Usługi publiczne w Banished | Budynki
Aktualizacja:
Usługi publiczne
W tej sekcji znajdziesz szereg budynków użyteczności publicznej, które przede wszystkim służą poprawie warunków życia w osadzie i poprawiają zadowolenie oraz zdrowie mieszkańców wioski. Budowa wszystkich wymienionych poniżej obiektów wskazana jest głównie w zaawansowanym stadium rozgrywki:
Studnia (Well) - pozwala nam na ochronę mienia podczas pożarów. Stawiaj ją jak najbliżej istniejących zabudowań.
Koszt budowy: 4 jednostki drewna (Logs), 40 jednostek kamienia (Stone)
Szkoła (School House) - miejsce, w którym dzieci nabywają podstawowej wiedzy i stają się wyszkolonymi pracownikami. Budynek powinieneś wybudować w późniejszym czasie z jednego powodu - opóźnia on przejście dzieci do szeregu siły pracowniczej. Normalnie dzieciaki stają się pracownikami po osiągnięciu 10 roku życia, zaś po przebyciu pełnego toku edukacyjnego - dopiero w wieku 20 lat, co znacznie zmniejsza możliwości wypełniania wakatów powstałych poprzez budowanie kolejnych obiektów i umieranie najstarszych mieszkańców wioski.
Koszt budowy: 82 jednostek drewna (Logs), 80 jednostek kamienia (Stone), 40 jednostek żelaza (Iron)

Szpital (Hospital) - zdecydowanie bardziej skuteczny w leczeniu chorób niż zielarz, działający też na nieco większą skalę. Przydatny w przypadku społeczności liczących ponad 100 osób.
Koszt budowy: 52 jednostek drewna (Wood), 78 jednostek kamienia (Stone), 40 jednostek żelaza (Iron)
Ratusz (Town Hall) - Twoja siedziba i centrum miasteczka, w której możesz przejrzeć różnorodne statystyki dotyczące rozgrywki: ilość przechowywanych materiałów, zmiany w populacji czy zadowolenie mieszkańców. Specjalny panel pozwala Ci na podjęcie decyzji, czy chcesz wpuścić do swojego miasta koczowniczych nomadów (pamiętaj jednak, że musisz zapewnić im miejsca do zamieszkania, a ich wartość w populacji miasteczka nie może przekroczyć 30%), a panel handlu pokaże Ci wszystkie nabyte drogą morską zwierzęta oraz uprawy, które możesz hodować także na własnym terenie.
Koszt budowy: 62 jednostek drewna (Logs), 124 jednostek kamienia (Stone), 48 jednostek żelaza (Iron)
Kaplica (Chapel) - budynek, który powoduje szybkie podniesienie zadowolenia mieszkańców - jest to miejsce, w którym starsi ludzie oddają się kontemplacji wiary, z kolei dla młodszych często staje się on miejscem pierwszych spotkań, co w linii prostej prowadzi do założenia rodziny.
Koszt budowy: 50 jednostek drewna (Logs), 130 jednostek kamienia (Stone), 30 jednostek żelaza (Iron)

Cmentarz (Cemetery) - miejsca, w którym możesz pogrzebać zmarłych mieszkańców wioski. Obiekt podnosi zadowolenia społeczeństw w związku z możliwością oddania hołdu swoim przodkom i członkom rodziny. Ilość mogił zależy od rozmiaru pola, jakie przeznaczysz na zaplanowanie nekropolii.
Koszt budowy: 1 jednostka kamienia (Stone) na każdy fragment cmentarza
0
Komentarze czytelników
zakrent2000 Chorąży
2 i 4 pkt w "Porady dotyczące produkcji żywności na rozpoczęcie rozgrywki" jest taki sam.
zanonimizowany754413 Legionista
Ok, czy ktoś wie, co się stało z tym "użytkownikiem o ksywce yemilb"? Robił naprawdę dobre materiały na youtube, po czym zniknął.
zanonimizowany1132544 Junior
Dlaczego musi być jakiś Abonament Premium? Chcę się dowiedzieć jak grać, a nie mam pieniędzy, żeby kupować jeszcze jakiś abonament...
.:Jj:. Legend

clamsioPL=> nie możesz ukraść, tak jak (zakładam) gry?
Poproś rodziców byś mógł wysłać smsa na abonament- ściągniesz ten i inne poradniki.
mtp Legionista
Ja zawsze mam problem ze starzejącym się społeczeństwem . Ma ktoś jakieś porady , wskazówki ?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.