Imperium Romanum: Etap 1

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Etap I

Na dom mieszkalny zawsze przypada 2 gotowych do pracy ludzi. Najlepiej by mężczyzna i kobieta oboje posiadali pracę, więc zalecane jest umieszczenie ośrodków pracy w zasięgu domostw. Budynki pracy różnią się pod względem zatrudnienia, na przykład niektóre zatrudniają wyłącznie kobiety, inne wyłącznie mężczyzn a jeszcze innym jest to obojętne. Poniżej znajduje się lista warsztatów pracy ze wskazaniem, gdzie powinny się znajdować, i kogo zatrudniają. Oznaczenie dla mężczyzn - "M", kobiet - "K".

Pracownia drwala - powinna być budowana w pierwszej kolejności, najlepiej najdalej jak się da od centrali miejskiej, zalecana liczba na początek to przynajmniej 2 budynki tego typu - Etap I | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Pracownia drwala - powinna być budowana w pierwszej kolejności, najlepiej najdalej jak się da od centrali miejskiej, zalecana liczba na początek to przynajmniej 2 budynki tego typu. Zatrudnia 2x M, ze składem osobowym 1xM na każdą z dwóch chat drwali, jest znacznie bardziej wydajna niż jedna chata.

Uwaga: Przytrzymując wciśnięty prawy SHIFT lub ALT (zależny od domyślnej konfiguracji) i ruszając myszką zmieniacie położenie widoku kamery.

Uwaga: By zwiększyć wydajność, warto nasadzić drzew jak najbliżej chat drwali.

Farma pszenicy, zatrudnia 3xM lub 3xK lub mieszane - Etap I | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Farma pszenicy, zatrudnia 3xM lub 3xK lub mieszane. Dobre rozwiązanie na początek - zatrudnić małżonki drwali. Zalecana budowa dwóch takich (na początek) zaraz obok siebie - jednak pojedyncza farma jest i tak w pełni wystarczająca.

Piekarnia - zatrudnia 2xM, obowiązkowa konstrukcja na początek, powinna być umieszczona niedaleko farm pszenicy - Etap I | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Piekarnia - zatrudnia 2xM, obowiązkowa konstrukcja na początek, powinna być umieszczona niedaleko farm pszenicy.

Postawcie sześć Domów Mieszkalnych gdzieś wokół centrum. 6x2=12 (50% = M, 50% = K). W ten sposób zapewnicie sobie komplet pracowników na start, wystarczający na najbliższe 5 minut gry.

Uwaga: Należy pamiętać by wszystkie domy znajdowały się w zasięgu studni.

Uwaga: Na początku, w zależności od mapy, warto jest przeciągnąć akwedukty (niekoniecznie zbudować, wyłącznie przeciągnąć szkielety konstrukcyjne) po liniach prostych względem prostokątnej podstawy centrali miasta, umożliwi to łatwiejsze rozłożenie budowli w późniejszym okresie rozbudowy.

Uwaga: Drogi nie zwiększają szybkości poruszania się ludzi, wyłącznie wpływają na estetykę i nic nie kosztują.

Mniej-więcej tak powinien wyglądać dobry start - Etap I | Budujemy miasto w Imperium Romanum - Imperium Romanum - poradnik do gry

Mniej-więcej tak powinien wyglądać dobry start. Warto zwrócić uwagę, by drogi przeciągać po liniach prostych, wzdłuż dzielnic mieszkalnych oraz stref gospodarczych, poprawi to wygląd w późniejszych stadiach rozgrywki.

Podobało się?

0

Imperium Romanum

22 lutego 2008

PC
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry Strategiczne

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl