Jak Marvel’s Spider-Man wygląda na mocnym pececie?

Spider-Man od Sony był świetny na konsolach, ale zaczyna błyszczeć dopiero na pecetach. Jak gra wygląda na sprzęcie, wykorzystującym najnowsze technologie Nvidii?

futurebeat.pl

Dariusz Matusiak

Konsole do gier lubimy za ich łatwość obsługi i bezproblemowe działanie. Nie da się jednak ukryć, że to na pecetach gry często dostają wiatru w żagle i zyskują nowe możliwości. Wersje PC to brak limitu klatek na sekundę, duże możliwości dostosowania jakości grafiki, obsługa ekranów w formacie ultra-szerokim i wiele innych, możliwość wgrywania modów oraz parę innych udogodnień.

Sporo z tych atrakcji otrzymał Marvel’s Spider-Man – gra będąca dotychczas tytułem ekskluzywnym dla platformy Sony PlayStation. Pecetowy port okazał się bardzo starannie przygotowany, bez większych błędów i z całkiem dobrą wydajnością. Imponuje również lista opcji graficznych, która pozwala na większe możliwości w dostosowaniu jakości oprawy w porównaniu do poprzednich gier Sony przenoszonych na PC. Wiele z tych udogodnień przygotowano we współpracy z firmą Nvidia dla ich kart graficznych z serii RTX. Jak więc działa Marvel’s Spider-Man na komputerach z kartami Nvidii?

Testowa konfiguracja

Pecetowego Spider-Mana testowaliśmy na komputerze o następujących parametrach:

  1. Karta graficzna: Palit GeForce RTX 3060 Ti Gaming Pro
  2. Procesor: Intel i5-10600K 4.1 GHz
  3. Pamięć RAM: 32 GB
  4. Dysk SSD: Samsung M.2 NVMe 970 EVO
  5. Rozdzielczość: UWHD – 2560x1080

Przy wysokich ustawieniach i zablokowaniu klatek funkcją V-Sync gra utrzymywała stałe 60 FPS-ów bez względu na to, co działo się na ekranie. Obciążenie procesora średnio wynosiło ok. 10%, a obciążenie karty graficznej oscylowało wokół 80%.

RTX ON – te refleksy!

W Marvel’s Spider-Man nie mogło zabraknąć flagowej funkcji kart RTX, czyli ray tracingu. W opcjach graficznych nie tylko znajdziemy możliwość włączenia i wyłączenia RTX, ale i podbicia rozdzielczości odbić i bardziej szczegółowej geometrii obiektów odbijających się do poziomu: „bardzo wysokie”. Regulowany jest też zasięg, do którego budynki łapią się do ray-tracingu w dość płynnej skali od 1 do 10.

Potrzebujesz kupić nową kartę graficzną? Sprawdź ofertę

Zobaczcie zresztą sami, jak wygląda bezpośrednie porównanie w grze z włączonym i wyłączonym Ray Tracingiem.

Przy wspomnianej konfiguracji włączenie efektów RTX nie wpłynęło w zasadzie na wydajność podczas rozgrywki. Nadal można było liczyć na 60 klatek na sekundę z bardzo sporadycznymi spadkami do najwyżej 57, a obciążenie procesora i karty nie zmieniło swoich średnich wartości, czyli odpowiednio 10 i 80%.

Można jeszcze dodać, że przy wyłączonym RTX gra symuluje efekty odbić statycznym obrazkiem i często dobrze odpowiada on otoczeniu, dzięki czemu nie widać jakiegoś znacznego pogorszenia jakości grafiki. Największą różnicą jest zawsze brak odbicia naszego bohatera. Widać to najlepiej na tym przykładzie:

W innych przypadkach różnica jest bardziej zauważalna, ale tylko gdy zaczniemy jej uważnie wypatrywać. Wydaje się też, że różnica w jakości RTX na ustawieniu wysokim i bardzo wysokim nie jest aż tak istotna i zdecydowanie warto tu kierować się wydajnością swojej konfiguracji.

Efekty RTX widać również na mokrym asfalcie w trakcie mniej dynamicznego poruszania się:

Marvel's Spider-Man

Marvel's Spider-Man

PlayStation

Data wydania: 7 września 2018

Informacje o Grze
8.2

GRYOnline

8.2

Gracze

8.8

OpenCritic

OCEŃ
Oceny
Podobało się?

5

Dariusz Matusiak

Autor: Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Komputery
2022-08-31
17:18

tynwar Senator

Nie że się czepiam, ale "Efekty RTX widać również na mokrym asfalcie w trakcie mniej dynamicznego poruszania się:" jest trochę błędne. Tam podłoga, widoczna na screenie, nie jest z asfaltu, to coś innego, bynajmniej nie asfalt.

Komentarz: tynwar
2022-08-31
18:54

Tirka Pretorianin

Tirka

Właśnie ogrywam na rtx 3060 ti i it-11400f w FHD. Wygląda fajnie, ale cyberpunk i watch dogs legion zrobił na mnie większe wrażenie. Za to nie sądziłem że będę się jeszcze dobrze bawić w grze z otwartym światem rodem z Ubisoftu z walka z Batmana, a tu proszę.

Komentarz: Tirka
2022-08-31
21:55

Redman2 Generał

😂

Wersja na PS4 (Pro żeby było śmiesznie) odrzuciła mnie po pół godziny. Wersję PC gram do teraz i jestem już prawie na półmetku gry i nie mam dość. Ale jak to szło? Przecież fabuła i rozgrywka nie uległa zmianie. :E Kolejny dowód na to, że nie mam co słuchać ludzi z tego forum.

Komentarz: Redman2
2022-09-05
13:56

alajno Junior

Czy jest znacząca różnica od tego Spider Mana z PS4?

Komentarz: alajno
2022-09-07
18:41

Shaman Pretorianin

😡

moj caly sprzet pc jest spokojnie warty ponad 10k a przez ostatnie 2 lata przydal sie tylko do cyberpunka77 i bf42 (do np kroniki myrtany i gier multi wystarczy tanszy sprzet a elden ring i dying light2 szybko mi sie znudzily)
MOZECIE WSADZIC SOBIE GLEBOKO TE RTXY BO I TAK NIE MA W CO GRAC

Komentarz: Shaman

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl