasmuciła wielu entuzjastów turowych strategii. Oto bowiem autorzy gry UFO: Extraterrestrials zdecydowali się na opóźnienie premiery swego dzieła, przesuwając termin rynkowego debiutu gry w niesprecyzowaną przyszłość.
gry
Marek Grochowski
22 lutego 2007 13:30
Słynna gra sprzed trzynastu lat, czyli UFO: Enemy Unknown, do dziś inspiruje developerów. Na horyzoncie znajdują się dwa nowe produkty, nawiązujące do pomysłu sprzed lat. Mowa o UFO: Afterlight (trzecia część serii, w skład której wchodzi UFO: Aftermath alias Kolejne Starcie i UFO: Aftershock vel Decydujące Starcie) oraz UFO: Extraterrestrials. Właśnie opóźniono premierę tej ostatniej pozycji.
gry
Radosław Grabowski
6 listopada 2006 10:55
Zła wiadomość dla graczy oczekujących pojawienia się na rynku UFO: Extraterrestrials - strategii turowej wyraźnie nawiązującej do klasycznej serii UFO (UFO: Enemy Unknown, X-COM: Terror From The Deep, UFO: Apocalypse, itd.) i wydanego w 2003 roku UFO: Aftermath. Producent programu, zespół Chaos Concept, przesunął datę premiery z 7 października na (odległy) luty 2006 roku.
gry
Krzysztof Bartnik
30 września 2005 11:48
UFO: Aftershock, połączenie taktycznej gry akcji na poziomie odziału oraz strategii, rzec można, globalnej, powstające w czeskim studiu Altar Interactive ukaże się na rynku już 7 października, poinformowali przedstawiciele Ascaron oraz Cenegi, wydawcy gry. Tym samym pozostał miesiąc do wkroczenia w kolejną część popularnej niegdyś serii.
gry
Maciej Myrcha
6 września 2005 13:43
Niezbyt optymistyczne wiadomości mamy dziś dla wszystkich oczekujących na grę UFO: Extraterrestials. Firma Chaos Concept, czyli producent tej strategii, zawiadomiła, że premiera jej najnowszej produkcji będzie opóźniona i ma nastąpić dopiero we wrześniu tego roku. Powody tej decyzji na razie nie zostały ujawnione.
gry
Karolina Talaga
29 marca 2005 13:36
Popularne pliki do pobrania do gry UFO: Extraterrestrials.
Wymagania sprzętowe gry UFO: Extraterrestrials:
PC / Windows
Rekomendowane wymagania sprzętowe:
Pentium 4 1.5 GHz, 256 MB RAM, karta grafiki 128 MB (GeForce 4 lub lepsza), 2.6 GB HDD, Windows 2000/XP/Vista.
Średnie Oceny:
Średnia z 2 ocen gry wystawionych przez Recenzentów i Redaktorów GRYOnline.pl, Ekspertów i wybranych Graczy.
Średnia z 390 ocen gry wystawionych przez użytkowników i graczy z GRYOnline.pl.
"Bardzo pozytywne"
Średnia z 171 ocen gry wystawionych przez użytkowników STEAM.
Oceny Recenzentów i Ekspertów
Marcin Terelak
Recenzent GRYOnline.pl
2007.05.18
Mimo nieudolnej odtwórczości gra wciąga, a dzięki turom oferuje o wiele więcej miodu niż produkcje Altara. Oparto ją w końcu o koncept, który sam w sobie jest genialny i pozostanie takim przez wiele kolejnych lat.
arkadius2
Ekspert
2022.07.05
Od razu wspomnę że moja ocena dotyczy wersji stimowej Gold z zaimplantowanym modem Bman's Mod. Modem o tyle ważnym że bez niego trudno ukończyć grę :) Otóż w/w modyfikacji możemy ustawić kilka istotnych rzeczy, a pierwszą i chyba najważniejszą jest możliwość podwyższenia częstotliwości pojawiania się wrogich dowódców, bez przesłuchania których nie można ukończyć gry. Co do samego UFO to od pierwszej rozgrywki w 2007 zdania nie zmieniam, to naprawdę fajny i mocno grywalny tytuł, który ewidentnie został chyba zaraz po premierze olany przez swych twórców. Gra nafaszerowana jest niestety błędami które bardzo mogą utrudnić rozgrywkę, a zwłaszcza walkę, do najbardziej irytujących należą : brak możliwości strzelania przez przeszkody sięgające do pasa żołnierza oraz przez okna, nieczęste lecz mocno denerwujące strzelanie ufoków przez sufity no i oczywiście niemożność rzucenia granatem, poprzez swojego komandosa.. Natomiast w warstwie strategicznej najbardziej niezrozumiały dla mnie był brak możliwości załadowania dodatkowego sprzętu przed przylotem na Ziemię ! Nie mniej 92 godziny które spędziłem przechodząc grę nie jest czasem straconym, bawiłem się naprawdę dobrze, tym samym mogę polecić tytuł fanom klasycznych odsłon UFO :) oraz graczom dla których grafika ma drugorzędne znaczenie, a liczy się przyjemność z zabawy.
CyboRKg Generał
Jedyne co mnie wkurzalo to te obce roboty z miotaczem ognia. Stanie taki dokladnie przed wrotami wahadlowca, strzeli 3x w ciagu tury do srodka i wszyscy sie spala bez wzgledu na pancerz. Zaden nasz pojazd, ani pancerz nie chroni przed tym ogniem. Nic nie zrobisz. W takim wypadku pozostaje cofnac sie do save i uciec, po czym przyleciec jeszcze raz. Ufoki sa losowe - raz trafi sie na slabiakow z pistolecikami, a raz na prawdziwych terminatorow.
No i brak mi opcji ataku psi.
zanonimizowany768165 Legend
Gra ukończona, generalnie finał bieda - ustrzel wielki mózg, tyle.
Gra w wersji Steam od razu w wersji Gold czyli zmodowanej poprawkami BMana.
Niestety dwie z nich nie działały jak należy. Pierwsza - zwiększony zasięg widzenia powodował wyloty. Druga - nie da się przełączać trybu strzelania podczas Reaction fire, albo jest to domyślnie strzał z biodra albo w modzie BMana seria trzech pocisków. Teoretycznie jego poprawki powinny działać tak, że na większe dystanse używasz czegoś celniejszego, ale tak nie działo się nigdy - zawsze był to tylko jeden tryb.
Druga rzecz to częste problemy z kolizjami - nawet jak widzimy ufoka to możemy dostać komunikat że nie ma szansy trafić. Za to tamten nie ma problemów z ustrzeleniem nas...
Warto wiedzieć, że każdy granat rzucony centralnie w czerep kosmity kładzie go na miejscu :]
Irytował brak przydatnych skrótów klawiszowych, ciągle autocentrowanie kamery nie tam gdzie chcemy, szczególnie przy dostawaniu komunikatu "no clear line of fire" gdzie ufoka widzimy ale nie strzelimy do niego... bo nie.
Czasem było to absurdalne gry lewitujący ufok nie mógł być zestrzelony z powodu kamieni, gruzów czy drzew nad którymi wisiał. Absurd i nonsens.
No i pod sam koniec gry, gdy miałem odlatywać na Ziemię (spoiler:] ) zaatakowali mi bazę.
Gra to mierna imitacja ufoków, dzisiaj jest dostęp do OpenXCOM oraz świetnych modów do niego np. XPirateZ i to lepiej z nimi spędzać czas.
Z trylogii UFO After- od twórców Original War najlepszy jest nadal Aftershock z modem ACM, to jedna z tych pozycji co się gnieździ na dysku od lat...
Tymczasem sequela jak nie było tak nie ma.
Kto wie czy Xenonauts 2 nie wyjdzie pierwsze D:
zanonimizowany768165 Legend
Pół roku później sequel wyszedł, jest gorzej niż się człowiek spodziewał.
Na dodatek pierwsza część nie jest już sprzedawana
https://steamcommunity.com/app/1049850/discussions/0/3051734364731575937/#c3051734364731687593
The main and sad reason is that TBS games does not sell well. So the income was poor. And there was an agent between Chaos Concept and the Steam. So the income was much more poor. The income from UFO2 is very very far from the breakeven point even though it was being developped in garage conditions. We are trying to get funds for the UfO2DLC/ new edition that could help us reach the break even point.. The second reason is that we thought about some improvements for UFO1ET: Perhaps a Tank Laser Cannon would be interesting(in tribute to 1993 Xcom/Ufoenemy Unknown. Perhaps Cyclop's brother equipped with Laser/ Akew Cannon could be good hammer against aliens. And last but not least the contract between CC and the agent expired so it freed our hands. Perhaps an UFO:ET Platinum edition could be created? We do not promise anything though, we are aging.. Your thoughts?
Actually now ufo1et works only for those who has bought it. The account to UFO1Gold has an agent between us and Steam. So the UFO1 Platinum makes us way how to get UFO1 on the Steam an offer it to those who want to buy it. I checked some UFO1ET gameplay and the tanks there are still cool. It has vast research tree, profound story, enabling the player to travel from Esperanza to the Earth and necessity to prevent aliens from mining Avonium is also cool because once aliens mine enough they move their armada to Esperanza. I think that the Alien Mind Control, Tank Laser Cannon, Tank Mortar, Cyclop Mortar/Laser, Greyone alien and some other alien race, hellicopters on the Geoscape and some other improvements could be fun. What we need is to reach break even point for UFO2. And it looks we will not without money from Ufo1Platinum. But first I have to convince my co-funder and programmer Fidak, to start working on it. It wont be easy coz, we are deep in red numbers.
zawód sprzedażą, obwinia trend globalny (strategie turowe nie sprzedają się dobrze), planuje nową wersję pierwszej części (zamiast dopracowywać sequela) m.in. dodając nowe pojazdy czy technologie.
żenada
arkadius2 Konsul
Od razu wspomnę że moja ocena dotyczy wersji stimowej Gold z zaimplantowanym modem Bman's Mod. Modem o tyle ważnym że bez niego trudno ukończyć grę :) Otóż w/w modyfikacji możemy ustawić kilka istotnych rzeczy, a pierwszą i chyba najważniejszą jest możliwość podwyższenia częstotliwości pojawiania się wrogich dowódców, bez przesłuchania których nie można ukończyć gry. Co do samego UFO to od pierwszej rozgrywki w 2007 zdania nie zmieniam, to naprawdę fajny i mocno grywalny tytuł, który ewidentnie został chyba zaraz po premierze olany przez swych twórców. Gra nafaszerowana jest niestety błędami które bardzo mogą utrudnić rozgrywkę, a zwłaszcza walkę, do najbardziej irytujących należą : brak możliwości strzelania przez przeszkody sięgające do pasa żołnierza oraz przez okna, nieczęste lecz mocno denerwujące strzelanie ufoków przez sufity no i oczywiście niemożność rzucenia granatem, poprzez swojego komandosa.. Natomiast w warstwie strategicznej najbardziej niezrozumiały dla mnie był brak możliwości załadowania dodatkowego sprzętu przed przylotem na Ziemię !
spoiler start
Do końca gry - 4 misje - musi wystarczyć to co komandosi mają w plecaku i kieszeniach.
spoiler stop
Nie mniej 92 godziny które spędziłem przechodząc grę nie jest czasem straconym, bawiłem się naprawdę dobrze, tym samym mogę polecić tytuł fanom klasycznych odsłon UFO :) oraz graczom dla których grafika ma drugorzędne znaczenie, a liczy się przyjemność z zabawy.
zanonimizowany768165 Legend
Gra wróciła do sprzedaży w odmienionej formie - nowa zawartość (portrety anime??) i poprawki
https://store.steampowered.com/app/1662770/UFO_Extraterrestrials_Platinum/