Empire of Sin: Walka - tury
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do Empire of Sin poznasz szczegóły na temat turowego systemu walki w grze.
Przebieg walki
O ile większość elementów rozgrywki toczy się w czasie rzeczywistym, to twórcy zdecydowali się, że walka będzie rozgrywana w trybie turowym. Potyczki rozpoczynają się w momencie, gdy zdecydujesz się zaatakować dany obiekt lub wejdziesz w zasięg wzroku przedstawicieli wrogiego gangu.

Kolejność tur jest ściśle określona i nie masz zbyt dużych możliwości jej modyfikacji. Jedyne co możesz zrobić to "wysłać" daną postać na koniec kolejki, tak by wykonywała działania po wszystkich. Każda osoba biorąca udział w walce ma do dyspozycji dwa punkty akcji, które możesz wykorzystać do ruchu daną postacią, wyprowadzenia ataku lub przeładowania broni. Samo przełączenie się między noszonym orężem można dokonywać do woli.
W zależności od typu oręża, jakiej używa dany członek drużyny, tyle punktów akcji wymagane jest do ataku. Jeśli jest to broń krótka, to zużyje tylko 1 PA. Gdy postać używa karabinów lub strzelb, to będzie ona w stanie strzelić jedynie raz na turę.
Naturalnie pistolety są najsłabszym typem broni palnej i do zabicia przeciwnika wymagane jest oddanie kilka strzałów. Jest to jednak typ oręża, który najlepiej sprawdza się na średnim dystansie, dając największe szanse na trafienie. Karabiny maszynowe i strzelby są zabójcze na krótkich odległościach, a snajperki sieją spustoszenie wśród oddalonych przeciwników.
Przy dobieraniu ekwipunku, pilnuj by każdy członek drużyny miał na wyposażeniu broń krótką i długą. W ten sposób, będzie on w stanie zaatakować, nawet jeśli zdecyduje się wykonać ruch (pola, na które może skierować się dana osoba i nadal oddać strzał podświetlone są na biało). Dodatkowo pozwoli to na atakowanie oponentów normalnie będących nie do trafienia za pomocą innych typów oręża. Do każdej broni możesz również włożyć różne typy amunicji, by spotęgować siłę ataku. Modyfikacji uzbrojenia możesz dokonać z panelu zarządzania danym członkiem ekipy.

Dodatkowo postacie mogą walczyć także wręcz. Jest to najmniej bezpieczny sposób walki, ponieważ wymaga znajdowania się w bezpośrednim sąsiedztwie przeciwnika. Jeśli będzie on dysponował strzelbą, to może się to skończyć fatalnie dla atakującego.
Istotną rolę w czasie walki jest także unikanie kumulowania drużyny w jednym miejscu. Przeciwnicy mogą mieć na swoim wyposażeniu granaty, które charakteryzują się dużą siłą rażenia, co może spowodować natychmiastową śmierć większości ekipy. Oczywiście działa to w obie strony. Ty także możesz wykorzystać materiały wybuchowe do likwidowania grup przeciwników.
W czasie starć wykorzystuj także różne obiekty otoczenia do osłony. Każdy obiekt może ochronić daną osobę, przed strzałami z danego kierunku. Im większy jest to obiekt, tym mniejsze szansa na zostanie trafionym. O stopniu bezpieczeństwa informuje ikona tarczy, pojawiająca się przy postaci.

Po każdej walce otrzymasz także specjalne rozliczenie, które ukaże bilans strat i zysków, jakie ona spowodowała.
Umiejętności drużyny
Każda osoba zwerbowana do Twojej drużyny posiada konkretną specjalizację, która sprawia, że lepiej sprawdza się on w konkretnych działaniach np. lekarz, będzie lepiej sprawdzał się w leczeniu rannych na polu bity. Dodatkowo może on nosić konkretne typy broni.

W walce najlepiej sprawdza się różnorodna drużyna, która jest skuteczna w walce na każdym dystansie.
Utrudnieniem są jednak relacje między danymi postaciami. Na panelu rekruta znajdziesz jego relacje z innymi. Jeśli spróbujesz zatrudnić osobę, która jest w konflikcie z osobą zrekrutowaną wcześniej to odmówi.
0
- Empire of Sin - poradnik do gry
- Empire of Sin: Poradnik do gry
- Empire of Sin: Podstawy
- Empire of Sin: Porady na start
- Empire of Sin: Biznesy - typy, rodzaje, jak otwierać
- Empire of Sin: Walka - tury
- Empire of Sin: Rekruci - werbunek, przykładowe drużyny
- Empire of Sin: Alkohole - produkcja, dystrybucja
- Empire of Sin: Policja - relacje
- Empire of Sin: Dzielnica - zarządzanie i kontrola
- Empire of Sin: Finanse - jak zarabiać pieniądze?
- Empire of Sin: Dyplomacja - relacje, wojny
- Empire of Sin: Podstawy
- Empire of Sin: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
van der Rob Konsul
System walki niestety jest mocno uproszczony. Walka wręcz jest praktycznie mało istotna (te same obrażenia można zadać pistoletem bez konieczności utraty ruchu na dojście do przeciwnika- mamy zatem dwa strzały zamiast jednego uderzenia). Jak słaba jest walka wręcz widać na samym początku gry gdy atakujemy miejsca obsadzone zbirami którzy nie mają broni palnej....zanim dobiegną do nas już giną.
Najbardziej przydatne w walce są: karabiny, snajperka, granaty. Przy bliskich odległościach shotgun-y. Wiele zależy od lokacji w której walczymy -czasami startujemy z przeciwnikiem "przemieszanym" po środku naszej drużyny, czasami będącym daleko (i wtedy karabiny, granaty i snajperka rządzą). Na początek idealną postacią jest Chinczyk z umiejętnością rzucenia 3 bomb. Czasami potrafi nam to ustawić walkę -nie dość że kosi przeciwników przy wybuchu, to jeszcze zatruwa tych którzy byli w polu rażenia. (minus 15 hp co tura). Na wyjątkowo twardych można posłać 2 bomby (jedna obok drugiej) wtedy wybuch się sumuje.
Mając 5-6 dobrych najemników ze sobą, uzbrojonych w uniwersalny sprzęt (połowa karabiny/snajperka, połowa shotgun-y) plus każdy ma min 1 granat (i apteczkę) można robić "wjazd" do kryjówki wrogiej bandy. Rozwalenie kryjówki powoduje bowiem że przejmujemy z automatu wszystkie biznesy danego gangu. Dużo prostsze rozwiązanie niż budowa własnej sieci, (kosztowne) inwestowanie w upgrade lokali itp.
Ekonomia:
Niestety podobnie jak walka jest jakaś taka uproszczona. Niby "na papierze" mamy mnóstwo opcji, statystyk. Możemy wybierać rodzaj produkowanego alkoholu, robić upgrady lokali, handlować... ale jakoś nie widać sensu tego wszystkiego. Poziomy kosztów są bowiem dobrane od czapy. Rozwinięcie lokalu kosztuje tyle ile zakup karabinu na czarnym rynku. Miesięczny dochód (na początku) jest równy dochodowi z jednego skromnego napadu na neutralną lokację (ok 1k USD za lokacje z 3 gwiazdkami). Niektóre proste misje dają nam po 5-8k USD.
Jedna z najlepszych opcji na szybką gotówkę, to najazd na neutralną lokację, zdobycie broni i ...odsprzedaż jej do konkurencyjnego gangu za naprawdę niezłą kasę. Tutaj jest bowiem tak, że np. pistolet który kupujesz za 2k USD przy odsprzedaży temu samemu handlarzowi dostajesz za niego 400 USD, gdy zaś sprzedaż go konkurencyjenemu gangowi dostaniesz czasami nawet więcej niż zapłaciłbyś za niego na czarnym rynku. Innym gangom można hurtowo sprzedawać krótką broń, jakieś "dopalacze" które nie są przydatne (wystarczy po jednej dużej apteczce), jakieś nadmiarowe lepsze pukadła (dostajemy krocie). Gdy konkurencja nie ma gotówki -możemy w rozliczeniu wziąć coś co nam się przyda. Wygląda to wtedy niczym handel ze "Samych swoich". Sprzedajesz rower za 1 mln PLN a w rozliczeniu dostajesz dwa koty po 500 tyś PLN ;-) (jak wspomniałem ekonomia kuleje).
Niestety przez takie kwiatki nie za bardzo chce się inwestować i doglądać lokali. Więcej tylko z nimi kłopotu (rajdy konkurencji, policji itp) niż zysku.
Ogólnie gra ma super klimat (piękne lokalizacje utrzymane w stylu z epoki, fajna muzyka). Gdzieś jednak ginie sens gry (walka sama w sobie prosta -więc nie daje frajdy, po pewnym czasie tylko nuży), ekonomia skopana nie promuje rozwoju imperium (więcej kasy jest z jednorazowych akcji). Gra z dużym potencjałem ale na razie przerost formy nad treścią.
KamilB. Generał

Na początek idealną postacią jest Chinczyk z umiejętnością rzucenia 3 bomb.
Myślę, że każda postać jest dobra. Osobiście odrzuciłem z góry jako główną postać chińczyka i murzyna bo nie pasowali mi do klimatu ;-)
Te bomby o których napisałeś, to akurat zdolność specjalna, a tak się składa że ma ją każdy boss, oczywiście każdy inną, aczkolwiek zapewniam Cię, że są też bardziej widowiskowe ;-) Owa zdolność, ma kluczowe nie raz znaczenie dla przebiegu danej walki. Polecam również przeczytać ciekawe bioografie bossów i również nimi się zasugerować przy wyborze :-)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.