Rozdział 2 - Park i stacja benzynowa | Solucja Epizodu 1 gry Life is Strange 2
W rozdziale drugim epizodu 1 gry Life is Strange 2 Sean wraz z bratem Danielem trafiają do parku leśnego, gdzie przeczekają noc. Do odnalezienia jest tu jeden szkic oraz jeden sekret. W drugiej części rozdziału trafiasz na stację benzynową, gdzie do odnalezienia są aż trzy sekrety.
Aktualizacja:
W rozdziale drugim napotkasz wiele przedmiotów interakcji oraz dialogów między bohaterem i jego bratem. Wybory tu podejmowane będą miały wpływ na kształtowanie charakteru młodego Daniela: mowa tu o obietnicach oraz sposobnościach do kradzieży.
Park
Drugi rozdział rozpoczniesz na drodze poza miastem, jako Sean w towarzystwie Daniela. Po krótkiej cutscenie dotrzecie do opuszczonego samochodu, gdzie Daniel znajdzie batonik (Choc-o-Crisp).

Możesz:
- ukraść batonik ("Let's take this one"),
- obiecać, że przy najbliższej okazji zakupisz Danielowi batonik ("I promise").
Wbrew pozorom ten wybór ma znaczenie dla rozwoju charakteru Daniela. Jeśli ukradniesz teraz batonik (lub np. później przedmioty w sklepie) napotkasz scenę, w której Daniel także przynosi skradziony przedmiot i pokazuje go Seanowi (figurka podczas późniejszej sceny w motelu); podobnie sprawa wygląda z obietnicami - jeśli ich nie dotrzymujesz, Daniel także przestanie być słowny.
Kilka metrów dalej znajdziesz toaletę. Możesz zachęcić Daniela do skorzystania z niej - jeśli nie, to pójdzie za potrzebą dopiero, gdy będziecie siedzieć przy ognisku.

Dalsza trasa prowadzi przez las, poboczne interakcje i dialogi nie mają znaczenia, aż do momentu dotarcia do rozdroża. Idź w prawo (po lewej stronie znajdziesz jedynie ławkę i kilka miejsc interakcji). Po zejściu ścieżką ze wzgórza, rozbijecie obóz na plaży, pod głazem.

Przygotowanie rozpocznij od zebrania trzech kawałków drewna (logs). Dopiero z trzema w ręce możesz wrzucić je na ognisko w "bazie". Teraz nie rozpalaj jeszcze ogniska. Masz chwilę czasu na rozglądnięcie się:
- Zejdź na dół w stronę Daniela i porozmawiaj z nim; opcjonalnie możesz nauczyć go "puszczać kaczki na wodzie". Wyjdzie mu dopiero za czwartym razem: otrzymasz wtedy od niego małą nagrodę - kamień (The Perfect Pebble).
- Usiądź na kamieniu przy rzece (1), by wykonać drugi szkic,
- Przejdź kawałek dalej po plaży, dostrzeżesz tam biustonosz zawieszony na patyku. W krzakach za nim znajdziesz pierwszy sekret - oznaczony będzie jako dziwny przedmiot ("Odd thing"). Okaże się, że to przynęta na ryby (2).
Po zakończeniu interakcji wróć do obozu i rozpal ogień. Siedząc i rozmawiając z bratem dzień się zakończy - po rozglądnięciu się po prowizorycznym obozie i interakcji z przedmiotami nakieruj kursor na brata i zaproponuj pójście spać.
Stacja benzynowa
Po spędzonej nocy udacie się w stronę stacji benzynowej. Na zewnątrz możesz:
- Poprosić rodzinę przy stole o trochę jedzenia - nie otrzymasz nic, chyba że poprosisz Daniela, by poszedł poprosić o trochę jedzenia - przyniesie wtedy paczkę chipsów.
- Nabrać trochę wody do butelki z kranu w łazience - wejście znajdziesz przy wspomnianej rodzince,

- Przejdź za budynek i zlokalizuj stos drewna - przesuń pudełko, które tam ujrzysz i podnieś ptasie pióro - jeden z przedmiotów kolekcjonerskich.

Potem swobodnie wejdź do budynku. Na prawo, przy oknie znajdziesz darmowe naklejki (2). Jest to kolejny przedmiot kolekcjonerski. Jeszcze jeden znajdziesz przy ladzie: breloczek z niedźwiedziem (1).

Podczas dalszej wizyty w sklepie:
- Weź darmową mapę leżącą koło kasy,
- Dokonaj zakupów żywnościowych lub ukradnij towary (nie jest to zalecana opcja - wpływa na późniejsze zachowanie Daniela i zachęca go do kradzieży) - możesz ukraść przedmioty, gdy sklepikarka na ciebie nie patrzy lub poprosić Daniela, by ją zagadał. Zakupy/kradzież są całkowicie opcjonalne. Twoim celem jest zdobycie wody, a tą pozyskasz za darmo z kranu w toalecie za stacją.
- Opcjonalnie jeśli obiecałeś Danielowi zakup batonika Chock-o-Crisp, warto dotrzymać teraz tej obietnicy.
- Możesz także skorzystać z automatu do gier w rogu pomieszczenia: możesz z niego wylosować figurkę Power Bear - najlepiej pozwól na to Danielowi, uda mu się za trzecim razem (każda gra kosztuje 1$!).
- Uwaga - nie warto robić zakupów. Przedmioty żywnościowe i tak znikną z twojego ekwipunku po kolejnych wydarzeniach. Jedynie zakupiony śpiwór pozostanie w twoim inwentarzu.
Możesz również zamówić dwa hot-dogi (6$) lub porozmawiać z mężczyzną przy komputerze, albo zbadać szczeniaczka przy ladzie.

Po rozmowie ze sprzedawczynią możesz poprosić ją o rachunek. Jeśli kwota wydaje ci się zbyt wysoka lub nie masz tylu pieniędzy, możesz pozbyć się towarów z koszyka. Gdy uznasz, że skończyłeś wszystkie zaplanowane czynności w sklepie, wyjdź ponownie na zewnątrz. Możesz przeszukać kosz na śmieci przy stoliku, by wyciągnąć stamtąd nadgryzione jabłko.

Aby kontynuować, usiądź przy stole i przestudiuj mapę. Miej na uwadze, że ta czynność powoduje przejście do kolejnego etapu fabuły. Wybierz na mapie punkt: stację benzynową po lewej stronie oznaczoną czerwonym znacznikiem. Gdy zostaniecie zaczepieni przez mężczyznę, pojawi się możliwość wyboru działania: atak (Attack), ucieczka (Flee), negocjacja (Discuss). Każda opcja prowadzi do jednakowego zakończenia sceny i takiego samego przebiegu wydarzeń.
Ucieczka z biura

Zostaniesz uwięziony w biurze stacji benzynowej. Popatrz się na komputer (1) i kliknij przycisk interakcji, po czym pojawi się dodatkowa interakcja: przewrócenie kartonowej rolki (Cardboard Tube) (2). Dzięki temu otrzymasz trochę światła. Teraz możesz popchnąć znak po twojej prawej stronie, by utorować sobie drogę. W tym momencie usłyszysz Daniela - skieruj wzrok na kratkę wentylacyjną (Air Vent).

W dalszej kolejności:
- Poproś Daniela o otworzenie kratki wentylacyjnej,
- Skieruj go do okna - uzyskasz dodatkową porcję światła,
- Niech Daniel sprawdzi tyle drzwi,
- Teraz możesz skierować wzrok na klucze wiszące przy drzwiach.
- Spróbuj zniszczyć uchwyt na rurze (opcja "Tear"),
- Poproś Daniela o jakieś narzędzie, które pozwoli ci zniszczyć uchwyt,
- Przesuń się w stronę kluczy po zniszczeniu uchwytu i przesuń sofę.

Po uwolnieniu się musisz podjąć decyzję: czy podczas ucieczki zechcesz ukraść sprzęt ze sklepu czy też nie. Jeśli się zdecydujesz na kradzież:
- Musisz dodatkowo zaatakować oprawcę - inaczej nie zgarniesz żadnych "skarbów",
- W kradzieży uzyskasz bluzę dla Daniela oraz namiot,
- Musisz liczyć się z tym, że oba negatywne działania mają wpływ na kształtowanie charakteru Daniela.
Dalsza część rozdziału odbywa się automatycznie (dłuższa cutscena), aż do momentu dotarcia z Brodym do motelu.
0
- Life is Strange 2 - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Epizod 1 - Roads
- Rozdział 1 - Lewis Avenue | Solucja Epizodu 1 gry Life is Strange 2
- Rozdział 2 - Park i stacja benzynowa | Solucja Epizodu 1 gry Life is Strange 2
- Rozdział 3 - Motel | Solucja Epizodu 1 gry Life is Strange 2
- Sekrety i szkice | Znajdźki w grze Life is Strange 2
- Osiągnięcia i trofea w grze Life is Strange 2
- Epizod 1 - Roads
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
