Scoia'Tael | Frakcje
Aktualizacja:

Oddział złożony z Elfickich i Krasnoludzkich buntowników, który toczy wojnę podjazdową z Królestwami Północy przeciwko dyskryminacji innych ras. Oddziały te prowadzone są do boju przez Brouvera Hooga, Francesce lub Eithne. Grając tą Frakcją przygotuj się na wykorzystywanie Krasnoludzkich jednostek lub zagrywanie dużej ilości efektów pogodowych. Znajdziesz tutaj także karty Zasadzek i Pułapek, których próżno szukać wśród innych Frakcji.
Porady
1. Scoia'Tael to przede wszystkim różnego rodzaju removale, czyli karty redukujące siłę jednostek przeciwnika, Zasadzki i Wzmocnienia. Szybka talia, która jest tak naprawdę nieprzewidywalna.
2. Aktualnie można spotkać 2 archetypy talii Scoia'Tael:
- Talia oparta na bardzo dużej ilości czarów wśród których znajdą się efekty pogodowe, trzęsienia ziemi lub pioruny, które dotkliwie ranią przeciwnika. Każdy zagrany czar wzmacnia jednostkę Strażnik Dol Blathanna o 1 punkt dzięki czemu w późniejszym czasie jednostki te mogą dysponować nawet 20 punktami Siły. Jeżeli masz taką możliwość, zachowaj Pożogę lub Geralt: Igni na koniec starcia, aby natychmiast zlikwidować tak potężną jednostkę. Przydadzą się także karty, jak np. Regis: Wampir Wyższy, która jest w stanie wylosować brązowe karty z talii przeciwnika i pochłonąć je zanim zostaną zagrane.
- Talia oparta na Krasnoludzkich Jednostkach, jak Obrońcy Mahakamu, czy Yarpen Zigrin, które są w stanie przechodzić do kolejnej rundy. Przeciwnik przeważnie wzmacnia te jednostki Eliksirami lub innymi jednostkami. W trakcie starcia przydadzą się karty Blokujące lub Resetujące.
3. Gdy po Twojej stronie planszy pojawi się Pułapka Zapalająca, postaraj się ją natychmiast zneutralizować ponieważ po 1 turze wyrządzi poważne szkody w Twoim szeregu. Czasem warto wykorzystać np. Piorun Alzura (7 punktów) żeby wyeliminować pułapkę niż poświęcić łącznie 15 lub więcej punktów Siły wszystkich jednostek w rzędzie.
4. Gracze używający Dowódcę Brouvera Hooga często w 1 turze wykorzystują jego moc specjalną, aby przyzwać Saskię i dodatkową jednostkę. W ten sposób posiadają na starcie aż 20 punktów Siły. Jeżeli zaczynasz w drugiej kolejności będziesz zmuszony/a poświęcić co najmniej 2 karty, aby przebić ten wynik, a przeciwnik może szybko spasować.
0
Komentarze czytelników
Reches86 Junior
Kiedy będzie można pobrać ten poradnik w wersji PDF?
Zmroku Konsul

Hej, PDF z pełnym poradnikiem wydamy, gdy gra ukaże się na rynku.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.