Nakładanie rąk. Graliśmy na PlayStation 3

Radosław Grabowski

Nakładanie rąk

Zanim jednak przystąpiłem do testowania poszczególnych gier, przyłożyłem lekko wilgotną z wrażenia dłoń do lakierowanej obudowy konsoli, zostawiając po sobie niezbyt estetyczny materiał daktyloskopijny. Przy okazji podniosłem urządzenie z jego miejsca spoczynku, aby przekonać się, że jest ono okrutnie ciężkie. Zgodnie z wcześniejszymi doniesieniami medialnymi PlayStation 3 bardzo łatwo pokrywa się odciskami palców i kurzem, a po dłuższym okresie użytkowania należy spodziewać się szpetnych rys na połyskującym panelu wierzchnim. Winno to martwić z uwagi na ekskluzywny wygląd obudowy, mającej stanowić element domowego systemu multimedialnego, przykuwający oko swoim atrakcyjnym wyglądem. Czym prędzej potraktowałem więc pozostawione ślady świeżą chusteczką i przystąpiłem do zaznajomienia się z kontrolerem SIXAXIS.

Wprawdzie pad ten kontynuuje tradycyjną linię DualShocka, znaną z PlayStation i PlayStation 2, ale w pewnych istotnych sprawach jest odmienny od swoich poprzedników, uznanych przez wielu specjalistów za niedoścignione wzory. Kontroler PS3 jest bardzo lekki w porównaniu do urządzeń poprzedniej generacji z rodziny DS. Pracuje on bezprzewodowo przez kilkadziesiąt godzin, po czym wymaga podpięcia do konsoli przez dość długi kabel USB w celu naładowania – na ten czas nie trzeba jednak przerywać gry. Umieszczony na wierzchniej stronie czterokierunkowy d-pad i parę gałek analogowych uzupełniają rzecz jasna standardowe przyciski „geometryczne” („krzyżyk”, „kwadrat”, „kółko” i „trójkąt”) oraz klawisze funkcyjne („Start”, „Select” i nowość w formie guzika „PlayStation”, aktywującego SIXAXIS po włączeniu konsoli, o czym zdarzało mi się początkowo zapominać).

W przód kontrolera wkomponowano świecące diody (identyfikują numer pada w systemie), port USB, a także przyciski „L1”, „R1”, „L2” i „R2”. O ile dwa pierwsze pracują dokładnie tak jak w przypadku DualShocków, to pozostałe działają na zasadzie klasycznych pistoletowych spustów – górna część klawisza jest osadzona w jednym miejscu i pełni funkcję „zawiasu”, natomiast na nacisk reaguje dolny fragment. Rozwiązanie to niezbyt przypadło mi do gustu z uwagi na występowanie nieprzyjemnego uczucia zsuwania się środkowych palców z „L2” i „R2”. Sprawę załatwiłoby zapewne lekkie wyprofilowanie obu przycisków na wzór pada dla konsoli Xbox 360.

Podobało się?

1

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2006-11-29
20:28

zanonimizowany248027 Senator

Nie moge znalezdz tego watku , gdzie byla sama galeria na forum , tam byly duze screeny !!
Prosze podajcie linka !! Z gory dzieki !!

Komentarz: zanonimizowany248027
2006-11-29
21:35

zanonimizowany311425 Generał

Skrz@t>> spokojnie, bo się poodzierasz:)

Tu masz link do tego wątku>>https://forumarchiwum.gry-online.pl/S043archiwum.asp?ID=5682666
Tu masz link do samego artykułu (dosc duzo screenów)>> https://www.gry-online.pl/opinie/gralismy-na-playstation-3/zb17c

Komentarz: zanonimizowany311425
2006-12-03
02:08

zanonimizowany35060 Generał

📄

Mam nadzieję, że PS3 spełni pokładane w niej oczekiwania. Mam też nadzieję, że po niej bedziemy mogli cieszyć się PS4. Na razie jest mało gier. Gdy jednak patrzę z perspektywy lat ubieglych, mogę się tylko domyślać, jakie cudowne gry powstaną na PS3.

Komentarz: zanonimizowany35060
2006-12-12
14:30

zanonimizowany411781 Legionista

PIERWSZE GRAłY ZIOMKI Z PSX EXTREME

Komentarz: zanonimizowany411781
2006-12-21
19:14

karol_ud Chorąży

😡

Słaba konsola droga i beznadziejne gry na nią wychodzą

Komentarz: karol_ud

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl