Until Dawn: Rozdział 5 - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Epizod 5 - opis przejścia

Rozpoczynasz epizod jako Mike. Najpierw podejdź do bramy wejściowej (na lewo), aby zebrać totem pomyślności #2. Do zakładu możesz wejść używając głównego wejścia, jednak możesz dostać się do środka także w inny sposób...

Na lewo od wejścia głównego znajduje się zejście do piwnicy, zakryte przez stalową płytę. Zepchnij ją i zejdź do piwnicy, tylko po to, by odnaleźć tam totem straty #4. Aby wyjść, użyj beczki, którą popchniesz w stronę rusztowania i wyjdziesz do wnętrza budynku.

Po cutscenie wróć do drzwi wejściowych i popatrz w lewo - na stoliku znajdziesz ogłoszenie administracyjne. Cofnij się kawałek i wejdź przez przejście z napisem "admin". Wewnątrz po lewej stronie znajdziesz sejf, a wewnątrz karty zegarowe. Za rogiem znajdziesz także uszkodzony aparat. Przejdź przez kolejne drzwi na korytarz.
Najpierw idź ciągle prosto, by w małym pokoju zabrać z biurka starą gazetę. Kieruj się korytarzem na wprost, a po prawej stronie przed schodami znajdziesz kolejny pokoik, a w nim sprawozdania medyczne.

Poniżej schodów po prawej stronie znajdziesz maczetę, która bardzo ci się przyda. Kilka kroków na wprost znajdziesz zieloną kotarę, za którą znajduje się krzesło do krępowania. Idź dalej korytarzem, a w pokoju po prawej znajdziesz telegram w sprawie górników. Niedługo wejdziesz do kostnicy, kamera ustawiona będzie tak, że w centrum uwagi będzie wyrwana ręka poruszająca się na maszynie. Nie dotykaj jej! Jeśli jej dotkniesz, Mike będzie musiał odciąć sobie palce lub użyć maczety do odblokowania pułapki. Nastąpi aktualizacja efektu motyla zależnie od podjętych działań (Za jaką cenę (At What Price)). Decyzja odcięcia palców skutkuje uzyskaniem trofeum Kolejny krzyk! (Scream Too!).

Korytarz zaprowadzi cię do pokoju z zamkniętymi drzwiami do kostnicy. Znajdziesz tu na półce dziwną czaszkę, a w komorach na ciała - identyfikator oraz akt zgonu. W ostatnim piecu znajduje się zgniłe ciało oraz karta dostępu, która pozwoli ci otworzyć drzwi. Za chwilę wyjdziesz na schody, na których zacznie gonić cię wilk - jest to tylko custscena, więc nie musisz naciskać żadnych klawiszy. Po ucieczce, jeśli posiadasz sprawną maczetę (nie użyłeś jej w kostnicy) nastąpi aktualizacja statusu efektu motyla (Za jaką cenę (At What Price)).

Po cutscenie odejdź od okna i zeskocz na niższe piętro. Jako, że posiadasz teraz kartę dostępu, możesz otworzyć drzwi do kaplicy. Spotkasz tam zaraz znajomego wilka - poczekaj aż minie czas interakcji i nic nie rób. Pozwoli to "oswoić" wilka (aktualizacja efektu motyla (Najlepszy przyjaciel człowieka (Man's Best Friend)). Jest to również pierwszy krok do zdobycia trofeum Zaradny wilkołak (The Skilful Wolf Man).

Drugi etap do zdobycia trofeum Zaradny wilkołak (The Skilful Wolf Man), to nakarmienie wilka kością. Kość znajdziesz w zamkniętej skrzyni, przy ścianie. Znajdziesz jeszcze pośrodku pomieszczenia pudełko cygar.

Podejdź do prawej krawędzi pomieszczenia, gdzie skierowane jest światło reflektora. Znajdziesz tam kurtkę oraz rewolwer. W sąsiednim pomieszczeniu znajduje się mapa poglądowa. Idź wzdłuż ściany, by znaleźć drzwi wyjściowe. Zamknięty zamek zniszczysz używając znalezionego rewolweru. Nim w następnym pomieszczeniu zejdziesz po schodach, udaj się pod okno, by znaleźć totem śmierci #3 oraz portret górników.
Po zejściu ze schodów znajdziesz na końcu korytarza beczkę, a po jej przesunięciu zamek do zestrzelenia. Nie wykonujesz tu żadnych decyzji, a po zestrzeleniu zamka i obejrzeniu ostatniej sceny, kończy grę Mikiem.

Akcja przełącza się na Matta i Emily. Spróbuj otworzyć bramkę - okaże się zamknięta. Wracacie więc pod stację wagoników. Wcześniej idź koło drewnianej ławki w pobliże krzaków - znajdziesz tam totem śmierci #2. Teraz idź na stację. W drzwiach znajdziesz siekierę. Decyzja w sprawie dostania się do środka nie ma znaczenia.

Wewnątrz stacji przejdź do pomieszczenia i podnieś mapę. Emily poprosi o sprawdzenie funkcjonowania wagonika - zbadaj panel kontrolny, gdzie okaże się, że brak jest kluczyka. Emily napomni o wieży - nie zgadzaj się (ma to wpływ na późniejsze wydarzenia) - będzie miało to wpływ na status efektu motyla (Na tych samych falach (On the Sam Page)). Przejdź z koleżanką po konstrukcji, gdzie czeka cię jedna czynność zręcznościowa.

Po przejściu przez niebezpieczeństwo skręć w lewo - za stacją znajdziesz totem pomocy #5. Podążaj za Emily po schodach, a na szczycie zamiast iść z nią w prawo, skręć najpierw w lewo, znajdziesz tam w szopce telefon Beth. Idź w prawo, pod drzewem znajdziesz jeszcze totem pomyślności #3. Teraz dotrzyjcie do krawędzi, by zakończyć ten etap.

Ostatni fragment epizodu dotyczy Sam, którą udajesz się do piwnicy. Baloniki wskażą ci drogę. Jednakże - nim zejdziesz do piwnicy, na parterze podejdź do drzwi wejściowych do schroniska - na szafce znajdziesz wizytówkę.

Po zejściu z ostatnich schodów rozpocznie się cutscena, po której nastąpi dość istotna akcja ucieczki Sam przed mordercą. Jeśli nie uciekniesz, nie będziesz mógł zebrać wszystkich wskazówek z epizodu 7. Do wykonania jest kilka czynności, niektóre muszą być wykonane w odpowiedni sposób, inne nie mają znaczenia. Najpierw możesz rzucić wazon lub zacząć biec - brak różnicy. W kolejnym pomieszczeniu przeskocz obowiązkowo przez łóżko. Uważaj na schodach (naciśnięcie klawisza).
Jeśli ukryłeś kij baseballowy w epizodzie 2, możesz teraz schować się za bojlerem (jeśli nie masz kija - biegnij). Odczekaj dwa razy, gdy ukaże się decyzja, po czym będziesz mógł zaatakować oprawcę. Nie robi to wielkiej różnicy, ale dzięki temu odblokujesz trofeum Najlepszą obroną jest atak (The Psycho Path). Wprowadza to również aktualizację (użycie kija lub uniknięcie chowania się) efektu motyla (Cos na potem (Something For Later)).

Potem biegnij, aż dotrzesz do drzwi - sforsuj je i przygotuj się na ich szybkie zatrzaśnięcie (naciśnięcie wskazanego klawisza). Idź dalej i przy następnej decyzji - ukryj się. Będziesz musiał zgasić latarkę poprzez naciśnięcie wskazanego klawisza i nie ruszać się. Oprawca pójdzie sobie, a ty będziesz bezpieczny (efekt motyla: Kot i mysz (Run or Hide)).
Uwaga - ukrycie się nie poskutkuje, jeśli Sam będzie ranna (zabicie wiewiórki przez Chrisa w epizodzie 1 - efekt motyla: Szczur z rudym ogonem (Rats With Bushy Tails)).
0
- Until Dawn - poradnik do gry
- Until Dawn - poradnik do gry
- Opis przejścia
- Until Dawn: Solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Prolog - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 1 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 2 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 3 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 4 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 5 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 6 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 7 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 8 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 9 - solucja, opis przejścia
- Until Dawn: Rozdział 10 - solucja, opis przejścia
- Zakończenia
- Opis przejścia
- Until Dawn - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1069454 Junior
A dobra już wiem da się od epizodu :D:D:D xd
Agnes87 Legionista

Mam pytanko, przechodząc po raz drugi grę, w momencie:
"Po przejściu przez kraty ujrzysz spadające pudełko - nie strzelaj w nie, traf za to po chwili w nadskakującego wendigo. Obierz drogę na lewo, po czym przygotuj się do szybkiego zabarykadowania drzwi."
Poszłam w prawo, też zabarykadowałam drzwi, strzeliłam do wendigo, następnie wróciłam się przez te drzwi jak zgasła mi pochodnia, wendigo wróciło i tu (durna baba) nie trafiłam w niego, efekt był taki że powalił mnie na ziemie, po czym w następnej scenie ratuje mnie Sam. Tym samym ominęłam wszystkie sceny z chowaniem się za biurkiem, unikaniem łapania przez wendigo z ich cel przez kraty, pożegnania z wilkiem itd. Jak to się stało? xD Nigdzie nie widzę wzmianki o takim rozwiązaniu, byłam pewna że mi zginął, zanim pojawiła się scena z Sam.
dawidddd pba Junior
niefajnie . po 5 rozdziale zniknely mi wszystkie dotychczas zdobyte efekty motyla . po prostu sa zaznaczone jakbym ich nie odkryl ... czytalem gdzies ze kilka osob mialo podobny bug/glitch/problem ? czy jest jakas szansa na odzyskanie efektow motyla ? dodam ze reszta znajdziek totemy itd wszystko jest jak bylo dotychczas odkryte , nie chce zaczynac gry od nowa a nawet jesli jaka mam pewnosc ze znow w polowie nie znikna moje wybory ktore mam wrazenie pozniej gdzies beda mialy jakies znaczenie . ktos cos ?
zanonimizowany1354695 Junior
Bardzo bym prosiła o pomoc, co mam zrobić z padem Ps4 by się nie ruszać, gdy chowam się przed wendigo? Niestety w większości się ruszę. Tu chodzi o to by padem wogole nie ruszać, czy o co? Bo zazwyczaj trzymam dwoma kciukami tą część co przesuwam np kartki w notesie. Co źle robię?
Szlugi12 Senator

Uwaga - jeśli jako Matt nie zgodziłeś się z Emily co do pomysłu pójścia do wieży, lepiej zostaw pistolet przy Emily - może być potrzebny później. Jeśli w takim wypadku przekażesz go Mattowi wystrzeli ją w powietrze, czyli zmarnuje.
Przy drugim podejściu jak grałem i zgodziłem się z Emily ze idziemy do wieży to jak mu go oddałem to ten idiota i tak strzelił nim w powietrze od razu xd
Edit: A dobra już ktoś o tym pisał wyżej, no to mam złotą łopatę za odkopanie wątku xD
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.