Gameplay. Wszystko o Need for Speed: Heat - wymagania, cena, samochody

- Wszystko o Need for Speed: Heat - wymagania, cena, samochody
- Otwarty świat gry
- Lista samochodów
- Gameplay
- Pre-order, cena i edycje gry
- NFS Heat Studio (garage app)
- Recenzje i odbiór gry
- Trailery i inne video
Gameplay
Dzień i noc
W Need for Speed: Heat w ciągu dnia możemy swobodnie przemierzać miasto, szukając znajdziek, stawiając czoła wyzwaniom, a także biorąc udział w zawodach, co przynosi nam pieniądze. Choć policja patroluje ulice i ściga tych, którzy złamią prawo, obchodzi się z nimi stosunkowo łagodnie; inna sprawa, że zgubienie pościgu również nie stanowi większego problemu.
W wybranym przez siebie momencie możemy wywołać zapadnięcie zmroku, kiedy to sytuacja ulega diametralnej zmianie. Filarem rozgrywki po zachodzie słońca stają się nielegalne wyścigi uliczne, w których zdobywamy reputację. Ta ostatnia służy nam do odblokowania nowych części do tuningu oraz elementów ubioru dla naszej postaci, które następnie możemy kupić za pieniądze zarobione w ciągu dnia.
Poza tym pod osłoną nocy na ulice wyjeżdżają skorumpowane oddziały policji, które bezwzględnie ścigają kierowców. W zależności od tego, jaki jest nasz poziom rozgłosu (a jest on tym większy, im bardziej damy się we znaki stróżom prawa), na ogonie zaczynają nam siedzieć między innymi specjalne pojazdy opancerzone czy śmigłowce, a przed nami pojawiają się kolczatki bądź blokady blokowe. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt, że nasz samochód posiada pasek życia, po którego opróżnieniu zostajemy „uziemieni” i nie ma już dla nas ratunku; na szczęście uszkodzenia można naprawić w stacjach benzynowych.
Oprócz tego im większy jest nasz rozgłos, tym bardziej wzrasta mnożnik zdobywanych punktów reputacji, przez co perspektywa dłuższej „zabawy” z policją może wydawać się kusząca (zwłaszcza kiedy „czaimy się” na konkretny element do naszego auta). Niemniej, jeśli zostaniemy złapani, przepada część zdobytej reputacji, a mnożnik zostaje wyzerowany.

Tuning
Deweloperzy pozwalają nam zmodyfikować samochód zarówno optycznie, jak i mechanicznie. W garażu możemy między innymi zmienić barwę karoserii, światła, opony i tablice rejestracyjne, a także zainstalować spojlery, zmienić progi oraz założyć nowe zderzaki lub zamontować nakładki. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, by wymienić felgi i dostosować do swoich preferencji ich barwę oraz rodzaj lakieru. Na osobną wzmiankę zasługuje wydech, którego brzmienie także możemy dopasować. Warto jeszcze zaznaczyć, że poszczególne elementy są wzorowane na produktach prawdziwych firm.
Co zaś tyczy się tuningu mechanicznego – po raz pierwszy w historii serii twórcy pozwalają nam na dokonanie takiego zwanego „swapa”, czyli wymianę silnika. Ponadto możemy zmieniać konkretne podzespoły, bo dopasować auto do danego typu zawodów (wszak samochód przystosowany do jazdy w terenie niekoniecznie sprawdzi się w drifcie) bądź dołożyć instalację podtlenku azotu.

Tryby gry
W Need for Speed: Heat możemy bawić się w pojedynkę lub w trybie multiplayer. W grze pojawił się specjalny system „Ekipy” (ang. „The Crew”; brzmi dziwnie znajomo, prawda?), który automatycznie łączy zbliżonych poziomem graczy w 32-osobowe grupy. Oprócz tego możemy założyć własną ekipę i wraz z nią stawiać czoła wyzwaniom.