X3 Terran Conflict: Porady ogólne do ekonomii
Aktualizacja:
Ekonomia i handel - Porady ogólne
Poniżej przedstawiamy surowce wraz z ich danymi. Sam handel nie jest jednak łatwym zadaniem. Z ekonomią świata w Terran Conflict wiążą się pewne podstawowe kwestie:
- Ceny są dynamiczne - jeśli będziesz kupował produkt to jego cena wzrośnie, jeśli sprzedasz za dużo to spadnie i cała transakcja będzie nieopłacalna. Pomimo tego, w wielu przypadkach ceny wracają do pierwotnego poziomu dość szybko, więc czasem wystarczy poczekać parę minut, by w danym miejscu uzyskać lepszy zysk.
- Stacjom surowców może zabraknąć - oznacza to, że nie będą one produkowały tego co powinny. W paru przypadkach trudno też liczyć na ich samoistny rozruch - czasem niektóre sektory notują spore zastoje i najlepiej samemu je rozruszać, jeśli potrzebujemy produktu danej fabryki
- Po świecie podróżują niezależni handlowcy - świat gry pełny jest sterowanych przez sztuczną inteligencję handlarzy, którzy często w danym sektorze nie mają sobie równych. Stąd w tej odsłonie serii jak w żadnej innej wydaje się opłacać handel pomiędzy sektorami. Opłacalność takiego przedsięwzięcia wymaga jednak zakupienia koniecznie Jumpdrive - w innym przypadku podróże będą niemiłosiernie długie.
- Energia potrzebna jest wszystkim - energia to podstawowy surowiec, więc na nim najłatwiej zbić początkowy kapitał. Kupując w ciemno energię masz spora szansę, że gdzieś ją sprzedaż. Sporo jest także sektorów, w których brakuje elektrowni - to dobry rynek na budowę pierwszych stacji (elektrowni).
- Każda rasa ma swoje potrzeby - poniższe rozróżnienie występuje z powodu odrębnych technologii i surowców. Każda rada ma bowiem surowce właściwe tylko sobie, więc często handlować będziemy w obrębie danych struktur.
- Nie każdy sektor jest dobrym miejscem do handlu - dzieje się tak, gdyż po prostu może on być samowystarczalny i zaludniony przez licznych handlarzy. Przykładem mogą tu być liczne sektory Terran, w których życie handlowe nie jest zbyt rozbudowane. Najłatwiej handluje się natomiast w sektorach chociażby argońskich.
- Nie każdy transportowiec jest równie dobry - chociaż każdym można rozpocząć karierę w handlu. Warto jednak rozejrzeć się za innym statkiem, bardziej pojemnym, ale jednocześnie szybkim - takimi jednostkami zdziałamy najwięcej.
- Kombinowanie to podstawa - przykładowo wiele początkowych scenariuszy oferuje nam statki transportowe wyposażone w tarcze. Jeśli natomiast działamy w bezpiecznych sektorach to można je swobodnie sprzedać a zysk przeznaczyć na szybszy rozruch interesu. Podobnie jest ze statkami otrzymywanymi chociażby w misjach głównych - Terranie zaoferują nam 3 Rapiery. Same statki są tanie jak barszcz, jednak ich wyposażenie (lasery) już kosztują swoje. Można więc wykonać banalne misje główne by otrzymać statki a później je sprzedać i zainwestować przykładowo w drugi transporter.

- Piloci zrobią wszystko za Ciebie - wystarczy, że każesz im zarabiać! W grze istnieje opcja uruchomienia automatycznych handlarzy. Potrzebne im będzie odpowiednie wyposażenie: zestaw oprogramowania handlowego (drogi Trade Software Mk3, 500 tysięcy), Best Buy i Best Sell (sprawdź sprzęt w innym rozdziale) oraz opcjonalnie Jumpdrive. Mając powyższe elementy zainstalowane w statku transportowym, wybieramu mu opcję autopilota: Start Sector Trader/Start Universe Trader. Zobaczymy, że od razu nasz pilot rozpocznie działanie. Będzie kupował najtańsze produkty i starał sprzedać się je drożej. W ten sposób możemy zarabiać będąc zupełnie w innej części kosmosu. Dodatkowo wybieramy mu opcję ilości skoków pomiędzy sektorami jakie może wykonać dla celów handlowych.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany589084 Pretorianin
W końcu poradnik bo pierwszy raz gram w ''x'' i nie kumałem w ogóle tej wspaniałej gry ;p
zanonimizowany833337 Junior
Mam wrażenie, że autorowi ta gra wcale nie przypadła do gustu. Dlaczego ktoś taki pisał poradnik? Żeby narzekać zamiast udzielać porad?
W większości aspektów jest kompletnie bezużyteczny i pomija wybiórczo chyba dokładnie te informacje, które czytelnik spodziewałby się właśnie tutaj znaleźć.
marin Legionista
Musze przyznać że gra wydaje się na pierwszy rzut oka wyjątkowo skomplikowana ale dzięki poradnikowi można ogarnąć jej podstawy.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
