Zmierzch Facebooka, kolejne firmy odwracają się od giganta

Facebook jest coraz rzadziej wybierany jako metoda logowania. Rezygnują z niego wielkie marki.

futurebeat.pl

Damian Miśta

Zmierzch Facebooka, kolejne firmy odwracają się od giganta.
Zmierzch Facebooka, kolejne firmy odwracają się od giganta.

Źródło fot. powyżej: Unsplash/Roman Martyniuk.

Dell, producent m.in. laptopów Latitude, XPS i Alienware, zrezygnował ze stosowania Facebooka jako metody logowania na swojej stronie sklepu internetowego i oferuje wyłącznie możliwość uwierzytelnienia przy użyciu konta Google lub założonego „tradycyjnie”, czyli bez pośredników przy wykorzystaniu e-maila. Jak się okazuje – również inne przedsiębiorstwa, jak Amazon czy Ford Motors, masowo odrzucają Facebooka i logowanie na różnych portalach przy pośrednictwie zewnętrznych kont.

Kto nie chce Facebooka – Dell czy użytkownicy?

W rozmowie z telewizją CNBC dyrektorka IT Della, Jen Felch, poruszyła temat zrezygnowania z pomocy Facebooka przy tworzeniu konta użytkownika. Jak twierdzi, ludzie ogólnie rezygnują z profili platform społecznościowych z powodu obaw o prywatność i bezpieczeństwo.

Jedną z rzeczy, którą widzimy w całej branży, jest coraz więcej zagrożeń bezpieczeństwa lub przejęć kont – czy to na Instagramie, czy Facebooku [obie marki należą do przedsiębiorstwa Meta – przyp. red.] lub jakiejkolwiek innej. Na podstawie naszych obserwacji uważam, że ludzie po prostu wolą odizolowanie tego konta od łączenia go z innym – mówi Jen Felch.

Natomiast Dell korzysta z usługi logowania Google’a, gdyż „jest jedynym o wystarczającej popularności”, powiedziała Felch.

Zmierzch Facebooka, kolejne firmy odwracają się od giganta - ilustracja #1
Źródło: Unsplash/Dell.

Zmierzch Facebooka?

Tymczasem przedsiębiorstwa takie jak Ford, Twitch, Patagonia, Nike, Match, Best Buy czy Pottery Barn odmówiły komentarza na zapytanie CNBC odnośnie zrezygnowania z usługi logowania. W ten sam sposób postąpił rzecznik prasowy Facebooka.

Znaczenie platformy społecznościowej Zuckerberga (jako metody logowania) na podstawie analizy 1000 stron internetowych i aplikacji na terenie Ameryki Północnej wyniosło 38,7% – o 5 punktów procentowych mniej względem 2019 r. (via CNBC) – według badania LoginRadius (firmy zajmującej się usługami identyfikacji i zarządzania użytkownikami). Natomiast Google nieznacznie góruje z wynikiem 38,9% (wyższym o 1,5 p.p. względem analogicznego okresu z 2019 r.). Trend wskazuje na to, że popularność Facebooka jako metody logowania spada.

Zmierzch Facebooka, kolejne firmy odwracają się od giganta - ilustracja #2
Źródło: Unsplash/Timothy Hales Bennett.

Współzałożyciel marki SnapHabit (aplikacji pomagającej w utrzymaniu nawyków) zauważył, że Facebook jest najrzadziej wybierany spośród dostępnych metod kreowania konta w aplikacji. 42,7% logowań spośród 10 000 nastąpiło przy użyciu konta Google. Platforma Zuckerberga uzyskała wynik zaledwie 10,7% – przebił ją nawet sposób z użyciem zwykłego konta e-mail. Stało się tak, mimo że Facebook był jedną z bardziej promowanych metod uwierzytelnienia, ponieważ w porównaniu z innymi nie był ukryty pod przyciskiem „Więcej opcji”.

Omawiany serwis ma pecha. W ostatnim czasie Meta zdecydowała się na zakończenie wsparcia dla mobilnej aplikacji Facebook Gaming. Nastolatkowie tracą zainteresowanie pomysłami Facebooka, który radzi sobie coraz gorzej w sondażach, a Metaverse przynosi duże straty. Czyżby nadchodził zmierzch popularnej platformy społecznościowej, a może to po prostu rosnąca niechęć do logowania się przy użyciu usług firm trzecich? Może chodzi tylko o zadbanie o swoją osobistą przestrzeń w social mediach?

Podobało się?

65

Damian Miśta

Autor: Damian Miśta

Na GRYOnline.pl udziela się od lipca 2022 roku. Najczęściej publikuje artykuły o nowinkach w świecie technologii ze względu na zainteresowanie sprzętem elektronicznym i zmieniającą się rzeczywistością, jednak zdarza mu się również podejmować tematy związane z grami i filmami. Poza tym chętnie wybiera się w podróż do minionych epok. Do gier i pisania ciągnęło go od młodych lat, więc kończył różne tytuły, żeby je później amatorsko recenzować. Zna wszystkie zakamarki Khorinis, a serię przygód Indiany Jonesa powtarzał wiele razy.

Kalendarz Wiadomości

Nie
Pon
Wto
Śro
Czw
Pią
Sob
3
11
17
24

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Inne Gry
2022-09-12
15:51

jcdman Centurion

jcdman

Największą i najlepszą alternatywą dla fb jest gab.com.

Komentarz: jcdman
2022-09-11
00:31

diabolo777 Chorąży

Coś słabo mecie idzie :p

Komentarz: diabolo777
2022-09-11
00:28

diabolo777 Chorąży

Ja tam wolę Reddit i Twittera.

Komentarz: diabolo777
2022-09-10
17:25

dzony85 Generał

dzony85
😂

Jestem na TAK! Nasza Klasa wróci jak i dzidzi :D:D:D:D

Komentarz: dzony85
2022-09-10
11:05

zanonimizowany1359977 Senator

Jak coś osiągnęło szczyt i już nie rośnie to ma zmierzch?

Wystarczy porównać obroty Facebooka z 2021 z obrotami np z 2011 i zobaczyć czy się zwijają czy nie.
Jak będą niszsze niż dekadę temu to tak, to będzie jakiś znak, że się zwijają.

W mojej ocenie po prostu osiągnęli szczyt i max na planecie Ziemia i naturalną jest tylko tendencja w dół.
Nowych nie przyciągną, ja jak widzę ten syf i okropny śmietnik i beznadziejny interfejs i szpiegowanie, to w życiu bym nie chciał tam konta założyć.
Dla mnie jedyne socjal media jakie mają sens to like din. Tam jest względny porządek i nie szaleją tam zboczeńcy i oszuści, psychopaci też są mało widoczni.

Osobiście jak dla mnie Facebook mógłby nie istnieć, nie wnosi żadnej wartości dodanej, a odbiera (szpieguje) za bardzo.

Komentarz: zanonimizowany1359977

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl