Until Dawn: O poradniku - porady ogólne

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

O poradniku

Dokładnie zwiedzaj każdy zakamarek lokacji, aby zwiększyć napięcie i poznać pełną fabułę świata - Until Dawn: O poradniku - porady ogólne - Until Dawn - poradnik do gry
Dokładnie zwiedzaj każdy zakamarek lokacji, aby zwiększyć napięcie i poznać pełną fabułę świata

Gra Until Dawn nie jest pozycją trudną, jeśli chodzi o rozgrywkę. Elementem, do którego potrzebujesz poradnika są co najwyżej elementy zagadkowe - ukryte wskazówki i totemy, czyli znajdźki w grze, których znalezienie zapewnia poznanie pełnej historii miejsca akcji. Drugi - ważniejszy - element, na który gracz ma wpływ, to wybór zdarzeń, czynności i działań kierowanych bohaterów. Finalnie może zaprowadzić cię do pomyślnego zakończenia lub sromotnej porażki. Gra jest względnie grą logiczną, jednak więcej należy polegać na intuicji i domysłach. Aby poradnik był bardziej przejrzysty dla czytelnika, pojawiają się w nim oznaczenia kolorystyczne, które prezentują się następująco:

zielony - wskazówka do podniesienia,

pomarańczowy - ważne obiekty do podniesienia o znaczeniu fabularnym,

niebieski - totemy,

czerwony - ważne decyzje,

pogrubiony - czynności zręcznościowe, czyli konieczność naciskania sekwencji przycisków pojawiających się na ekranie w wyznaczonym czasie.

Ważne obiekty są to elementy, bez których fabuła nie może być kontynuowana oraz takie, dzięki którym masz możliwość dodatkowych interakcji w świecie (co najczęściej prowadzi do odblokowania trofeów). Ważne decyzje zaś, to momenty, w których podejmowana decyzja ma odzwierciedlenie na losach bohaterów w znaczący sposób (tzw. efekt motyla - drobna, mogłaby się zdawać błaha czynność, może doprowadzić do śmierci bohatera). Kolorem tym oznaczono również czynności, które mogą mieć wpływ na uzyskanie trofeów (mimo, że bez nich fabuła również rozwinęłaby się pomyślnie).

Podobało się?

0

Until Dawn (2015)

25 sierpnia 2015

PlayStation
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Przygodowe
2017-03-22
22:57

zanonimizowany1069454 Junior

😁

A dobra już wiem da się od epizodu :D:D:D xd

Komentarz: zanonimizowany1069454
2018-01-30
10:36

Agnes87 Legionista

Agnes87

Mam pytanko, przechodząc po raz drugi grę, w momencie:

"Po przejściu przez kraty ujrzysz spadające pudełko - nie strzelaj w nie, traf za to po chwili w nadskakującego wendigo. Obierz drogę na lewo, po czym przygotuj się do szybkiego zabarykadowania drzwi."

Poszłam w prawo, też zabarykadowałam drzwi, strzeliłam do wendigo, następnie wróciłam się przez te drzwi jak zgasła mi pochodnia, wendigo wróciło i tu (durna baba) nie trafiłam w niego, efekt był taki że powalił mnie na ziemie, po czym w następnej scenie ratuje mnie Sam. Tym samym ominęłam wszystkie sceny z chowaniem się za biurkiem, unikaniem łapania przez wendigo z ich cel przez kraty, pożegnania z wilkiem itd. Jak to się stało? xD Nigdzie nie widzę wzmianki o takim rozwiązaniu, byłam pewna że mi zginął, zanim pojawiła się scena z Sam.

Komentarz: Agnes87
2021-01-15
12:31

dawidddd pba Junior

niefajnie . po 5 rozdziale zniknely mi wszystkie dotychczas zdobyte efekty motyla . po prostu sa zaznaczone jakbym ich nie odkryl ... czytalem gdzies ze kilka osob mialo podobny bug/glitch/problem ? czy jest jakas szansa na odzyskanie efektow motyla ? dodam ze reszta znajdziek totemy itd wszystko jest jak bylo dotychczas odkryte , nie chce zaczynac gry od nowa a nawet jesli jaka mam pewnosc ze znow w polowie nie znikna moje wybory ktore mam wrazenie pozniej gdzies beda mialy jakies znaczenie . ktos cos ?

Komentarz: dawidddd pba
2021-01-21
01:17

zanonimizowany1354695 Junior

Bardzo bym prosiła o pomoc, co mam zrobić z padem Ps4 by się nie ruszać, gdy chowam się przed wendigo? Niestety w większości się ruszę. Tu chodzi o to by padem wogole nie ruszać, czy o co? Bo zazwyczaj trzymam dwoma kciukami tą część co przesuwam np kartki w notesie. Co źle robię?

Komentarz: zanonimizowany1354695
2024-10-06
18:55

Szlugi12 Senator

Szlugi12

Uwaga - jeśli jako Matt nie zgodziłeś się z Emily co do pomysłu pójścia do wieży, lepiej zostaw pistolet przy Emily - może być potrzebny później. Jeśli w takim wypadku przekażesz go Mattowi wystrzeli ją w powietrze, czyli zmarnuje.

Przy drugim podejściu jak grałem i zgodziłem się z Emily ze idziemy do wieży to jak mu go oddałem to ten idiota i tak strzelił nim w powietrze od razu xd
Edit: A dobra już ktoś o tym pisał wyżej, no to mam złotą łopatę za odkopanie wątku xD

Komentarz: Szlugi12

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl