Gameplay. Wszystko o Need for Speed: Heat - wymagania, cena, samochody

Krystian Pieniążek

Gameplay

Dzień i noc

W Need for Speed: Heat w ciągu dnia możemy swobodnie przemierzać miasto, szukając znajdziek, stawiając czoła wyzwaniom, a także biorąc udział w zawodach, co przynosi nam pieniądze. Choć policja patroluje ulice i ściga tych, którzy złamią prawo, obchodzi się z nimi stosunkowo łagodnie; inna sprawa, że zgubienie pościgu również nie stanowi większego problemu.

W wybranym przez siebie momencie możemy wywołać zapadnięcie zmroku, kiedy to sytuacja ulega diametralnej zmianie. Filarem rozgrywki po zachodzie słońca stają się nielegalne wyścigi uliczne, w których zdobywamy reputację. Ta ostatnia służy nam do odblokowania nowych części do tuningu oraz elementów ubioru dla naszej postaci, które następnie możemy kupić za pieniądze zarobione w ciągu dnia.

Poza tym pod osłoną nocy na ulice wyjeżdżają skorumpowane oddziały policji, które bezwzględnie ścigają kierowców. W zależności od tego, jaki jest nasz poziom rozgłosu (a jest on tym większy, im bardziej damy się we znaki stróżom prawa), na ogonie zaczynają nam siedzieć między innymi specjalne pojazdy opancerzone czy śmigłowce, a przed nami pojawiają się kolczatki bądź blokady blokowe. Dodatkowo sprawę komplikuje fakt, że nasz samochód posiada pasek życia, po którego opróżnieniu zostajemy „uziemieni” i nie ma już dla nas ratunku; na szczęście uszkodzenia można naprawić w stacjach benzynowych.

Oprócz tego im większy jest nasz rozgłos, tym bardziej wzrasta mnożnik zdobywanych punktów reputacji, przez co perspektywa dłuższej „zabawy” z policją może wydawać się kusząca (zwłaszcza kiedy „czaimy się” na konkretny element do naszego auta). Niemniej, jeśli zostaniemy złapani, przepada część zdobytej reputacji, a mnożnik zostaje wyzerowany.

W ciągu dnia policja nie przeszkadza nam w walce o zwycięstwo. - Wszystko o Need for Speed: Heat - wymagania, cena, samochody - dokument - 2020-07-09
W ciągu dnia policja nie przeszkadza nam w walce o zwycięstwo.

Tuning

Deweloperzy pozwalają nam zmodyfikować samochód zarówno optycznie, jak i mechanicznie. W garażu możemy między innymi zmienić barwę karoserii, światła, opony i tablice rejestracyjne, a także zainstalować spojlery, zmienić progi oraz założyć nowe zderzaki lub zamontować nakładki. Poza tym nic nie stoi na przeszkodzie, by wymienić felgi i dostosować do swoich preferencji ich barwę oraz rodzaj lakieru. Na osobną wzmiankę zasługuje wydech, którego brzmienie także możemy dopasować. Warto jeszcze zaznaczyć, że poszczególne elementy są wzorowane na produktach prawdziwych firm.

Co zaś tyczy się tuningu mechanicznego – po raz pierwszy w historii serii twórcy pozwalają nam na dokonanie takiego zwanego „swapa”, czyli wymianę silnika. Ponadto możemy zmieniać konkretne podzespoły, bo dopasować auto do danego typu zawodów (wszak samochód przystosowany do jazdy w terenie niekoniecznie sprawdzi się w drifcie) bądź dołożyć instalację podtlenku azotu.

Pomimo że nie brakuje tu egzotycznych supersamochodów, do naszego garażu mogą trafić również klasyki tuningu. - Wszystko o Need for Speed: Heat - wymagania, cena, samochody - dokument - 2020-07-09
Pomimo że nie brakuje tu egzotycznych supersamochodów, do naszego garażu mogą trafić również klasyki tuningu.

Tryby gry

W Need for Speed: Heat możemy bawić się w pojedynkę lub w trybie multiplayer. W grze pojawił się specjalny system „Ekipy” (ang. „The Crew”; brzmi dziwnie znajomo, prawda?), który automatycznie łączy zbliżonych poziomem graczy w 32-osobowe grupy. Oprócz tego możemy założyć własną ekipę i wraz z nią stawiać czoła wyzwaniom.

Need for Speed: Heat

Need for Speed: Heat

PC PlayStation Xbox

Data wydania: 8 listopada 2019

Informacje o Grze
6.7

GRYOnline

6.8

Gracze

8.5

Steam

7.2

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

17

Krystian Pieniążek

Autor: Krystian Pieniążek

Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2019-10-31
13:10

Stefanek01 Pretorianin

Jeśli recenzje będą znakomite, będzie można sensownie pograć na kierownicy 900°, oraz włączyć realistyczny model jazdy to na pewno zakupię wersję Deluxe za 300zł.

Jeśli będą to wg. recenzentów efekciarskie arkadowe wyścigi bez sensownego modelu kolizji i pobłażliwą policją plus rozbudowany wieśtuning to nawet nie przetestuję.

Komentarz: Stefanek01
2019-10-31
13:22

Mr. JaQb Legend

Mr. JaQb

będzie można sensownie pograć na kierownicy 900°

Taa, w grę tworzoną pod strzałki - powodzenia

Komentarz: Mr. JaQb
2019-10-31
16:49

zanonimizowany1276606 Legionista

@1: Szukanie symulatora w Need for Speed to jak szukanie piłki nożnej w NBA. Też sport, też piłka, ale bez przesady...

Komentarz: zanonimizowany1276606
2019-10-31
20:18

Dylexan Pretorianin

Jaki luj, mało masz gier pod kiere? Po co się interesować taką grą jak NFS jeśli chce się grać na kierownicy, bezsens. Ta gra ma być arkadowa i tyle, ważne tylko żeby nie aż tak gówniana jak poprzednie części.

Komentarz: Dylexan
2019-10-31
21:43

wafel_15_84 Konsul

wafel_15_84
😜

Myślałem że NFS już dawno dead

Komentarz: wafel_15_84

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl