Pro Evolution Soccer 2010: Rozwój
Aktualizacja:
Rozwój
Atrybuty zawodnika (Speed, Attack, Short pass accuracy itd.) rozwija się na 2 sposoby. Pierwszym są punkty za trening , a drugim punkty za mecz . Aby zwiększyć atrybut o 1 musisz uzbierać łącznie 100 takich punktów.
Mecz
Punkty rozwijające atrybuty otrzymasz po rozegranym meczu (nawet jeżeli spędzisz go na ławce). Podział i ilość otrzymanych w ten sposób punktów zależy od tego jak wyglądał mecz i co w nim robiłeś.

Trening
Trenujesz w każdym tygodniu, w którym rozgrywany jest mecz. Czyli zawsze, poza okresem negocjacyjnym. Nawet jeżeli zdecydujesz się odpocząć i nie rozgrywać meczu - otrzymasz punkty z treningu. Rodzaj treningu możesz wybrać sam. Masz dostępnych 6 cech zawodnika i możesz na nie rozdzielić 12 punktów. Na jedną cechę może przypaść maksymalnie 6 punktów. Im więcej punktów przydzielisz na daną cechę, tym bardziej rozwinie się ona podczas treningu. Na początku polecam inwestowanie w Speed (Szybkość) oraz Stamina (Wytrzymałość) . Zawodnik szybko się męczy, dlatego musisz stale podnosić jego wytrzymałość jeżeli chcesz być aktywny przez cały mecz. Szybkość jest drugą najważniejszą cechą ponieważ wolny piłkarz, nawet rozwinięty technicznie nie zrobi aż tak wiele na boisku. Sprint pozwala na minięcie przeciwników, dojście jako pierwszy do piłki, możliwość bycia przy każdej akcji, wykonanie zabójczych rajdów. Połączenie rozwiniętych tych dwóch cech sprawia, że piłkarz jest już bardzo groźny, nawet jeżeli reszta jego umiejętności ma średni poziom.

Spis cech i atrybutów, na które one wpływają:
I. TECHNIQUE KICKING
1. Attack - na ten atrybut wpływ ma również Technique (dribbling)
2. Short pass accuracy
3. Short pass speed - na ten atrybut wpływ ma również Power
4. Long pass accuracy
5. Shot accuracy
6. Shot technique
7. Free kick accuracy
8. Swerve
9. Technique - na ten atrybut wpływ ma również Technique (dribbling)
II. TECHNIQUE DRIBBLING
1. Attack - na ten atrybut wpływ ma również Technique (kicking)
2. Dribble accuracy
3. Dribble speed - na ten atrybut wpływ ma również Speed
4. Technique - na ten atrybut wpływ ma również Technique (kicking)
III. BALANCE
1. Defence
2. Body balance
3. Header - na ten atrybut wpływ ma również Power
4. Jump - na ten atrybut wpływ ma również Power
5. Teamwork
IV. POWER
1. Short pass speed - na ten atrybut wpływ ma również Technique (kicking)
2. Long pass speed
3. Shot power
4. Header - na ten atrybut wpływ ma również Balance
5. Jump - na ten atrybut wpływ ma również Balance
V. SPEED
1. Top speed
2. Acceleration
3. Response - na ten atrybut wpływ ma również Stamina
4. Dribble speed - na ten atrybut wpływ ma również Technique (dribbling)
VI. STAMINA
1. Stamina
2. Response - na ten atrybut wpływ ma również Speed
0
Komentarze czytelników
Karolus86 Chorąży
Littleman --> a na jakiej przeglądarce próbujesz to otworzyć ? spróbuj w Internet Explorerze 8, albo zaktualizuj swoją przeglądarkę.
zanonimizowany608491 Legionista
Jest już xD ! mam
instalowałem wszystkie wtyczki do firefoxa i aktualizowalem go i dalj nic ni eszlo /', sprubowalem przez IE prze chrome i wszystko ślicznie chodzi ;p xD
thx za zaangażowanie
zanonimizowany665444 Junior
Niby wszystko ok ale chcialem sie tylko zapytac gdzie sie znajduje opis poszczegolnych suwaków w Team Style
angielski znam slabo dlatego brakuje mi tego w poradniku, chyba ze cos przeoczylem...
jesli ktos jest tak laskawy moglby napisac co oznacza kazdy suwaczek...
bede wdzieczny
pozdrawiam
Karolus86 Chorąży
Terry26 --> Nie pomyślałem o tym, żeby uwzględnić przetłumaczenie stylów w poradniku, ale skoro jest taka potrzeba to już te braki nadrabiam :)
Przede wszystkim warto samemu poprzestawiać suwaki i zobaczyć na obrazku u góry, jak dana zmiana wpłynie na postawę zawodników. Pierwsze 4 opcje to ustawienia ofensywne, a kolejne 4 to defensywne. Mam nadzieję, że poniższy opis Tobie oraz innym graczom trochę pomoże :)
1) Player Support (Wsparcie zawodnika):
Offensive (suwak przesunięty w prawo) - reszta zawodników rusza do przodu, za graczem z piłką.
Defensive (suwak przesunięty w lewo) - reszta zawodników cofa się, aby asekurować gracza z piłką.
Balanced (suwak w okolicach 50) - coś pomiędzy dwoma powyższymi opcjami. Wszechstronne wsparcie dla zawodnika z piłką.
2) Support Range (Zasięg wsparcia):
Narrow (suwak przesunięty w prawo) - zawodnicy podchodzą bardzo blisko do kolegi z piłką.
Wide (suwak przesunięty w lewo) - zawodnicy trzymają spory dystans do kolegi z piłką.
Medium (suwak w okolicach 50) - coś pomiędzy dwoma powyższymi opcjami.
3) Position Switch (Zmiana pozycji):
Frequent (suwak przesunięty w prawo) - zawodnicy bardzo często zamieniają się pozycjami z kolegami z drużyny.
Never (suwak przesunięty w lewo) - zawodnicy zawsze trzymają się swoich pozycji.
Occasional (suwak w okolicach 50) - zawodnicy zmieniają pozycję tylko z najbliższymi piłkarzami.
4) Attacking Style (Styl ataków):
Down Middle (suwak przesunięty w prawo) - zawodnicy atakują środkiem.
Out Wide (suwak przesunięty w lewo) - zawodnicy ustawiają się bardzo szeroko i prowadzą ataki bokami.
Medium (suwak w okolicach 50) - zawodnicy trzymają średni dystans do zawodnika z piłką.
5) Pressing:
Tight (suwak przesunięty w prawo) - pressing prowadzony z każdej odległości. Wszyscy zawodnicy podchodzą do przeciwnika z piłką.
Loose (suwak przesunięty w lewo) - pressing zaczyna się dopiero wtedy, kiedy przeciwnik podejdzie bardzo blisko z piłką.
Medium (suwak w okolicach 50) - coś pomiędzy dwoma powyższymi opcjami.
6) Defensive Line (Linia obrony):
High (suwak przesunięty w prawo) - Linia obrony przesunięta do przodu.
Deep (suwak przesunięty w lewo) - Obrona głęboko cofnięta.
Standard (suwak w okolicach 50) - Linia obrony w standardowym miejscu.
7) Compactness (Zwartość):
Narrow (suwak przesunięty w prawo) - Zawodnicy ze skrzydeł schodzą do środka, w stronę przeciwnika z piłką.
Wide (suwak przesunięty w lewo) - Zawodnicy ze skrzydeł nie podchodzą do środka, w stronę przeciwnika z piłką.
Standard (suwak w okolicach 50) - Zawodnicy lekko zbliżają się do środka, do przeciwnika z piłką.
8) Defensive Strategy (Strategia obrony):
Wartość 0 - Obrońcy ustawieni w linii.
Wartość 1 - Jeden ze środkowych obrońców ustawia się zaraz za drugim. Czyli pełni funckję tak zwanego "stopera".
zanonimizowany665444 Junior
Bardzo dziękuję za pomoc.
zanonimizowany665444 Junior
Mam jeszcze jedno pytanie do Pana. Czy karty lub suwaki niejako zastepuja "strzałki" ktore byly obecne w poprzednich odslonach ?
Karolus86 Chorąży
Terry26 --> Karty zawodników to nowość. Strategię drużyny można było zmieniać również w poprzednich edycjach. Suwaki umożliwiają za to dokładniejsze dostosowanie ustawień gry do naszej wizji.
zanonimizowany551014 Junior
a ja nie mam pojecia jak kogokolwiek kupic... wchodze na jakiegos zawodnika i mi wyskakuje tylkojego dossier, dodanie do listy obserwowanych lub porownaj... gdzie i jak kogos zakontraktowac?????????????????????
Karolus86 Chorąży
sensejjag --> zawodników kupujesz w Team Office / Negotiations / Player Search. Wybierasz danego piłkarza i oferujesz mu kontrakt. Następnie czekasz na odpowiedź drużyny i zgadzasz się na nią, negocjujesz dalej lub rezygnujesz z zakupu. To wszystko jest w Team Office / Negotiations / Ongoing Negotiations.
zanonimizowany757630 Junior
jak najlepiej odbierac pilke przeciwnikowi
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
