Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać

Artykuły i opinie na temat gry Half-Life

Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość
Gracz płakał jak zabijał - wrogowie, którzy wzbudzili w nas litość

artykuł5 maja 2020

Demony w Doomie, Mecha-Hitler w Wolfensteinie, ludzie w Goat Simulator – większość gier kompletnie nie kłopocze się, by stworzyć przeciwników, których będziemy traktować jak coś więcej niż żywy cel treningowy. Oto osiem wyjątków od tej reguły.

Niemy protagonista zepsuł mi kolejną świetną grę
Niemy protagonista zepsuł mi kolejną świetną grę

artykuł6 listopada 2019

Istnieją mechaniki i środki narracyjne, których nie lubi niemal nikt, a mimo to twórcy bardzo chętnie z nich korzystają. Jednymi z nich są zabójcy dobrych fabuł, niemi protagoniści.

Siedmiu wspaniałych – bez nich branża gier nie byłaby taka sama
Siedmiu wspaniałych – bez nich branża gier nie byłaby taka sama

artykuł14 kwietnia 2019

Gdyby zabrakło tych wizjonerów, nasze hobby nie byłoby tym, czym jest dzisiaj. Wybraliśmy siedem najważniejszych osób, którym zawdzięczamy obecny stan elektronicznej rozrywki.

Half-Life 3 nie uratuje Steama. Tajna broń Valve zardzewiała
Half-Life 3 nie uratuje Steama. Tajna broń Valve zardzewiała

artykuł5 lutego 2019

Jeśli Steam poczuje się poważnie zagrożony, na przykład przez coraz bardziej zuchwały Epic Games Store, Gabe Newell naciśnie czerwony guzik i odpali broń atomową – Half-Life 3. A wtedy... nic się nie stanie. Wybacz, Gordon, nikt już na ciebie nie czeka.

Żyjemy w najlepszych możliwych czasach, by być graczami
Żyjemy w najlepszych możliwych czasach, by być graczami

artykuł13 września 2018

Lootboksy, mikrotransakcje, wycinana zawartość, gry robione na jedno kopyto… ciężki jest żywot współczesnego gracza. A właśnie, że nie!

Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat – historia rozwoju tekstur w grach
Ewolucja grafiki 3D na przestrzeni lat – historia rozwoju tekstur w grach

artykuł28 sierpnia 2018

Tekstury w dalszym ciągu pozostają jednym z najważniejszych aspektów grafiki 3D. W tym artykule pragniemy przybliżyć najistotniejsze gry, które wyróżniły się pod tym względem.

Jak zaczynać, to z przytupem - najlepsze deweloperskie debiuty w branży gier wideo
Jak zaczynać, to z przytupem - najlepsze deweloperskie debiuty w branży gier wideo

artykuł15 listopada 2015

Niektórzy deweloperzy potrzebują lat, inni dekad, by przebić się na sam szczyt branży. Innym zaś wystarcza jedna gra: taka, która ustanawia nowe trendy, odnosi sukces komercyjny lub artystyczny, i nawet po latach może się pochwalić statusem kultowej.

Najciekawsze nadchodzące mody do pecetowych gier - totalne konwersje i graficzne dopalacze
Najciekawsze nadchodzące mody do pecetowych gier - totalne konwersje i graficzne dopalacze

artykuł18 września 2015

Oto 9 nadchodzących modów do pecetowych gier, które zdecydowanie warto mieć na oku. Znajdzie się coś dla fanów Grand Theft Auto, Skyrima i Mount & Blade.

Mody do Half-Life'a, które zmieniły świat gier
Mody do Half-Life'a, które zmieniły świat gier

artykuł9 grudnia 2014

Half-Life to nie tylko udana seria pierwszoosobowych shooterów, ale również doskonała platforma do tworzenia świetnych modów. Wiele z nich ewoluowało w pełnoprawne tytuły.

Co chcemy zobaczyć w Half-Life 3?
Co chcemy zobaczyć w Half-Life 3?

artykuł2 stycznia 2012

Wierzymy mocno, że jeszcze w tym roku Valve ujawni światu istnienie trzeciego Half-Life'a. Oczekując tego wydarzenia zastanawiamy się jak mogłaby wyglądać "trójka".

W to się grało - Half-Life
W to się grało - Half-Life

artykuł11 sierpnia 2009

Nie ma producenta, który nie marzyłby o takim sukcesie w debiucie. Ponad 9 milionów sprzedanych pudełek, świetne noty w recenzjach i wierna rzesza wyznawców, niecierpliwie oczekująca kolejnych odsłon cyklu.

Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1
Gry pięknieją na wiosnę – cz. 1

artykuł20 kwietnia 2009

Wiosną wszystko pięknieje. Wiekowe gry również – przedstawiamy listę najciekawszych sposobów na poprawienie oprawy graficznej wybranych tytułów.

10 lat Half-Life'a
10 lat Half-Life'a

artykuł19 listopada 2008

Dziś minęło 10 lat od premiery jednej z najważniejszych gier w historii elektronicznej rozrywki. Half-Life na zawsze zmienił oblicze pierwszoosobowych strzelanin.

Wywiad z twórcą Half-Life'a
Wywiad z twórcą Half-Life'a

artykuł29 sierpnia 2006

Half-life 2: Episode 2 to bez wątpienia jeden z najlepiej zaprezentowanych na Games Convention tytułów. EA wiele zrobiło, by zrobić wrażenie – aż po sprowadzenie na miejsce twórcy tego, co nazwać możemy uniwersum Half-life, Gabe’a Newella.

Przeczytaj również:

4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077
4 rzeczy, których GTA 6 może nauczyć się od Cyberpunka 2077

artykuł20 stycznia 2021

Wielkie miasto, samochody, strzelaniny – te rzeczy na pewno łączą Cyberpunka i GTA. W prawie ośmioletniej już grze Rockstara widać oznaki starości, co więc mogłoby podpatrzeć GTA 6 od produkcji RED-ów?

Przeprosiny CD Projektu za Cyberpunka, czyli szybka lekcja, czego lepiej nie mówić
Przeprosiny CD Projektu za Cyberpunka, czyli szybka lekcja, czego lepiej nie mówić

artykuł15 stycznia 2021

Excuses are like assholes. Everyone has one and they all stink. Szkoda, że CEO CD Projekt Red Marcin Iwiński nie znał tego angielskiego powiedzenia. Jego przeprosiny zabrzmiałyby wtedy dużo lepiej.

Najgorsze gry 2020 roku - 13 tytułów, na które lepiej było nie czekać
Najgorsze gry 2020 roku - 13 tytułów, na które lepiej było nie czekać

artykuł9 stycznia 2021

2020 rok zapamiętamy przede wszystkim jako rok zarazy. Oprócz niej humor psuły nam jednak także bardzo złe gry. Oto te najsłabsze.