Imperium Romanum: Etap 4

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Etap IV

Magazyn dodaje 20 niewolników, poza tym umożliwia szybszą wymianę towarów między gospodarstwami oraz uzupełnianie materiałów do utrzymania domostw - Etap IV | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Magazyn dodaje 20 niewolników, poza tym umożliwia szybszą wymianę towarów między gospodarstwami oraz uzupełnianie materiałów do utrzymania domostw. Magazyn umożliwia również budowę osiedli/koloni w dziczy daleko poza miastem. Pełni rolę kolejnej "centrali miejskiej" podległej głównemu forum. Wszystkie magazyny współpracują ze sobą dość nierealnie - magazyn zaopatrywany w kamień na jednym krańcu mapy, zaopatruje weń wszystkie pozostałe. Znacznie ułatwia to jednak utrzymanie miasta.

Do stworzenia nowego osiedla niezbędna jest: kapliczka, rynek i kilka domostw (na późniejszych etapach rozwoju również tawerna oraz świątynia). Odizolowane osiedla nie potrzebują farm i niczego innego, ponieważ zaopatrywane są przez inne, specjalizujące się w danej produkcji. Można stosować osiedla o wybranym przeznaczeniu na przykład plantacji winorośli, kopalniane, rybackie - służące wyłącznie do zaopatrywania w dobra centralną część miasta.

Uwaga: Domy, które nie otrzymują materiałów budowlanych, mogą z łatwością złapać ogień.

Tak mniej więcej powinno wyglądać początkowe stadium osiedla górniczego - Etap IV | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Tak mniej więcej powinno wyglądać początkowe stadium osiedla górniczego. Od tego momentu daje nam pełne zaopatrzenie w marmur oraz kamień. Zwróćcie uwagę, że dodałem dwa schroniska niewolników - warto zwiększyć ich liczebność w momencie powstania pierwszych koloni tego typu poza miastem. Będę musiał dobudować w niedługim czasie tawernę, a świątynię zbudowałem od razu tylko dlatego, że miałem akurat w zapasie trochę marmuru, a jej wymóg w tym osiedlu był tylko kwestią czasu.

Gdzieś daleko na południe od miasta, zbudowane i w pełni obsadzone strzelnice łucznicze - Etap IV | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Gdzieś daleko na południe od miasta, zbudowane i w pełni obsadzone strzelnice łucznicze. Jak widać na minimapie, pozbyłem się już jednej z osad barbarzyńców.

Czas na plantację wina i winiarnię w jednym - Etap IV | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Czas na plantację wina i winiarnię w jednym. Wymaga 3xK. Powinna być umieszczona gdzieś z boku miasta. Farma oliwy zatrudnia również 3xK.

Tawerna, zatrudnia 2 osoby - Etap IV | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Tawerna, zatrudnia 2 osoby. Musi obejmować swoim zasięgiem każde domostwo, w przeciwnym razie ludzie będą narzekać. Winiarnia awansuje w rozbudowie wraz z dostarczaniem do niej drewna, bądź gdy znajduje się w pobliżu budowli o dużym znaczeniu.

Szkoła jest wymagana, by domy mieszkańców mogły ewoluować - Etap IV | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Szkoła jest wymagana, by domy mieszkańców mogły "ewoluować". Zatrudnia 1xM, powinna jak najbardziej znajdować się w centrum miasta.

Do obsadzenia winiarni, tawerny oraz szkoły potrzebne są zaledwie 2-3 domy, z obecną rozbudową na przykładowej mapie miasto wygląda tak:

Budowa terenu ma niewielkie znaczenie - Etap IV | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Budowa terenu ma niewielkie znaczenie. Rozsądny władca zawsze znajdzie odpowiedni styl rozbudowy miasta. Od tej chwili miasto ma w pełni ustabilizowany rozwój. Kolejna rozbudowa powinna być wprost proporcjonalna do wzrostu ludności i stosowanych obiektów rozrywki/kultury. Zwróćcie uwagę, jak niewielką powierzchnię na jednym krańcu centrum miasta (forum) zajęło mi stworzenie gospodarki stabilizującej rozwój na dłuższy okres gry. To dzięki temu właśnie miasto może rosnąć na potęgę.

Podobało się?

0

Imperium Romanum

22 lutego 2008

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl