Ciesząca się dużą popularnością seria gier motocyklowych od studia Milestone zadebiutuje na początku przyszłego roku. Pomimo inspiracji Forzą Horizon, może ona budzić pewne obawy.
Włoskie studio Milestone zapowiedziało wczoraj szóstą odsłonę swojego flagowego cyklu poświęconych motocyklom gier wyścigowych, czyli RIDE 6. Produkcja zmierza na komputery osobiste, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S, a ma zadebiutować 12 lutego 2026 roku. Zgodnie z informacjami dostępnymi na Steamie, w Polsce nie doczeka się lokalizacji. Pomimo oparcia na technologii Unreal Engine 5.6, a także wyraźnych inspiracji bestsellerową Forzą Horizon, projekt może budzić pewne obawy.
Zacznijmy od tego, co w RIDE 6 zapowiada się naprawdę dobrze. Głównym trybem będzie RIDE Fest, czyli motocyklowy festiwal będący prawdziwym świętem ścigania na jednośladach. W jego ramach przyjdzie nam walczyć o zwycięstwo z dziesięcioma czempionami, w tym prawdziwymi zawodnikami pokroju Caseya Stonera, Tory’ego Baylissa czy Guya Martina.
Ponadto do naszej dyspozycji zostaną oddane szybkie wyścigi i kreator mistrzostw, a także tryb multiplayer (na podzielonym ekranie lub przez Internet). Ścigać się będziemy ponad 250 motocyklami z różnych kategorii i co najważniejsze – nie tylko na asfalcie, lecz również między innymi na szutrze. Model jazdy dostosujemy do indywidualnych preferencji, ustawiając asysty lub aktywując tryb Arcade bądź Pro.
Tym, co może martwić w RIDE 6, już teraz jest jednak jakość oprawy graficznej. Co prawda udostępnione przez twórców materiały jeszcze nie mówią zbyt wiele, ale fakt, że wymagania sprzętowe tej produkcji na PC niespecjalnie zmieniły się względem piątej odsłony cyklu (która nie należała do najpiękniejszych), można oczekiwać, że albo deweloperzy doskonale opanowali optymalizację, albo grafika nie będzie najmocniejszą stroną tej pozycji. Czas pokaże.
0

Autor: Krystian Pieniążek
Współpracę z GRYOnline.pl rozpoczął w sierpniu 2016 roku. Pomimo że Encyklopedia Gier od początku jest jego oczkiem w głowie, pojawia się również w Newsroomie, a także w dziale Publicystyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał na łamach nieistniejącego już serwisu, w którym przepracował niemal trzy lata. Ukończył Kulturoznawstwo na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Prowadzi własną firmę, biega, uprawia kolarstwo, kocha górskie wędrówki, jest fanem nu metalu, interesuje się kosmosem, a także oczywiście gra. Najlepiej czuje się w grach akcji z otwartym światem i RPG-ach, choć nie pogardzi dobrymi wyścigami czy strzelankami.