Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 3 grudnia 2010, 09:42

autor: Piotr Doroń

Z subskrypcji Gold korzysta połowa użytkowników Xbox Live

Z usługi Xbox Live – od niespełna miesiąca dostępnej oficjalnie także na polskim rynku – korzysta 25 milionów użytkowników Xboksa 360. Z informacji ujawnionych przez Dennisa Durkina z Microsoftu podczas Credit Suisse Annual Technology Conference wynika, że aktywną subskrypcją Xbox Live Gold może się aktualnie pochwalić połowa z nich.

Z usługi Xbox Live – od niespełna miesiąca dostępnej oficjalnie także na polskim rynku – korzysta 25 milionów użytkowników Xboksa 360. Z informacji ujawnionych przez Dennisa Durkina z Microsoftu podczas Credit Suisse Annual Technology Conference wynika, że aktywną subskrypcją Xbox Live Gold może się aktualnie pochwalić połowa z nich.

Z subskrypcji Gold korzysta połowa użytkowników Xbox Live - ilustracja #1

Nie dziwi więc fakt, że z tytułu opłacania abonamentu Xbox Live firma Microsoft czerpie spore korzyści finansowe. Przeciętny użytkownik Xboksa 360 decydujący się na subskrypcję Xbox Live Gold wydaje na ten cel średnio 60 dolarów na rok. Daje to olbrzymią sumę 750 milionów dolarów przychodu rocznie, zapewniając firmie Microsoft nie tylko pewny dochód, ale i fundusze na utrzymanie serwerów oraz rozbudowę funkcjonalności usługi i poszerzenie dostępu do niej (szkoda tylko, że zazwyczaj przebiega to tak opieszale).

Oczekuje się, że w 2010 roku Xbox Live przyniesie Microsoftowi około miliarda dolarów przychodu. W skład tej sumy wejdą zarówno pieniądze uzyskiwane ze sprzedaży abonamentu Xbox Live Gold, z reklam oraz z tytułu sprzedaży gier oraz różnego rodzaju dodatków znajdujących się w ofercie Marketplace. Jeszcze na początku ubiegłego roku, raporty niezależnych organizacji sugerowały, że taka sytuacja nastąpi najprędzej w 2012-2013 roku.

Warto przy okazji odnotować kilka ogólnych statystyk, dotyczących zachowań graczy w Stanach Zjednoczonych. Otóż średni posiadacze złotego abonamentu Xbox Live spędzają przy konsoli trzy godziny dziennie. 40% z tego czasu przeznaczają na rozrywkę inną, niż granie. Prym w tym aspekcie wiodą serwisy społecznościowe (Facebook oraz Twitter).

Z informacji podanych w trakcie Credit Suisse Annual Technology Conference wynika, że 2010 rok okaże się najlepszym w całej historii marki Xbox. Dennis Durkin zasugerował, że sukces będzie wypadkową kilku istotnych czynników – nieustannie rosnącej bazy użytkowników Xboksa 360 (a co za tym idzie – liczby sprzedawanych gier), sporego zainteresowania usługą Xbox Live Gold, a także udanym wprowadzenie na rynek kontrolera Kinect (Microsoft zakłada, że do końca tego roku klienci zakupią 5 milionów egzemplarzy tego urządzenia, kosztującego 150 dolarów/euro).

Piotr Doroń

Piotr Doroń

Z wykształcenia dziennikarz i politolog. W GRYOnline.pl od 2004 roku. Zaczynał od zapowiedzi i recenzji, by po roku dołączyć do Newsroomu i już tam pozostać. Obecnie szef tego działu, gdzie zarządza zespołem złożonym zarówno ze specjalistów w swoim fachu, jak i ambitnych żółtodziobów, chętnych do nauki oraz pracy na najwyższych obrotach. Były redaktor niezapomnianego emu@dreams, gdzie zagnała go fascynacja emulacją i konsolami, a także recenzent magazynu GB More. Miłośnik informacji, gier (długo by wymieniać ulubione gatunki), Internetu, dobrej książki sci-fi i fantasy, nie pogardzi również dopieszczonym serialem lub filmem. Mąż, ojciec trójki dzieci, esteta, zwolennik umiaru w życiu prywatnym.

więcej