Age of Sail 2: Uwagi i sterowanie
Aktualizacja:
Age of Sail 2 oddaje do naszej dyspozycji szeroką gamę okrętów. Są tu małe stateczki, ale też wielkie fregaty i galeony. Takie zróżnicowanie sprawia, że mają one różne zastosowanie, a także zasięg dział, obsadę załogi i maksymalną prędkość, jaką mogą osiągnąć. Tylko od umiejętności gracza i wyobraźni zależy, jak zostaną wykorzystane. Wcale nie jest powiedziane, że małe jednostki są bezsilne wobec potężnych okrętów. Są one bardzo szybkie i zwrotne, więc znakomicie nadają się na jednostki rozpoznawcze. Można z powodzeniem stosować je w działaniach zaczepnych. Ja często stosowałem taką taktykę. Wysyłałem takie "maluchy" przeciw olbrzymom. Nakazywałem im ostrzeliwać żagle, aby unieruchomić statki. Wtedy do akcji wkraczały większe okręty i posyłały praktycznie bezbronnych wrogów na dno. Jak się domyślacie niezmiernie trudno trafić w taki zwinny okręcik. Tak, więc posiadają liczne zalety. Oczywiście nie jest to reguła i są liczne sposoby walki. Jednak strategię dla konkretnych misji będziecie musieli opracować sobie sami.
Siłą napędową żaglowców jest wiatr i trzeba się przyzwyczaić, że nie są to okręty atomowe, które potrafią wykonać każdy manewr w kilka sekund. Tu nie da się oszukać natury. Pod wiatr nie da rady: ) Spóźniony lub nieudany manewr zostanie momentalnie wykorzystany przez przeciwnika, który z rozkoszą pośle Was na dno.
Podczas rozgrywki możemy zmieniać jej tempo. Jeśli ktoś jest strasznie niecierpliwy może je przyspieszyć, aby szybko pokonać dystans dzielący go od przeciwnika.
Jeśli koniecznie musicie dokonać napraw okrętu, spróbujcie wyprowadzić go poza zasięg dział przeciwnika, opuście żagle, rzućcie kotwicę i wtedy bierzcie się do dzieła.
Klawiszologia
F1 - ekran pomocy
F8 - zapisanie screenshota w formacie tga
F6 - szybki save
F7 - szybki odczyt stanu gry
ESC - przejście do głównego menu
G - włącza, bądź wyłącza wskaźnik zasięgu dział
I - wytyczne dla rozgrywanego scenariusza
O - szczegóły na temat aktualnie zaznaczonego okrętu
E - zakończenie bitwy
Panele sterowania rozgrywką:
Kliknięcie i przytrzymanie prawego przycisku myszy na każdym z paneli pozwala na przesuwanie ich po całym ekranie. Podwójne kliknięcie w prawym, górnym rogu minimalizuje okno.
Kamera:
Strzałki - przesuwanie kamery
Wciśnięty Shift - przyśpiesza ruch kamery
Wciśnięty Ctrl (lub prawy przycisk myszy) + ruchy myszy lewo/prawo - obracanie kamery wokół osi
Wciśnięty Ctrl (lub prawy przycisk myszy) + ruchy myszy góra/dół - zbliżenie lub oddalenie
Wciśnięty Alt + ruchy myszy lewo/prawo - obracanie kamery wokół środka ekranu
Wciśnięty Alt + ruchy myszy góra/dół - zmienia kąt ustawienia kamery
Page Up - podnosi kamerę
Page Down - opuszcza kamerę
Ctrl + F9 do F12 - zapamiętanie położenia kamery
F9 do F12 - skok do zapisanych uprzednio położeń kamery
C - wyśrodkowanie kamery na wybranym okręcie
Okręty:
Lewy klik - wybór okrętu. Dla zaznaczenia grupy statków wciśnij, zaznacz i przeciągnij zaznaczając obszar.
Ctrl + 1 do 0 - zapisanie stworzonych grup
1 do 0 - wybór zapisanych uprzednio grup
Shift + 1 do 0 - wyśrodkowuje kamerę na wybranej grupie
Shift + lewy klik - dodawanie lub usuwanie jednostek z grupy
Prawy klik - ostrzał kadłuba nieprzyjacielskiego okrętu
Shift + prawy klik - ostrzał żagli nieprzyjacielskiego okrętu
] - wybór następnego okrętu
[ - wybór poprzedniego okrętu
V - zaznacza wszystkie okręty na mapie
B - zaznacza nieprzyjacielskie okręty
N - zaznacza Twoje okręty
Waypointy (punkty nawigacyjne):
Aby rozpocząć ustawianie punktów nawigacyjnych kliknij ikonę, która odpowiada za to zadanie. Znajduje się w lewym, dolnym rogu mini mapy. Aby utworzyć punkt wystarczy lewy klik na mapie. Kiedy uznamy, że wszystkie niezbędne punkty zostały utworzone kliknij na mapie prawym przyciskiem myszy. Istnieje także możliwość dokonywania zmian w ustalonej marszrucie. Zaznaczamy punkt (zmienia kolor na biały), a następnie trzymając wciśnięty Shift klikamy prawym przyciskiem. W ten sposób możemy dodawać nowe punkty do już istniejących. Dla usunięcia postępujemy podobnie jak w poprzednim wypadku, z tą różnicą, że klikamy lewym przyciskiem i dodatkowo naciskamy Delete. Jeśli zechcemy pozbyć się całego szlaku, nie ma problemu, używamy do tego dwóch klawiszy: Shift + Delete. Tak, tylko jak zachęcić okręty do pływania po wyznaczonym szlaku? Kolejność jest następująca. Zaznaczamy okręt lub grupę i klikamy na punkt przeznaczenia, a później spokojnie czekamy aż okręty dotrą na miejsce.
Krzysztof "Hitman" Żołyński
0
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.