MU Legend: Mag wojenny - klasy postaci
Mag wojenny (War Mage) to potężny DPS AOE. Poniżej znajdziecie użyteczne porady, dzięki którym dowiecie się, jak grać tą postacią.
Aktualizacja:
Mag Wojenny to klasa postaci korzystająca z potężnej magii, by niszczyć swoich wrogów. Dzięki swoim atakom i umiejętnościom jest w stanie zadawać duże obrażenia z dystansu, jak i w zwarciu. Spisuje się szczególnie dobrze podczas walki z dużymi grupami przeciwników, jest też w stanie nakładać na wrogów potężne, negatywne efekty statusów. Jest postacią bardzo wszechstronną, z dostępem do najróżniejszych zdolności, jednak czyni go to także najtrudniejszą w opanowaniu.
Mag Wojenny w MU Legend

Mag Wojenny, tak jak wszystkie dostępne w grze klasy postaci, korzystać może z dwóch rodzajów uzbrojenia - kostura, bądź miecza jednoręcznego i grymuaru. Kostur pozwala atakować z bezpiecznego dystansu, zwiększając obrażenia, gdy wrogowie są oddaleni o przynajmniej 10 metrów - bohater pełni wtedy rolę zabójcy dystansowego. Z kolei Mag Wojenny wyposażony w magiczny miecz i grymuar zmienia się w zabójcę walczącego w zwarciu, zwiększając znacząco ryzyko śmierci, ale i obrażenia zadawane przeciwnikom znajdującym się bliżej, jak 9 metrów. Dobór broni uzależniony jest więc od preferowanego stylu gry - kostur w przypadku budowy klasycznego maga, magiczny miecz i grymuar, by stworzyć mobilnego zabójcę.
Mag Wojenny zadaje duże obrażenia obszarowe i przeciwko pojedynczym celom, jednak jego główna siła polega na zdolnościach osłabiających i nakładających na przeciwników efekty kontroli tłumu (CC). Bohater może spowalniać, odrzucać, ogłuszać, nakładać liczne efekty obrażeń rozłożonych w czasie czy zmniejszać obronę przeciwników. Doskonale sprawdza się w każdym starciu - czy to podczas walki z dużymi grupami słabych wrogów, których jest w stanie dosłownie zmieść, czy podczas potyczek z bossami, których znacząco może osłabić. Cechuje go także duża mobilność - posiada kilka zdolności, które pozwalają mu teleportować się do wskazanego miejsca.
Największą wadą Maga Wojennego jest jego wytrzymałość - posiada niski współczynnik obrony i punktów zdrowia, przez co bardzo narażony jest na ataki wrogów. Tyczy się to przede wszystkim magów walczących przy pomocy miecz i grymuaru - trzeba cały czas monitorować sytuację, osłabiać wrogów i w razie potrzeby błyskawicznie się teleportować, gdyż jedna niewłaściwa akcja może zakończyć się jego zgonem. Problem częściowo niwelowany jest podczas korzystania z kostura, gdyż bohater walczy wtedy na dystans, jednak w dalszym ciągu trzeba uważać na ataki wrogów.
Mag Wojenny to potężna klasa, jednak wymaga odpowiedniego opanowania i planowania. Postać ta nie jest zalecana dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z MU Legend.
Podstawowe informacje | Zalety | Wady |
Poziom trudności: bardzo wysoki Obrażenia: wysokie / bardzo wysokie (w zależności od broni) Wytrzymałość: niska CC: bardzo wysokie Preferowana rola: DD (zadawanie obrażeń), wsparcie (osłabianie wrogów) | + Duże możliwości dostosowania postaci "pod siebie" - korzystanie z kostura zmienia go w typowego maga, z kolei miecz i grymuar pozwalają mu funkcjonować jak klasyczny zabójca; + Bardzo duże obrażenia obszarowe - bohater posiada najmocniejsze zdolności obszarowe ze wszystkich; + Przy wykorzystaniu miecza i grymuaru bohater zadaje największe obrażenia ze wszystkich postaci; + Doskonała postać do roli wsparcia - posiada zdolności zmniejszające pancerz wrogów; + Doskonale spisuje się w drużynie - podczas walki z pomocą kostura Mag może ranić wrogów nie przejmując się przeciwnikami, a miecz i grymuar pozwalają mu doskoczyć, zadać obrażenia i ulotnić się; + Mnogość efektów ograniczających kontrolę - ogłuszenie, spowolnienie, odrzucenie; + Możliwość nałożenia obrażeń rozłożonych w czasie i zmniejszenia pancerza wroga - bardzo przydaje się to w walce z bossami; + Duża mobilność - postać posiada kilka zdolności, które pozwalają mu teleportować się z miejsca do miejsca. + Zdolności eksperckie zadają absurdalnie wysokie obrażenia. | - Bardzo duża wrażliwość na ataki, szczególnie podczas walki z pomocą miecza i grymuaru - 1-2 ataki mocniejszych wrogów mogą posłać go do piachu; - Wymaga ciągłego monitorowania sytuacji - w razie zagrożenia trzeba skorzystać z teleportacji, chwilowej nieśmiertelności, bądź osłabić wroga, by móc przeżyć i spełnić swoją rolę; - Wymaga znajomości gry i rządzących nią mechanik, takich jak ataki i taktyki bossów; - Brak zdolności oferujących bezpośrednie wzmocnienie dla sojuszników; - Część zdolności wymaga ładowania, stwarzając dodatkowe zagrożenie dla maga. |
Zdolności eksperckie
Mag Wojenny tak jak i każda w grze klasa ma dostęp do 6 zdolności eksperckich - każda z nich składa się z części pasywnej i aktywnej. Są to:
- Zamęt (Confusion) - część pasywna pozwala zmniejszyć obronę przeciwników w promieniu 20 metrów dookoła maga. Część aktywna pozwala skorzystać ze zdolności ładowanej, która zadaje obrażenia rozłożone w czasie.
- Łomot (Wallop) - część pasywna daję premię do maksymalnych punktów zdrowia i obrony. Część aktywna z kolei zadaje duże obrażenia obszarowe celom znajdującym się przed magiem. Zdolność można aktywować ponownie w ciągu 2 sekund, co pozwala wyemitować falę uderzeniową odrzucającą wrogów.
- Zniszczenie (Destruction) - część pasywna zmniejsza zużycie PM. Część aktywna pozwala wezwać na pole walki rój meteorów - zadaje to przeciwnikom olbrzymie obrażenia, odrzuca i nakłada efekt obrażeń rozłożonych w czasie.
- Niewrażliwość (Invincibility) - część pasywna sprawia, iż kilkukrotne rzucenie czaru ogłusza trafionych wrogów. Część aktywna pozwala zamrozić postać na kilka sekund, przez co staje się ona niewrażliwa na ataki - po kilku sekundach lód pęka, raniąc i spowalniając pobliskich wrogów.
- Ból (Pain) - część pasywna zwiększa moc ataku maga o wartość zależną od ilości pobliskich wrogów (maks. 9%). Część aktywna pozwala stworzyć wokół postaci kle many, które będą ją orbitować i zadawać pobliskim wrogom obrażenia.
- Dewastacja (Devastation) - część pasywna skraca czas odnowienia wszystkich zdolności, a część aktywna pozwala stworzyć lodowy cyklon, który zada przeciwnikom obrażenia i ich zamrozi.
Porady

Podczas gry tą postacią warto pamiętać o kilku rzeczach, mianowicie:
- Przejrzyj dokładnie dostępne dla postaci zdolności - szczególnie te powiązane z korzystaniem z konkretnego typu oręża - i zastanów się, który styl gry bardziej ci odpowiada. W przypadku Maga Wojennego ma to szczególne znaczenie, gdyż całkowicie zmienia to styl rozgrywki - kostur pozwala stworzyć klasycznego maga, atakującego wrogów z dużego dystansu, miecz i grymuar zmieniają go z kolei w zabójcę, który walczy w kontakcie.
- Postać ta pozwala na dostosowanie jej "pod siebie" dzięki odpowiedniemu doborowi broni. Jeśli zależy ci na jak największych obrażeniach i nie boisz się od czasu do czasu zginać, możesz korzystać z miecza i grymuaru. Jeśli jednak wolisz zadawać trochę mniejsze obrażenia i mieć relatywny spokój, masz do wyboru kostur.
- Postać ta świetnie sprawdza się podczas gry solo. Mag Wojenny jest w stanie bardzo szybko poradzić sobie z dużą grupą wrogów, a podczas starć z bossami może nakładać na nie liczne osłabienia i efekty obrażeń rozłożonych w czasie.
- Mag Wojenny jest także skuteczny w drużynie. Mag korzystający z kostura może ciskać we wrogów czary z bezpiecznej odległości, praktycznie nie ruszając się z miejsca, z kolei zabójca wyposażony w grymuar i miecz może spokojnie doskoczyć, zadać trochę obrażeń i ulotnić się, pozwalając, na przykład, Mrocznemu władcy na odciągnięcie uwagi wrogów.
- Warto odpowiednio dobrać zdolności eksperckie. Zdolności Łomot, Niewrażliwość i Ból lepiej sprawdzą się w przypadku maga walczącego w zwarciu, z kolei Zamęt, Zniszczenie i Dewastacja będą skuteczniejsze dla maga walczącego na dystans przy pomocy kostura. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, by eksperymentować i wymieszać te zdolności.
- Korzystaj z licznych zdolności ograniczających kontrolę wroga. Wiążąca Zamieć (Binding Blizzard) pozwala zadać obrażenia i zmniejszyć szybkość ruchu wroga, podobnie jak i Mocne Cięcie (Power Slash). Bezwzględne Morderstwo (Cold Murder) i zdolność ekspercka Dewastacja (Devastation) z kolei pozwala ogłuszyć wrogów, całkowicie wyłączając ich z walki.
- Pamiętaj o zdolnościach pozwalających teleportować się po polu walki. Cała Naprzód (Full Throttle) czy Uczta Krwi (Bloodfest) umożliwiają zadawanie obrażeń i teleportację, by uniknąć ataków wroga, bądź po prostu zmienić pozycję.
- Jeśli zamierzasz walczyć w bliskim dystansie, rozważ zdolności zwiększające odporność postaci. Zdolność ekspercka Niewrażliwość (Invincibility) pozwala otrzymać stałą premię do punktów zdrowia i obrony, a w razie konieczności sprawić, iż postać stanie się niewrażliwa na ataki. Tarcza Zjawy (Specter Shield) z kolei pozwala stworzyć tarczę, która pochłonie obrażenia równe 20% maksymalnych punktów zdrowia, a gdy zostanie przebita, wybuchnie, raniąc wrogów.
Komentarze czytelników
Jeyhard Generał
Po weekendzie pojawi się duża aktualizacja poradnika, opisująca sporo zagadnień. Gdyby były pytania wcześniej, postaramy się na nie odpowiedzieć. :)
zanonimizowany1011037 Pretorianin
Jakas gildia GOLowiczow powstanie tak jak w PoE?
wrxxx1337 Junior
Też bym chętnie pograł z kimś w MU, jestem jak najbardziej za stworzeniem gildii :D
DragonsDogma Junior
Witam czy powie mi ktos w ktorym miesce zdobywamy wingi ? robie questy po koleji juz mam przejsce do drugiego miasta a wingów dalej nie mam.. https://www.youtube.com/watch?v=C9NeARsTiGc na owym filmiku jest pokazane ze wingi dostajemy jeszcze w pierszym mieście ale ja ich nadal nie mam a robie questy po koleji..
DragonsDogma Junior
no tak wiem wlasne ze ze misje glówne nie wiem coś musiałem zrobić źle gram jeszcze raz druga postacia :> jak coś nick DevilsPL server muren jak macie jakas gildie chętnie dołącze ;)
Hans47 Junior
Witam, na kiedy planujecie ukończyć poradnik dla Blader'a ? Czekam z niecierpliwością. Dobra robota z pozostałą częścią poradnika.
Rathi Pretorianin
Gdzie są te "przypisane czerwone zen"? Dostałem kilka paczek, z których wypadły, ale nigdzie ich nie widzę. A jak otwieram kości zawierające przedmioty, które drugi i trzeci raz można otworzyć za czerwone zen, to mam informację, że mam 0 czerwonych zen.
Znalazłem. Widać je tylko w Sklepie Legend.
belfrog78 Junior
Jak powinny być rozdane punkty pod łuczniczkę żeby dobrze biła Obrażenia Krytyczne szansa na Krytyka Atak ?? Może ktoś podpowiedzieć. Albo dodali byście poradnik jaki Bild pod łuki a jaki pod kusze.
robak29 Legionista
Kiedy poradnik będzie możliwy do pobrania w formacie PDF ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
