Tworzenie i edycja własnych filmów oraz gier. Steam - najlepsze darmowe programy | TOP 10
- Steam - najlepsze darmowe programy | TOP 10
- Optymalizacja systemu i komputera
- Tworzenie i edycja własnych filmów oraz gier
- Programy do VR
- Streaming, zrzuty ekranu, nagrywanie rozgrywki
Tworzenie i edycja własnych filmów oraz gier
Blender

Blender to aplikacja, która umożliwia tworzenie oraz animowanie trójwymiarowych modeli, które można następnie wykorzystać np. w opracowywanych przez siebie grach komputerowych (albo też modach do nich). Program działa w oparciu o API OpenGL i ma charakter cross-platformowy, co oznacza, że możemy uruchomić go zarówno na komputerze z systemem Windows, Linux, jak i na Macu. Aplikacja jest na bieżąco rozwijana przez społeczność (powstała na bazie licencji GPL – General Public License)
AGE

AGE to edytor, który umożliwia stworzenie własnej gry przygodowej typu point & click, bez posiadania specjalistycznej wiedzy na temat kodowania. Program jest dość prosty w obsłudze i oferuje szeroką gamę funkcji oraz możliwości – wykorzystuje zasoby zapisane w popularnym formacie XML, dzięki czemu dość łatwo możemy zdobyć lub przygotować cały zestaw potrzebnych nam elementów.
Aplikacja pozwala budować sceny, tworzyć postacie (a także zarządzać posiadanymi przez nie przedmiotami), obiekty, scenariusz i zagadki. Następnie łączymy to wszystko w jedną całość z wykorzystaniem określonych skryptów (nasza gra jest wizualizowana w formie diagramu, co pozwala łatwo się we wszystkim połapać). Istnieje też oczywiście opcja pisania kwestii dialogowych, zarówno dla bohaterów niezależnych, jak i postaci gracza. Co więcej, AGE pozwala podpiąć do danego dialogu plik dźwiękowy, więc nie jesteśmy ograniczeni do samego tekstu.
Specter

Ciekawe narzędzie dedykowane twórcom (np. filmowcom, animatorom), które pozwala tworzyć sceny ułatwiające wizualizację zakładanych planów lub scenariuszy. Możemy ustawiać obiekty wedle własnego uznania, a także powiększać je i zmieniać. Mamy dostęp do manekinów zbudowanych jak ludzie. Istnieje też możliwość projektowania własnych trójwymiarowych brył i określania źródeł światła (obejmuje także projekcję padającego cienia).