Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Rany, kontuzje i zmęczenie
Aktualizacja:
Gra Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint kładzie dość spory nacisk na elementy przetrwania w pojedynkę, czyni to także poprzez implementację systemu ran, kontuzji i zmęczenia, które w znaczący sposób wpływają na rozgrywkę. W tym rozdziale poznasz ich działanie oraz to, jak sobie z nimi radzić.
Rany i kontuzje postaci

Niezależnie od sposobu prowadzenia rozgrywki, postać prędzej czy później odnosić będzie rany podczas starć nieprzyjacielem. W większości tego typu sytuacji punkty zdrowia automatycznie się zregenerują, pod warunkiem, że postać będzie miała chwilę spokoju (czyli nie będzie otrzymywać dalszych obrażeń).
Czasami jednak postać dozna kontuzji, czy to przez otrzymanie dużych obrażeń od wroga bądź upadek ze zbocza góry i pasek zdrowia zostanie zmniejszony. Oznaczony zostanie on na czerwono i nie będzie samoczynnie się regenerować. Tutaj konieczna będzie interwencja gracza - trzeba będzie skorzystać z bandażu bądź z zastrzyku, by przywrócić postać do pełni sił. Postać przenosi nielimitowaną ilość bandaży, jednak leczenie tą metodą zajmuje od kilku do kilkunastu sekund. Zastrzyk aplikuje się błyskawicznie, jednak nie zawsze leczy on do pełni sił i ilość przenoszonych strzykawek jest też ograniczona. To, z którego przedmiotu należy skorzystać, zależy więc w głównej mierze od sytuacji.
Uwaga - przedmiot do leczenia wybrać można przy pomocy koła przedmiotów (klawisz "ALT" w wersji na PC, przycisk RB/R1 w przypadku wersji XOne i PS4), a następnie aktywować go ("G" w wersji PC, LB/L1 w wersjach XOne/PS4).
Zmęczenie postaci

Drugą mechaniką związaną ze zdrowiem postaci jest jej zmęczenie. Podczas wykonywania wielu czynności, jak sprint, wspinaczka czy zbieg ze zbocza góry, postać regularnie będzie się męczyć. Gdy wytrzymałość będzie się kończyć, na dole ekranu pojawi się pasek odzwierciedlający ten proces. Gdy owy pasek się wyczerpie, postać nie będzie w stanie biegać, a zejście ze zbocza góry zaowocuje upadkiem, który uszczupli pasek zdrowia, a w skrajnej sytuacji doprowadzić może także do śmierci postaci.
Wraz z upływem rozgrywki postać będzie się regularnie męczyć, przez co pasek wytrzymałości będzie się po prostu skracać - pozwalając na krótsze sprinty czy wejścia na / zejścia z gór. By temu zaradzić, można po prostu napić się wody z bukłaku (dostępny od początku rozgrywki), co rozwiąże problem doraźnie, na krótką chwilę, bądź odpocząć w miejscu do biwakowania (szczegółowe informacje znajdziesz w rozdziale "Biwak - odpoczynek i szybka podróż."), co zregeneruje siły postaci, a sam problem rozwiąże na kilkadziesiąt minut czasu rzeczywistego.
Porady
Na koniec garść porad związanych ze zdrowiem postaci, mianowicie:
- Zawsze staraj się możliwie szybko leczyć postać w przypadku kontuzji. Uszczuplony pasek zdrowia, który się nie regeneruje, znacząco zmniejsza Twoje szanse na wyjście żywym ze starcia.
- W miarę możliwości korzystaj z bandaży, a nie z zastrzyków, by leczyć postać. Postać przenosi nielimitowaną ilość bandaży, zastrzyków jedynie kilka, warto więc zachować to drugie na krytyczną sytuację, gdzie użycie bandaży nie będzie wchodziło w grę.
- Staraj się doraźnie gasić pragnienie i zmniejszać zmęczenie postaci przy pomocy bukłaku z wodą. Dzięki temu będziesz w stanie dłużej przemieszczać się sprintem, a krótki zbieg ze zbocza góry nie zakończy się śmiercią postaci.
- Regularnie korzystaj z systemu biwakowania, by dać odpocząć postaci. Dzięki temu nie będzie trzeba tak często martwić się gaszeniem pragnienia postaci, a samo biwakowanie daje także inne wymierne korzyści.
0
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint - poradnik do gry
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Poradnik do gry
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Podstawy
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Porady na start
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Biwak - wypoczynek i szybka podróż
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Rany, kontuzje i zmęczenie
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Wykrycie - unikanie kontaktu z wrogiem, kamuflaż
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Misje frakcyjne i nagrody bojowe
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Zadania główne i poboczne
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Dron
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Prowiant - rodzaje, tworzenie i wykorzystanie
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Podstawy
- Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
norki Chorąży
Witam mam pytanie kiedy będzie można pobrać ten poradnik bo nie mogę zrobić zadania Na RYBY
James Bond 007 Junior
Dlaczego nie mogę pobrać niektórych poradników w formacie PDF?
Zbigniew209 Legionista
Witam mam pytanie gram w ghostreconbreakpoint i chce spersonalizować wygląd znajomego i nie mogę kliknąć tej opcji ponieważ na czerwono pisze '' aktywuj niesterowanych przez grasza członków drużyny by mieć dostęp do opcji ich personalizacji'' co mam zrobić?
daamiaan94 Legionista
Niestety w tym poradniku "ten ktoś" co tutaj pisze jest w jednym punkcie nie prawdą, cytuję:
"Niestety, w Breakpoint nie możemy liczyć na nic podobnego - gracz jest tutaj zmuszony do gry w pojedynkę, jedynym "towarzyszem" jest sterowany przez niego dron."
Dziwnym trafem gram na ps4, po przejściu kilku misji i przejściu do bazy głównej okazała mi się pomoc i okienko z informacją czy dodać towarzyszy (AI), zaakceptowałem i mogłem dodać ich do swojej rozgrywki nie musząc szukać sojuszników (online), teraz gram normalnie z 3 towarzyszami AI, więc ktoś kto tworzył poradnik czegoś nie dopatrzył.
Jeyhard Generał
Ale wiesz, że poradnik powstawał kilka lat temu i wtedy w grze nie było pomocników AI, a jedynie dron? :) Sztuczną inteligencję dodali bodaj rok z hakiem temu.
Pozdrawia, autor poradnika. :)
user28608434f2 Junior
Jak celować z aimem/celownikiem optycznym/celownikiem laserowym?
maciejm2 Junior
Po aktywacji... czyli jak to aktywować na PS4?
L1 i R1 daje efekt zmiany ramienia.
mariuszj Junior
Łowca dronów, zgliczowane ?? Nie wchodzi dwie nowe postacie i nic
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
