Walka w Shadow of the Tomb Raider
Aktualizacja:
Bezpośrednie konfrontacje są w grze Shadow of the Tomb Raider rzadkością. Może do nich dochodzić jeśli popełnisz błąd podczas skradania się lub jeśli otwarte walki są uzasadnione fabularnie. Poniżej zamieściliśmy podpowiedzi jak unikać zgonów podczas staczania bezpośrednich walk z siłami wroga oraz z dzikimi zwierzętami.

W wygrywaniu walk głównej bohaterce mogą przede wszystkim pomagać posiadane bronie do walki dystansowej. Są to konkretnie łuk, pistolet, karabin oraz strzelba. Bronie te są dostępne już w pierwszym etapie gry, ale po jego ukończeniu Lara traci część ekwipunku i trzeba niektóre z nich na nowo pozyskać. Nowe bronie możesz odnajdywać w świecie gry, otrzymywać dzięki zaliczaniu zadań oraz kupować od handlarzy. Ci ostatni oferują najlepsze wyposażenie, aczkolwiek nowa broń może kosztować kilka tysięcy sztuk złota.
Wszystkie bronie możesz stopniowo ulepszać. Dokonuje się tego w obozowiskach i przeznacza się na tel posiadane materiały do craftingu. Podczas wybierania ulepszeń staraj się najpierw kupować te, które najbardziej ci się przydadzą. Przykładowo jeśli irytują Cię częste przeładowania broni to wybierz ulepszenia, które skrócą czas przeładowania i zwiększą pojemność magazynka.

Jeśli masz w planach ostrzelanie grupy przeciwników to jeszcze zanim do tego dojdzie warto rozejrzeć się za interaktywnymi przedmiotami w otoczeniu. Różnego rodzaju wybuchowe pojemniki mogą w momencie zniszczenia zabić stojących w pobliżu wrogów. Jest to bardzo pomocne jeśli wrogowie są oddaleni i/lub ukrywają się za zasłonami. Równie przydatne są przedmioty do rzucania. Lara może wytwarzać koktajle Mołotowa, bomby dymne i granaty. Przedmioty te w zależności od rodzaju mogą podpalać wrogów, osłabiać ich czy chwilowo oślepiać.
Już po przystąpieniu do walk warto zawsze dążyć do tego żeby Lara przemieszczała się dużo po polu bitwy. Prowadzenie ostrzału zza jednej wybranej zasłony nie jest dobrym pomysłem, gdyż przeciwnicy lubią podrzucać wybuchowe niespodzianki, które mogą poważnie zranić lub zabić Larę. Staraj się dobierać wyposażenie do rodzaju przeciwników. Do zabijania oddalonych pojedynczych wrogów może wystarczyć łuk, a z kolei do zabijania silnie opancerzonych wrogów, którzy rozstawili się w niewielkiej odległości, bardzo przyda się strzelba.
Lara w przypadku odniesienia obrażeń może leczyć się w trakcie walki, ale tylko na niskim i normalnym poziomie trudności. Na wysokim i bardzo wysokim poziomie jest to zablokowana opcja. Musisz się wtedy bardzo pilnować i unikać wystawiania się na ataki przeciwników, które mogą doprowadzić do nagłego znalezienia się na skraju śmierci.

Bardzo ciekawym pomysłem na rozprawianie się z przeciwnikami jest zastawianie na nich trupich pułapek. Potrzebna ci jest w tym celu umiejętność Sidła żmiji (Viper's Snare) (2 punkty umiejętności). Pułapkę możesz wytworzyć w miejscu gdzie znajdują się zwłoki jakiegoś przeciwnika i zacznie ona pulsować na czerwono.
Po przygotowaniu pułapki możesz pokazać się na chwilę przeciwnikom, użyć obiektów do rzucania lub zaczekać aż sami zauważą trupa i podejdą bliżej żeby go sprawdzić. Doprowadzi to do eksplozji pułapki i zabije ona lub mocno zrani okolicznych wrogów. Trupie pułapki mogą też przydawać ci się podczas skradania, aczkolwiek eksplozja pułapki zawsze zaalarmuje okolicę. Warto wtedy znajdować się z dala od niej.

Główna bohaterka w trakcie gry oprócz staczania walk z tubylcami i członkami Trójcy musi też zabijać dzikie zwierzęta. Niektóre potyczki z drapieżnikami (np. z jaguarami z peruwiańskiej dżungli) są wymuszone, inne mogą wiązac się z eksploracją opcjonalnych lokacji. Niezależnie od okoliczności musisz opanować do perfekcji uskoki, które pozwalają Larze unikać obrażeń. Uniki przydają się również w trakcie walk z ludzkimi przeciwnikami, którzy dążą do zadawania obrażeń w walce wręcz. Pomocna jest również umiejętność Wizja Illipy (Illipa's Sight), która podświetla w trybie instynktu przetrwania serca dużych zwierząt. Możesz dzięki temu o wiele łatwiej zabić zwierzę pojedynczym celnym trafieniem.
Jeśli dojdzie do starcia w walce wręcz to może załączyć się scenka QTE. Jej zaliczenie polega zazwyczajna wciśnięciu wskazanego przycisku w odpowiednim momencie. Staraj się nie zawalać scenek QTE, gdyż porażka może doprowadzić do otrzymania poważnych obrażeń lub do śmierci Lary. Z kolei poprawne jej zaliczenie może umożliwić zadanie napastnikowi zwiększonych obrażeń.
0
Komentarze czytelników
gggkkkkk Junior
plis pomocy a jeśli się nie obraca te dwa głazy
agnieszkaw2 Junior
Witam. Mam jeden problem. Po przekręceniu pokręteł i otworzeniu obu pobocznych pomieszczeń z symbolami. Nie wyskakują mi kolejne kamienne symbole na tych dwóch poprzednich. Jakieś pomysły?
Lukas1983 Centurion
Z tego, co tutaj czytam to wg. redakcji przejście tej gry zajmuje maksymalnie 35 godzin.
Ciekawe, bo gram już 40 godzin, a postęp gry pokazuje mi 48%.
I bardzo się z tego cieszę, ponieważ Shadow... jest świetną i piękną grą.
bartoszs25811141720232629 Junior
Siema mam problem z misją w jaskini ukrytego miasta, w którym pojawiły sie pochylone skaly. Do wspięcia się na nie potrzebuje sprzętu, który powinienem przejąć od zwłok alpinisty przygniecionym przez skałki przy swoim obozie, ale niestety w mojej wersji gry tego kolesia tam nie ma… są same skały i namiot- co teraz ? Skąd wziąć czekam, ktory pozwoli mi na przejście do dalszych etapów gry ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.