PUBG: Orientacja, przemieszczanie się po mapie
Aktualizacja:
Zdobywanie ekwipunku, umiejętne strzelanie i unikanie konfrontacji wtedy, gdy to konieczne to jedno, lecz równie ważną kwestią w Playerunknown's Battlegrounds jest mapa. Poniższy rozdział poradnika przybliży ci zagadnienia związane z orientacją i przemieszczaniem się po mapie.
Znajomość poszczególnych fragmentów mapy, miejsc, w których zdobyć można dobry ekwipunek i/lub pojazd, czy w końcu obszarów, od których lepiej trzymać się z daleka to połowa sukcesu w tej grze. Bez odpowiedniej wiedzy i planowania nie uda ci się szybko zdobyć broni i elementów wyposażenia, co z kolei przełoży się na mniejszą skuteczność w walce.

Mapę podejrzeć można na dwa sposoby - spoglądając na mini-mapę, która pokazuje niewielki wycinek terenu znajdujący się dookoła postaci, jak i otwierając mapę świata przy pomocy klawisza "M". Mimi-mapa przydaje się dodatkowo do tego, by określić, czy postać znalazła się po za strefą białą/niebieską lub wewnątrz strefy czerwonej. Mapa świata z kolei pozwala planować kolejne akcje i w pewnym stopniu przewidywać to, jak zmniejszy się biała strefa.

Mapa świata podzielona jest na określoną ilość części. Uzależnione jest to od rozmiarów wybranej mapy (dokładne informacje na ten temat znajdziesz w umieszczonej poniżej tabeli). Dzięki tej wiedzy będziesz w stanie określić, jak daleko znajduje się cel widoczny na mapie świata, czy ile mniej więcej zajmie dotarcie do wskazanego miejsca przy pomocy danego pojazdu. Pomaga to także ocenić, ile czasu potrzebne będzie na dotarcie do wnętrza białej strefy w taki sposób, by uniknąć kontaktu ze strefą niebieską. Skuteczne wykorzystanie tej wiedzy przychodzi jednak wraz z praktyką i początkowo nie ma sensu zawracać sobie nią głowy i próbować na siłę wykorzystać ją w akcji.
Mapa | Rozmiar | Powierzchnia | Liczba sektorów |
Erangel | 8x8 km | 64 km2 | 64 |
Miramar | 8x8 km | 64 km2 | 64 |
Sanhok | 4x4 km | 16 km2 | 16 |
Vikendi | 6x6 km | 36 km2 | 36 |
Warto także pamiętać, iż po wyskoczeniu z samolotu postać jest w stanie przelecieć mniej więcej 1 kilometr, zanim automatycznie otwarty zostanie spadochron. By wykonać taki manewr, ustaw kamerę maksymalnie do góry (odwrotnie do pikowania głową w dół), przez co wydłużysz czas "szybowania". Pamiętaj o tym, gdyż umożliwia to dotarcie do miejsc, które nie znajdują się bezpośrednio na trafie przelotu samolotu, a w których często znaleźć można bardzo cenne przedmioty i/lub pojazdy. W takich miejscach jest także mniejsza szansa na wpadnięcie na innego gracza.
0
Komentarze czytelników
Bunshiin Pretorianin
To jakiś poradnik na downów, który uczy graczy chodzić w grze...
Bez przesady...
Podstawy podstaw zna każdy, a tutaj dodatkowo napisane jest to takim rozciągnięęętym stylem... jedno wielkie, niepotrzebne nikomu lanie wody.
Ten poradnik niczego nie uczy.
Już nie wspominając, że napisała go osoba, która z tytułem miała kontakt chyba ze 2 godziny...
Sam apekt spadochronu - "POD ŻADNYM POZOREM nie otwieraj wcześniej".
Gówno prawda, bo otwierając wcześniej damy radę dolecieć do miejsc oddalonych od miejsc lądowania innych graczy :>
barwlo2000 Junior
UMP9 i UZI i tzw. "Tommy Gun" (Thompson M1928A1) to pistolety maszynowe (sub-maschineguns[SMG])
Jeyhard Generał
Poradnik jest w gruntownej przebudowie - na dniach pojawi się kilkadziesiąt nowych rozdziałów traktujących o wszystkich aspektach rozgrywki.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
