X3 Terran Conflict: Sterowanie i zapisywanie stanu gry
Aktualizacja:
Sterowanie i zapisywanie stanu gry
Sposobów na sterowanie naszym statkiem jest kilka. Przede wszystkim, przyspieszamy rolką , lub klawiszami X i Z , podczas gdy BACKSPACE to zrównanie prędkości do zera. Statkiem możemy kierować za pomocą strzałek , klawiszy Q i E (obracanie wokół osi) oraz A i D (powolny lot na boki), myszy lub specjalnego kontrolera (np. pada). Przydatną kombinacją klawiszy jest SHIFT+F , wybierające dla statku prędkość zaznaczonego celu. Pełna klawiszologia podana jest w instrukcji, więc skupimy się tylko na pewnych ważnych elementach.
Podstawą jest tutaj rozróżnienie kilku typów korzystania z interfejsu:
- Możemy sterować myszką bezpośrednio torem lotu (Mouse Follow Mode). Ten tryb aktywujemy naciskając SPACJĘ . Oferuje on stosunkowo łatwe sterowanie w trakcie walki - prawym przyciskiem myszy strzelamy z laserów a każdy ruch myszy to ruch statku. Prócz tego sterować można strzałkami .
- W drugim trybie wybieranym za pomocą SPACJI możemy niejako przeciągać myszką kierunek lotu po ekranie, przytrzymując lewy klawisz myszy . Strzelamy prawy klawiszem myszy - kierując tylko celownikiem lasera a nie statkiem. Tryb ten jest o tyle wygodny, że z łatwością możemy wybierać cele na ekranie nie martwiąc się o zmianę kierunku lotu.
- Trzeci nieformalny tryb obsługi gry to korzystanie z autopilota i interfejsu bardziej statycznego. Okazuje się bowiem, że automatyczny pilot zrobi za nas wszystko, włącznie z walką. Możemy więc klikać na stacje czy chociażby wrogów lewym klawiszem myszy , wybierając z menu kontekstowego co chcemy zrobić. Podstawową komendą będzie tu automatyczne dokowanie czy atak. Skrótem podstawowej akcji dla autopilota wobec wybranego celu jest SHIFT+A .
W praktyce najlepiej sprawdza się wykorzystywanie wszystkich powyższych metod obsługi gry. Pierwszy styl przydaje się w walce, drugi stosujemy latając po nowych sektorach, w których musimy odkrywać obiekty sami (chyba, że mamy oprogramowanie eksploracji dla autopilota), podczas gdy trzeci przydaje się gdy skupiamy się na dowodzeniu i podczas lotu chcemy przejrzeć mapy, czy po prostu odpocząć. Zaletą trzeciego trybu jest także największe wykorzystanie systemu SETA.
Zapisywanie stanu gry w X3 Terran Conflict jest nieco problematyczne, ale potrzebne, gdyż bardzo często ratuje naszą skórę. Generalnie możemy tego dokonać w dwojaki sposób:
- będąc zadokowanym na stacji - bez problemów
- w przestrzeni kosmicznej, co wymaga jednak posiadania tzw. Salvage Insurance (sprawdź informacje o sprzęcie).
Komentarze czytelników
Musze przyznać że gra wydaje się na pierwszy rzut oka wyjątkowo skomplikowana ale dzięki poradnikowi można ogarnąć jej podstawy.
Mam wrażenie, że autorowi ta gra wcale nie przypadła do gustu. Dlaczego ktoś taki pisał poradnik? Żeby narzekać zamiast udzielać porad?
W większości aspektów jest kompletnie bezużyteczny i pomija wybiórczo chyba dokładnie te informacje, które czytelnik spodziewałby się właśnie tutaj znaleźć.
W końcu poradnik bo pierwszy raz gram w ''x'' i nie kumałem w ogóle tej wspaniałej gry ;p
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
