Przedmioty użytku codziennego i trudniejsze zagadki | Encyklopedia
Aktualizacja:
Przedmioty użytku codziennego i trudniejsze zagadki
- Incendio na każdej pochodni/latarni (oczywiście oprócz tych, które się palą ;), Incendio na każdym gargulcu, Incendio na każdym piecyku.
- W niektórych miejscach znajdziesz drobne przedmioty, których samo obejrzenie daje punkty. Takie przedmioty to: łańcuchy (Hangar na łodzie), dachówki (Wybrukowany dziedziniec, musisz wspiąć się na dach, skorzystaj z rynien), księga (Wejście na wiadukt), posąg (wieża obrony przed czarną magią, na dole), obraz (sala obrony przed czarną magią, przesuń regał by go odsłonić), tablica (sala obrony przed czarną magią, upewnij się że obejrzałeś jej obie strony!), roślina (Zielarstwo), słój ze skrzelozielem (Zielarstwo), skrzynie (Sypialnia Gryfonów, jest ich tam kilka), żaba (Sypialnia Gryfonów), tablica (Salon Gryfonów, obejrzyj z obu stron), jeden z kamieni (Kamienny krąg), skrzynia (Gabinet Umbridge, musisz ją najpierw otworzyć zaklęciem)
- Hangar na łodzie: w pobliżu budynku znajdziesz w sumie sześć ptaków, trzy z jednej strony i trzy z drugiej. Jedna trójka odleci, gdy do nich się zbliżysz; nieopodal drugiej znajdziesz kosz. Użyj na nim Wingardium Leviosa, by pobudzić do latania rybę, a następnie podaj ją jednemu z ptaków, później drugiemu i trzeciemu.
- Wejście na dziedziniec: w rogach dziedzińca znajdują się cztery przykryte liśćmi płyty z insygniami Hogwartu. Odszukaj leżącą w pobliżu miotłę, użyj na niej Wingardium Leviosa i machaj nad liśćmi, by je posprzątać. Gdy zrobisz to ze wszystkimi czterema płytami, pojawią się nad nimi kolorowe, świecące runy (symbole poszczególnych domów Hogwartu). Runy w tych samych kolorach pojawią się także pod ławkami znajdującymi się na dziedzińcu. Użyj Wingardium Leviosa na kolejnych ławkach i przestaw je na płyty z runami tak, by kolory do siebie pasowały.
- Dziedziniec transmutacji: zacznij od użycia Wingardium Leviosa na stojącym w centrum dziedzińca globusie. Pojawią się kolorowe runy. Podobnie jak w poprzednim punkcie, musisz przestawić ławki na runy, by kolory się zgadzały. Po wszystkim będziesz miał o cztery insygnia Hogwartu więcej i dużo punktów.
- Wybrukowany dziedziniec: zagadka analogiczna do poprzednich. Najpierw wejdź po schodach na górną część dziedzińca (mogą być zniszczone; Reparo) i napraw cztery kolejne kamienne rzeźby, by ukazały się insygnia Hogwartu. Dalej postępujesz tak jak w dwóch poprzednich przypadkach, czyli Wingardium Leviosa na ławeczkach i dopasowanie kolorów.

- Wiadukt: po przejściu przez cały wiadukt, nieopodal drzwi do wejścia na wiadukt (brzmi jak masło maślane, ale takie są nazwy lokacji :), pod jedną z pochodni (uff. Jeśli nadal nie wiesz gdzie to jest - screen poniżej) znajdziesz krawędź na którą możesz się wdrapać. Dostaniesz za to punkty.

- Zielarstwo: w jednym z pomieszczeń znajdziesz cztery kwadratowe donice, wiadro i konewkę. Rzuć Wingardium Leviosa na wiadrze i przytrzymaj je przez chwilę nad każdą z donic by napełnić je ziemią, a następnie powtórz manewr z konewką by wyrosły kwiaty.
- Dziedziniec wieży z zegarem: na dziedzińcu znajdziesz gruszę. Pozbieraj leżące pod nią owoce do kosza za pomocą Wingardium Leviosa. Tym samym czarem zerwij też kilka bezpośrednio z drzewa (również do kosza).
- Salon Gryfonów: za pomocą Wingardium Leviosa przestaw stół pod obraz lecącego na miotle czarodzieja (obok kominka). Pogadaj z tym obrazem, a następnie z obrazem śpiącego czarodzieja po drugiej stronie pokoju. Teraz rzuć Accio na jedną z książek na półce niedaleko szachistów. Następnie przestaw stół ponownie na środek pokoju i złap znicz (Enter w odpowiednim momencie; wciskaj klawisz cały czas, a po chwili powinieneś złapać znicz).
- Obrona przed czarną magią: na końcu schodów w wieży znajdziesz mopa, zrzuć go na dół - obok rzeźby czekają tam dwie mokre plamy.
- Obrona przed czarną magią: w sali obrony przed czarną magią otwórz wszystkie ławki za pomocą Wingardium Leviosa, następnie przejdź przed pierwszą z nich i użyj na niej Depulso by wywrócić je niczym domino.
- Łazienka Marty: otwórz wszystkie drzwi w łazience (Depulso), a następnie zamknij pierwsze z brzegu po obu stronach (pierwsze z brzegu = te najbliżej Marty).
- Most wiszący: napraw znajdującą się obok mostu rynnę za pomocą Reparo i wespnij się na nią. Sytuacja analogiczna do tej z wiaduktu, automatycznie dostaniesz punkty.
- Izba Pamięci: odkurz dwa puchary miotełką (Wingardium Leviosa), a następnie przyjrzyj się im.

- Skrzydło szpitalne: pościel wszystkie łóżka (Depulso), przestaw parawany (Accio) i zapal piec.
- Sowiarnia: obok wejścia do wieży znajduje się zaułek, w którym znajdziesz worek z myszami. Nakarm nimi trzy siedzące w pobliżu ptaki (Wingardium Leviosa).
- Wielka sala: na niektóre ze stołów możesz rzucić Wingardium Leviosa, by zostały zastawione.
- Chatka Hagrida: podnieś jedną z dyń z ogródka Hagrida za pomocą Wingardium Leviosa i połóż ją na kominie jego chatki.
- Kamienny krąg: dwa spośród kamieni w kręgu mogą być przestawione za pomocą Wingardium Leviosa, jeden jest w kształcie kuli, drugi prostopadłościanu. Ustaw ten drugi obok najbliższego jemu kamienia a następnie wdrap się na oba - dostaniesz punkty.
- Łazienka prefektów: otwórz jedne z drzwi za pomocą Depulso (sprawdź klawiszem C, które pulsują), by wypadło krzyczące jajo :), przenieś je Wingardium Leviosa do wielkiej wanny i użyj Accio właśnie na wannie.
Nagrodą za zdobywanie Punktów Odkrycia są także filmy, zdjęcia i inne ciekawostki, które możesz obejrzeć w Pokoju Nagród. Kolejne filmiki odblokują się po zdobyciu 70, 230, 400, 590, 800, 1040, 1320, 1630, 2000, 2420, 2930, 3540 i 4360 punktów. (Swoją drogą, w tym ostatnim nie ma nic ciekawego. :)
Oprócz powyższych, istnieje wiele innych sposobów na zdobywanie punktów. Czytaj niżej...
0
- Harry Potter i Zakon Feniksa - poradnik do gry
- Harry Potter i Zakon Feniksa - poradnik do gry
- Encyklopedia
- Punkty Odkrycia | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Przedmioty użytku codziennego i trudniejsze zagadki | Encyklopedia
- Sprzątanie | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Latające stworzenia | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Plakietki czarodziejów | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Gargulki | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Eksplodujący Dureń | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Portrety | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Figury szachowe | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Paczki Freda i George'a | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Insygnia Hogwartu | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Duchy | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Szachy czarodziejów | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Ślady zwierząt | Encyklopedia Harry Potter i Zakon Feniksa
- Encyklopedia
- Harry Potter i Zakon Feniksa - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany977712 Junior
przeszłam już całą grę - zostało mi do odkrycia drugie piętro i wybrukowany dziedziniec. muszę pokonać na tym dziedzińcu mistrzów w gargulkach. jedną pokonałam - Slytherin. a gdzie jest drugi mistrz na tym dziedzińcu? przeszukałam cały. czy może trzeba przejść całą grę. podasz mi może dokładne miejsce gdzie się on znajduje? szukam i szukam i chcę wreszcie go pokonać ale nikogo nei widzę oprócz tamtej mistrzyni. proszę o szybką pomoc.
z góry dzięki
zanonimizowany1010813 Junior
Serio... -_- tworze konto tylko po to żeby móc zobaczyć ten poradnik i jeszcze musze za to płacić?!
zanonimizowany1111951 Junior
Kobra94 Hej, komentuję w 2015 xDD, ale co tam :D "Chyba muszę odwiedzić Violett" mówi Gruba Dama :)
anecia1908 Junior
czesc. mam pytanie jak znalesc portret nr 6 w harrym potterze zakon feniksa? i jak zrobic zadanie z peleryna ? bo robilam tak jak pisalo w opisie ale nie ma zadnych slizgonow? pooomocy :)
Pablo 1989 Junior
Witam powie mi ktoś jak się wykonuje zadania z nauczyli?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.