Marvel's Avengers: Ustawienia graficzne PC
Aktualizacja:
Z tego rozdziału poradnika dowiesz się, jakie opcje graficzne znalazły się w grze Marvel's Avengers na PC oraz jaki mają wpływ na płynność rozgrywki i jakość wyświetlanej grafiki.
Ilość opcji graficznych dostępnych w grze Marvel's Avengers jest naprawdę imponująca i pozwala odpowiednio wywarzyć stosunek pomiędzy jakością wyświetlanej grafiki, a płynnością rozgrywki - dotyczy to szczególnie słabszych sprzętów ze starszymi kartami graficznymi. Warto również zaznaczyć fakt, że gra Marvel's Avengers na PC otrzymała dodatkowy pakiet tekstur w wysokiej rozdzielczości więc jeśli posiadasz bardzo mocny sprzęt to zdecydowanie warto go pobrać i włączyć w kliencie Steam.
Opcje graficzne
Poniżej zamieszczamy kompletną listę opcji graficznych dostępnych w grze Marvel's Avengers na PC wraz z objaśnieniem do czego służą i czy można je wyłączyć lub zmodyfikować, aby polepszyć jakość i płynność rozgrywki.
- Rozdzielczość ekranu (Resolution) - opcja odpowiedzialna za ustawienie rozdzielczości gry Marvel's Avengers. Ustaw natywną rozdzielczość twojego monitora, by uzyskać zadowalającą jakość wyświetlanego obrazu, jak np. 1920x1080. Ustawienie niższej rozdzielczości niż natywna spowoduje rozmycie obrazu;
- Synchronizacja pionowa (V-sync) - opcja, która ogranicza ilość wyświetlanych FPS do takiej wartości, która będzie zapobiegać powstawaniu efektu rozrywania obrazu i związana jest ze współczynnikiem odświeżania monitora. Gra zdecydowanie lepiej działa, gdy ta opcja jest wyłączona;
- Pełen ekran (Fullscreen) - można wybrać pomiędzy pełnym ekranem, a wyświetlaniem gry w oknie. Zdecydowanie lepiej jest grać w pełnym oknie;
- Wartość odświeżania (Refresh rate) - opcja odpowiedzialna za liczbę wykonanych przez monitor wyświetleń w czasie jednej sekundy. W zależności od tego jakim monitorem dysponujesz wartość ta może wynosić 60Hz, 144Hz, a nawet 240Hz;
- Anti-Aliasing (Antyaliasing) - opcja odpowiedzialna za wygładzanie krawędzi w grze. Anti-Aliasing ma niestety pewne wady, a mianowicie rozmywa nieco obraz, aby ten nie wydawał się ostry i poszarpany;
- Dynamiczne skalowanie rozdzielczości (Dynamic resolution scaling) - technika, która ma za zadanie utrzymywać stałą wydajność na poziomie ustawionym przez Gracza. Przykładowo, jeśli ustawi się stałe 60 FPS, a któraś scena w grze znacznie obciąży kartę graficzną to gra automatycznie obniży rozdzielczość do wartości, która utrzyma wcześniej ustawione 60 FPS. Dynamiczne skalowanie rozdzielczości to ukłon w stronę Graczy, którzy mają słabsze karty graficzne. Posiadacze mocnych sprzętów mogą spokojnie wyłączyć tę opcję;
- Odbicia w przestrzeni ekranu (Screen space reflections) - technika używana do tworzenia subtelnych refleksów np. na mokrych powierzchniach lub w kałużach, aby odbić w nich obraz widoczny na ekranie. Posiadacze słabszych komputerów powinni obniżyć jakość tego efektu;
- Rozmycie w ruchu (Motion blur) - opcja, która rozmywa obraz, aby nadać grze nieco więcej realizmu. W praktyce rozmycie ogranicza widoczność, a tym samym utrudnia celne oddawanie strzałów i atakowanie przeciwników więc warto tę opcję wyłączyć;
- Poświata (Bloom) - technika używana po to, aby zwiększyć jakość efektów świetlnych. Przykładowo, gdy postać idzie pod słońce, światło słoneczne będzie znacznie mocniej świecić w ekran monitora i wywoływać efekt oślepienia. Zdecydowanie lepiej wyłączyć tę opcję, aby nie pogarszać sobie widoczności w trakcie rozgrywki;
- Oświetlenie wolumetryczne (Volumetric lightning) - kontroluje, czy promienie słoneczne są włączone, aby symulować rozproszenie światła w powietrzu. Wyłączenie tej opcji odciąży kartę graficzną;
- Okluzja otoczenia (Ambient occlusion) - metoda cieniowania, która zwiększa wrażenie realizmu w grze. Niestety, może także spowodować spory spadek wydajności. Aby poprawić płynność gry warto zastanowić się nad obniżeniem wartości tego parametru;
- Jakość detali (Level of detail) - opcja odpowiedzialna za ustawienie szczegółowości grafiki. Jeśli posiadasz dobry sprzęt możesz spokojnie ustawić wartość tej opcji na poziom wysoki, a nawet ultra. Posiadacze słabszych kart graficznych będą musieli wybierać pomiędzy niskimi i średnimi ustawieniami;
- Jakość cieni (Shadow quality) - opcja odpowiedzialna za renderowanie cieni obiektów. Im wyższa rozdzielczość i więcej cieni, tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne. Aby poprawić płynność gry warto obniżyć jakość cieni;
- Cienie kontaktowe (Screen space contact shadows) - technika, która pozwala na poprawę wizualnej głębi poprzez dodanie bardziej realistycznych cieni do obiektów znajdujących się blisko podłoża;
- Teselacja (Tessellation) - technika, która pozwala na wyświetlanie lepiej odwzorowanych obiektów, ale niestety kosztem sporej ilości zasobów karty graficznej. Jeśli posiadasz słabszy sprzęt wyłącz tę opcję, aby odciążyć GPU;
- Światło cząsteczkowe (Particle lights) - wpływa na jakość wyświetlanych efektów iskier oraz ognia, aby wydawały się bardziej realistyczne;
- Głębia ostrości (Depth of field) - opcja zmieniająca intensywność efektu rozmycia na obiektach znajdujących się poza centrum skupienia kamery. Możesz spokojnie wyłączyć tę opcję i cieszyć się z wyraźniejszej grafiki;
- Filtrowanie tekstur (Texture filtering) - opcja odpowiedzialna za metodę filtrowania tekstur w trakcie rozgrywki. Im wyższa wartość tej opcji tym więcej zasobów karty graficznej będzie potrzebne;
- Jakość tekstur (Texture quality) - opcja odpowiedzialna za ustawienie szczegółowości grafiki. Jeśli posiadasz dobry sprzęt możesz spokojnie ustawić wartość tej opcji na poziom wysoki, a nawet ultra. Posiadacze słabszych kart graficznych będą musieli wybierać pomiędzy niskimi i średnimi ustawieniami;
- Flara (Lens Flares) - technika oświetlenia, która sprawia, że na ekranie pojawiają się dodatkowe odbłyski światła nawet w momencie, gdy źródło tego światła znajduje się poza ekranem;
- Efekty ekranowe (Screen Effects) - opcja, która odpowiada za wyświetlanie dodatkowych efektów na ekranie monitora, jak np. krople deszczu.
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
