Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 23 października 2017, 15:48

Bullfrog, Westwood i Visceral – historia studiów, które firma EA zamknęła

Kupić, wykorzystać i wyrzucić na śmietnik historii. Tak w dużym uproszczeniu niektórzy widzą historię jednego z największych wydawców na rynku rozrywki elektronicznej. Oto Electronic Arts i historia firm, które ten wydawca spotkał na swojej drodze.

Spis treści

Mythic Entertainment (Interworld Productions)

W SKRÓCIE:
  1. Rok założenia: 1995
  2. Rok wykupienia przez EA: 2006
  3. Rok zamknięcia: 2014

Z powstaniem Mythic Entertainment wiąże się małe zamieszanie. Po pierwsze, studio złożono z dwóch istniejących znacznie wcześniej podmiotów, po drugie, w chwili narodzin w 1995 roku nazywało się Interworld Productions. Dopiero dwa lata później przybrało właściwą nazwę, wdzierając się następnie do świadomości coraz liczniejszych fanów MMORPG znakomitym Dark Age of Camelot.

Co prawda Mythic do czasu wykupienia przez Electronic Arts w 2006 roku miało na koncie więcej tytułów wykorzystujących pomysł arena shooterów, a nawet MUD-ów, ale poza Dragon’s Gate nie zapisały się one jakoś szczególnie na kartach branżowej historii.

Electronic Arts przejęło studio w 2006 roku, już po tym, jak ogłosiło ono na targach E3, że pracuje nad kolejnym dużym tytułem MMORPG, którym miał być Warhammer: Age of Reckoning. Gra ukazała się już nakładem EA w 2008 roku i szybko zdobyła sympatię fanów tego typu rozgrywki. Głównie dzięki trybowi Realm vs Realm, w którym ścierały się ze sobą masy graczy reprezentujących dwie strony konfliktu.

Zaledwie rok później kierownictwo amerykańskiego giganta ogłosiło, że Mythic połączy się z BioWare, tworząc dywizję o nazwie BioWare Mythic, tylko po to, by bez większych sukcesów, w 2012 roku powrócić do starej nazwy.

Rozwiązanie firmy nastąpiło w 2014 roku – po skandalu, jakim był przygotowany przez Mythic na urządzenia mobilne Dungeon Keeper. Gra powszechnie krytykowana za mechanikę zmuszającą do ciągłego sięgania po portfel, by odnotować w niej jakikolwiek większy progres, okazała się dla dewelopera gwoździem do trumny.

Przemysław Zamęcki

Przemysław Zamęcki

Grał we wszystko na wszystkim. Fan retro gratów i gier w pudełkach, które namiętnie kolekcjonował. Spoczywaj w pokoju przyjacielu - 1978-2021

więcej

Studia, które zginęły na zawsze w Silent Hill
Studia, które zginęły na zawsze w Silent Hill

Ambitny plan ożywienia marki Silent Hill przez Konami za pomocą trzech głośnych premier w jednym miesiącu kończy się kompletną katastrofą i kosztuje „życie” dwóch z trzech studiów zaangażowanych w projekty.

Czy Star Wars Jedi: Fallen Order przeciągnie EA na jasną stronę Mocy?
Czy Star Wars Jedi: Fallen Order przeciągnie EA na jasną stronę Mocy?

Żeby nie trzymać Was w niepewności: nie, nie przeciągnie. Ale jeśli gracze pozostaną konsekwentni wobec produkcji „Elektroników”, nie ma powodu, by dzieło Respawn Entertainment nie miało choć w pewnym stopniu zmienić dotychczasowej filozofii tego wydawcy.

Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność
Przepraszamy, już zamknięte – legendarne studia, które zakończyły działalność

Geniusz w tworzeniu gier nie zawsze przekłada się na talent do marketingu czy zarządzania firmą. Oto lista legendarnych zespołów, które zmieniły na zawsze oblicze interaktywnej rozrywki, ale ostatecznie z najróżniejszych powodów przestały działać.