Znamy finalistów konkursu Independent Games Festival
Jak co roku, organizatorzy kalifornijskiej imprezy Independent Games Festival postanowili podziękować najlepszym, niezależnym producentom gier za ich pracę i wynagrodzić im poniesiony trud ufundowanymi przez siebie upominkami. W tym celu opublikowali ostatnio listę ponad dwudziestu niekomercyjnych tytułów, których autorzy mają szanse na otrzymanie laurów w sześciu odrębnych kategoriach.
Marek Grochowski
Jak co roku, organizatorzy kalifornijskiej imprezy Independent Games Festival postanowili podziękować najlepszym, niezależnym producentom gier za ich pracę i wynagrodzić im poniesiony trud ufundowanymi przez siebie upominkami. W tym celu opublikowali ostatnio listę ponad dwudziestu niekomercyjnych tytułów, których autorzy mają szanse na otrzymanie laurów w sześciu odrębnych kategoriach.

Audiosurf – muzyczna zręcznościówka nominowana w aż trzech kategoriach
Prezentowane poniżej projekty zostały wyselekcjonowane spośród 173 zgłoszonych wcześniej propozycji, a proces ich dobierania przypadł w udziale zwycięzcom poprzednich edycji IGF, byłym deweloperom, a także branżowym dziennikarzom:
Nagroda im. Seumasa McNally’ego:
- Audiosurf
- Crayon Physics Deluxe
- Hammerfall
- Noitu Love 2: Devolution
- World of Goo
Najlepsza gra na przeglądarkę:
- Globulos.com
- Iron Dukes
- Tri-Achnid
Innowacyjny design:
- Battleships Forever
- Fez
- Fret Nice
- Snapshot Adventures: Secret Of Bird Island
- World Of Goo
Doskonałość w sztuce wizualnej:
- Clean Asia!
- Fez
- Hammerfall
- Synaesthete
- The Path
Doskonałość w warstwie dźwiękowej:
- Cinnamon Beats
- Fret Nice
- Audiosurf
- Clean Asia!
- OokiBloks
Techniczna doskonałość:
- World of Goo
- Audiosurf
- Goo!
- Axiom: Overdrive
- Gumboy Tournament
Twórcy najlepszych pozycji z poszczególnych kategorii podzielą się premią o łącznej wartości 50 tys. dolarów. Stanowiąca jeden z elementów przyszłorocznych spotkań Game Developers Conference ceremonia wręczenia nagród odbędzie się 20 lutego 2008 r. w San Francisco.
Więcej:Wywołujący nostalgię city builder w klimacie lat 90., Metropolis 1998, zalicza opóźnienie
Komentarze czytelników
zanonimizowany393220 Generał
O takowej imprezie dowiedziałem się niestety dopiero teraz. Świetny pomysł, aby nagradzać twórców produkcji niezależnych za ich pracę, mam nadzieję że zagrzeję ich to do tworzenia kolejnych świetnych gier.
Azuredragon Konsul

Też słyszę o tym po raz pierwszy. Wiele niezależnych gier udowodniło, że są najwyższej klasy, więc taka impreza jest jak najbardziej wskazana, aby twórcy mogli ukazać swoje twory szerokiej publiczności.