Konfiguracja G-Sync w grach, ograniczanie ilości fps. Jaką robią różnicę w grach G-Sync i FreeSync
- Nvidia G-Sync, AMD FreeSync i FreeSync 2 - jaką robią różnicę w grach
- AMD Radeon FreeSync
- AMD Radeon FreeSync 2 HDR
- Nvidia G-Sync
- Nvidia G-Sync – poradnik: aktywacja i optymalizacja ustawień
- Konfiguracja sterownika GeForce Experience
- Konfiguracja G-Sync w grach, ograniczanie ilości fps
Konfiguracja G-Sync w grach, ograniczanie ilości fps
Czas na zoptymalizowanie gier pod kątem wykorzystania G-Sync. Jest to banalnie proste, ponieważ z grubsza ogranicza się do dwóch rzeczy: Wyłącz synchronizację pionową (V-Sync) w grach, a także podwójne oraz potrójne buforowanie.
Dzięki ustawieniom wybranym w sterowniku GeForce i w grach, G-Sync od Nvidii może być już używany bez przeszkód. Jednakże, w dalszym ciągu możemy jeszcze bardziej poprawić ogólne efekty działania G-Sync. Obejmuje to między innymi redukcję opóźnienia wejściowego, o ile synchronizacja pionowa będzie działać. Koledzy z Blur Busters intensywnie pracowali nad techniką synchronizacji obrazu G-Sync i spisali zdobytą wiedzę w szczegółowym poradniku: G-Sync 101.
Poruszają oni w sposób bardziej szczegółowy wcześniej już wspomnianą tematykę zwiększania się opóźnienia wejściowego przez V-sync, na co pomaga jednak ograniczenie liczby klatek na sekundę.

Limit FPS nie powinien dokładnie odpowiadać maksymalnej liczbie herców naszego monitora TFT, ale powinien być o trzy klatki niższy. W wielu scenariuszach testowych Blur Busters bywało to dobrą wartością orientacyjną. W przypadku monitora o 144 Hz liczba FPS jest ustawiona na wartość 141, przy 120 Hz na wartość 117 FPS, przy 100 Hz na wartość 97 fps i 57 FPS przy 60 Hz.
Obowiązuje następująca zasada: gry przed narzędziami. Jeśli gra taka jak Overwatch lub Counter-Strike: Global Offensive w menu oferuje możliwość ograniczenia liczby klatek na sekundę za pomocą polecenia konsolowego lub pliku konfiguracyjnego, powinniśmy tam właśnie jej użyć, a nie za pomocą narzędzi takich jak RivaTuner Statistics Server, który jest dostarczany z oprogramowaniem Afterburner. Ponieważ jednak nie każda gra oferuje taką opcję, narzędzie też są dobre jako łatwo konfigurowalna alternatywa.

Aby nie włączać i wyłączać ogranicznika liczby klatek za każdym razem gdy zmieniamy grę, zaleca się, aby limit był na stałe włączony w RTSS z różnicą 2 FPS, a w grach, które oferujących wewnętrzny ogranicznik, ustawić powinniśmy go z wyżej wspomnianą różnicą 3 FPS - wewnętrzny ogranicznik klatek w grach zawsze zadziała jako pierwszy.
Jeśli gra nie posiada tej opcji, to wstępnie skonfigurowany i aktywny ogranicznik klatek RTSS przejmie kontrolę. Jesteśmy więc zabezpieczeni, w każdym z tych przypadków jeden z dwóch komponentów będzie działać, a z kolei G-Sync skorzysta z mniejszego opóźnienia przy wprowadzaniu danych.
Konfiguracja G-Sync: Overwatch
W Overwatch wyłączamy V-sync I podwójne buforowanie. Używamy ogranicznika FPS do zmniejszenia opóźnienia wejściowego. Zalecamy wartość o 3 FPS mniejszą od maksymalnej częstotliwości odświeżania monitora, np.: 144 (Hz) – 3 = 141 (FPS).
CS:GO
W przypadku shootera firmy Valve synchronizację pionową wyłączymy w menu graficznym. Ponieważ w menu nie ma ustawień limitu FPS, musimy wywołać je z poziomu konsoli. Jeśli aktywowaliśmy konsolę w ustawieniach gry i przypisaliśmy do niej klawisz, możemy ograniczyć liczbę klatek na sekundę za pomocą polecenia „fps_max VALUE”.