Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp

Oblivion Remastered - poradnik do gry

Oblivion Remastered - poradnik do gry

SPIS TREŚCI

Oblivion Remastered: Czy w remasterze są ekrany ładowania? Oblivion Remastered poradnik, porady

Czy w Oblivion Remastered pojawiają się ekrany ładowania podczas wchodzenia do budynków i lochów? W naszym poradniku wyjaśniamy kwestię czy remake pozbył się problemu ekranów wczytywania i zupełnie osobnych lokacji.

Ostatnia aktualizacja: 28 kwietnia 2025

Czy w TES IV Oblivion Remastered lokacje nadal przedzielone są ekranami ładowań? Z tej strony poradnika dowiecie się czy remake pozwala swobodnie eksplorować jeden wielki świat, czy wchodzenie do budynków lub lochów oznacza konieczność załadowania przez grę osobnej lokacji.

Czy wejście do budynku oznacza ekran ładowania?

  1. Dla przypomnienia w oryginalnej wersji gry Oblivion próba wejścia do jakiegoś budynku czy unikalnej lokacji z mapy oznaczała konieczność pojawienia się ekranu wczytywania i załadowania osobnej lokacji. Mogło to burzyć pojemność z podróżowania po wielkim świecie i irytować podczas badania bardziej złożonych lokacji.
  2. Niestety Oblivion Remastered pomimo przejścia na silnik Unreal Engine 5 nie rozwiązał problemu znanego z pierwotnej wersji gry. Oznacza to, że oprócz głównej mapy świata odwiedza się mnóstwo lokacji, które poprzedzone są ekranem ładowania. Wczytanie nowej lokacji może mieć miejsce po otwarciu drzwi, wrót lub innego przejścia. Gra zawsze informuje też o miejscu, do którego prowadzi dane przejście. Możecie więc z wyprzedzeniem dowiedzieć się, że nastąpi loading.
  3. Pewnym pocieszeniem może być to, że w remake'u wczytywanie nowych lokacji trwa krótko, choć dużo też zależy od posiadanej konfiguracji sprzętowej i szybkości dysku SSD.

Czy remake dzieli duże lokacje na kilka mniejszych?

  1. Oblivion Remastered nie zawiera też żadnych zmian w temacie większych lokacji. Miasta w grze w dalszym ciągu składają się z dzielnic z osobnymi ekranami ładowania. Przejście z punktu A do punktu B może więc oznaczać kilka wczytywań, przy czym problem można ograniczać używając szybkiej podróży.
  2. Większe lochy z gry w dalszym ciągu mogą składać się z osobnych obszarów. Może więc zdarzyć się np. tak, że chcąc w 100% zbadać dane podziemia trzeba będzie przeszukać łącznie 3-4 osobne lokacje.