Hearts of Iron: Francja
Aktualizacja:
Francja
Francja zdecydowanie jest największym wyzwaniem spośród państw przeze mnie opisywanych. Twoje zdolności przywódcze zostaną przetestowane w największym stopniu. Startując w 1936 roku będziesz miał tylko jeden cel - przygotować kraj na zbliżający się blitzkrieg ze strony Niemiec. A zadanie to nie będzie należało do łatwych, dlatego spróbuje dość wyczerpująco przedstawić taktykę działania, jaką powinieneś się kierować grając Republiką Francuską. Na pierwszy rzut oka wydaje się, że Francja nie jest w takim złym stanie, masz podobną ilość dywizji co Niemcy, jednak większość z nich jest znacznie gorszej jakości, a niestety w tej grze jakość i organizacja są wszystkim. Jeśli chodzi o ekonomię, to jest ona średniej wielkości w porównaniu oczywiście z innymi mocarstwami. Od Niemiec zdecydowanie odstaje i jest mniejsza nieznacznie od gospodarki Zjednoczonego Królestwa. A więc, by przetrwać musisz wykorzystać wszystkie punkty IC jakie posiadasz, a jest ich na początku ok. 192. Jeśli chodzi o kolonie to stanowisz wielkie Imperium, nie takie może jak Wielka Brytania, ale bardzo pokaźne. Zaopatrujesz się jako nieliczne państwo w gumę z Indochin i importujesz węgiel i żelazo z Afryki. Niestety brakuje Ci dostaw ropy naftowej, której jako takie pokłady znajdują się w koloniach Bliskiego Wschodu. Rozpoczynasz grę sprzymierzony z Anglią. Powinieneś też rozpocząć ofensywę dyplomatyczną w stosunku do krajów przyszłego Beneluksu, Polski i Czechosłowacji, spróbować wcześniej je wciągnąć do Sojuszu, co zapewne wprawi w zakłopotanie państwa Osi.
Francja jest ciężkim krajem, gdyż nieważne jak zdecydujesz się przeznaczyć środki przemysłowe, zawsze będzie na coś co jest niezbędne brakowało. Dlatego musisz się postarać przeznaczać je tak, by zrobić to jak najbardziej efektywnie. Masz 4 lata na to by przygotować się do obrony, a by to zrobić spokojnie, musiałbyś mieć co najmniej 5-6. A więc będziesz musiał wyciągnąć z gospodarki każdy jeden punkt IC. Na początku zajmij się równowagą surowcową, startujesz z dużą ilością produkowanego żelaza i węgla w samej Francji, jednak i tak będziesz zmuszony nieznaczne ilości importować z zamorskich kolonii. W pełni będziesz musiał zdać się na konwoje jeśli chodzi o gumę, która sprowadzasz z Indochin. Jeśli chodzi o ropę, to trochę kropelek będą Ci zapewniać złoża na Bliskim Wschodzie. To wszystko oznacza, że będziesz musiał zorganizować bardzo sprawny system zarządzania konwojami. Zrób to wszystko na samym początku gry, najlepiej 1-2 stycznia 1936 roku. Co dwa miesiące sprawdzaj, czy wszystko jest w porządku i ewentualnie dokonuj pewnych korekt. Na początku gry tak samo dokonaj transakcji handlowych na wszystkie surowce, których będzie Ci brakowało, szczególnie chodzi tu o ropę. Twoim podstawowym zadaniem jest, by każde ze 192 punktu IC było wykorzystanych.
Zostało jeszcze 65% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
Lindil Senator
Hmmm, nie wczytywałem się zbyt dokładnie, ale tak na pierwszy rzut oka, to poradniczek ten wygląda w 2/3 na tłumaczenie, a w 1/3 na luźną kompilację "firmowego" poradnika Paradoxu: http://www.europa-universalis.com/forum/showthread.php?s=&threadid=53837
Dodam tylko, że stosując się do porad dla Francji [grając na poziomie hard w wersję 1.03] gracz podpisuje na siebie wyrok śmierci. Jak to się ma do innych nacji - nie wiem, nie grałem nimi.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
