Weakless to polska gra, nad którą pracowały m.in. Ania Kowalczyk i Agnieszka Wlazły. Gra, która operuje wieloma emocjami, aby ukazać historię Niesłyszącego i Niewidomego. Porozmawiałam z twórczyniami gry, która zamiast o niemocy, mówi o przyjaźni.
Opinia
Julia Dragović
6 grudnia 2019
Czytaj Więcej
Przygodówki to nie do końca moja działka, ale jestem bardzo zainteresowany. Wiadomo coś o cenie?
Super! Warto pisać o takich grach :) To jest ważne i piękne, nie tylko dla wymowy dzieła i dumy z powodów tożsamościowych, ale i dla powagi gatunku gier, ich możliwości w dziedzinie sztuki i poruszaniu poważnych - co często oznacza ciekawszych - tematów. Zwłaszcza że z tego co rozumiem, kwestie artystyczno - ekspresywne są elementem gameplayu i vice versa, nic tam nie wchodzi sobie w drogę. Panie i Panowie, tak się projektuje gry.
Czyżby konkurent dla Ghost of a Tale w kwestii wyglądu? :]
Moim zdaniem, przede wszystkim należy docenić ogrom wysiłku oraz kreatywności, jakie zostały
włożone w stworzenie gry z tak:
mocnym, poruszającym niebanalnym i wartościowym przesłaniem. Sam pomysł gry, a zatem i jej twórczynie zasługują na duży szacunek i zainteresowanie odbiorców. Jako że sam jestem osobą niepełnosprawną koncepcja gry jest dla mnie wyjątkowo interesująca.
Mam nadzieję, że pozwoli ona zobaczyć świat z trochę innej perspektywy. Oby powstawało więcej gier z tak mądrą ideą.