Zobacz nowe demo technologiczne DirectX 12 od NVIDII
W sieci pojawił się filmik z zapisem dema technologicznego firmy NVIDIA, demonstrujący możliwości bibliotek DirectX 12 i technologię śledzenia promieni w akcji.
W zasobach serwisu YouTube pojawił się widoczny powyżej filmik, na którym zarejestrowane zostało demo technologiczne „Mech Ti” autorstwa firmy NVIDIA, prezentujące zastosowanie techniki śledzenia promieni przy użyciu bibliotek DirectX 12. Zamknięty pokaz miał miejsce w czasie targów Computex w Tajpej, zaś za nagranie odpowiadają redaktorzy japońskiego serwisu 4Gamer.net. Rzeczona demonstracja graficznych wodotrysków uruchomiona została na komputerze wyposażonym w jedną kartę grafiki GeForce GTX 980 Ti, a więc absolutnie topowy układ dla entuzjastów. Oczywiście należy pamiętać, że śledzenie promieni, a więc technika zdecydowanie łasa na zasoby, nieprędko wejdzie do powszechnego użytku w grach. Niemniej jednak warto zapoznać się z przedsmakiem tego, co nadejdzie w bliżej jeszcze nieokreślonej przyszłości po premierze bibliotek DirectX 12.
DirectX 12, hucznie zapowiadany jako wielka rewolucja w dziedzinie wydajności i jakości obrazu, zadebiutuje wraz z systemem operacyjnym Windows 10, którego premiera odbędzie się 29 lipca. Posiadacze aktywowanych egzemplarzy dwóch poprzednich OS-ów, tj. Windows 7 i Windows 8.1, będą mogli dokonać darmowej aktualizacji do „dziesiątki”. Warto równocześnie przypomnieć, że wbrew wcześniejszym przesłankom, użytkownicy pirackich kopii nie załapią się na bezpłatny update.
Więcej:NVIDIA App 11.0.5.266 z DLSS Override w Borderlands 4 i Dying Light: The Beast
Komentarze czytelników
TRX Generał

^UP
To, że reklamują PS4 jako "najszybsza/najlepsza konsola do gier" nie oznacza od razu, że są na niej lepsze gry, niż na XOne. Już wolę mniejszą rozdzielczość i płynniejszą grę, niż wyższą a rwane klatki (wystarczy zobaczyć, jak się ma wydajność AC: Unity czy Wiedźmina 3 pomiędzy konsolami).
Marcus64 Pretorianin
Microsoft ratuje się DX12 bo to on ma rzekomo sprawić że poprawi się wydajność Xboxa One ciekawe ile w tym prawdy.
JaspeR90k Generał

He he zawsze bawią mnie tego typu dema technologiczne, bo nie przypominam sobie by w ostatnich latach jakakolwiek gra zbliżyła się pod względem jakości oprawy wizualnej do tego co prezentują takie dema technologiczne i nic nie wskazuje na to by ta tendencja w najbliższym czasie uległa zmianie.
wwad Generał
Jak w takich pierdołach oni chcą zmarnować potencjał DX12 to ja się załamię. Mam nadzieję że żadnemu producentowi gier się tego nie zachce bo zamulacz będzie straszny a podczas gry nic się nie zobaczy tych detali i tak. Ten robocik nie zrobił na mnie wcale wrażenia ładniejsze można zrobić i teraz bez obciążania tak sprzętu. Niech dodadzą do świata więcej detali a nie na pojedynczą jednostkę tego po DX12 oczekuję :)
Sir Xan-> cenna uwaga też tego po DX12 oczekuję :)
zanonimizowany307509 Legend
Demo jakoś nie przekonuje mnie. Jeśli będzie gra z super grafika AAA na silniku DirectX 12, który będzie działał płynnie na dużo słabszy PC, wtedy dopiero to byłby miło zaskoczenie.