YouTube chce blokować użytkowników AdBlocków
YouTube testuje nowy system, które pozwoli portalowi walczyć z użytkownikami blokującymi reklamy. Osoby korzystające z adblocków będą mogły obejrzeć jedynie trzy filmy, po czym ich odtwarzacz zostanie zablokowany.

Już od pewnego czasu pojawiały się doniesienia sugerujące, że YouTube zamierza wypowiedzieć wojnę użytkownikom korzystającym z oprogramowania blokującego reklamy. Wygląda na to, że ten plan jest całkiem realny, gdyż portal rozpoczął kolejne testy systemu, który posiadaczom adblocków znacznie ograniczy dostęp do opublikowanych treści.
YouTube walczy z blokowaniem reklam
Jako pierwszy poinformował o tym jeden z użytkowników portalu Reddit, który zauważył wyskakujące okienko, informujące o wykryciu adblocka. Pojawiła się na nim również informacja, że jeśli go nie wyłączy, wówczas jego odtwarzacz wideo zostanie zablokowany po obejrzeniu trzech filmów. Dołączono również komunikat mówiący, że „dzięki reklamom YouTube pozostaje darmowe dla miliardów użytkowników z całego świata oraz jeśli użytkownik nie chce ich oglądać, powinien wykupić dostęp do usługi YouTube Premium. Dzięki temu twórcy nadal będą otrzymywali wynagrodzenie za swą pracę”.

W oświadczeniu przesłanym serwisowi Bleeping Computer, YouTube potwierdziło, że komunikat jest częścią nowego eksperymentu i zachęciło widzów do wyłączenia adblocków lub wypróbowania serwisu YouTube Premium.
„Prowadzimy na całym świecie mały eksperyment, który zachęca widzów z włączonymi blokerami reklam do zezwolenia na reklamy w YouTube lub wypróbowania YouTube Premium” – czytamy w oświadczeniu. „W skrajnych przypadkach, gdy widzowie będą nadal korzystać z programów do blokowania reklam, odtwarzanie zostanie tymczasowo wyłączone. Traktujemy wyłączenie odtwarzania bardzo poważnie i zrobimy to tylko wtedy, gdy widzowie zignorują powtarzające się prośby o zezwolenie na wyświetlanie reklam w YouTube” – przekazali przedstawiciele firmy.
Przedstawiciele portalu nie zdradzili, w których państwach prowadzone są testy oraz ilu użytkowników bierze w nich udział. Należy jednak dodać, że nie po raz pierwszy firma testuje system uniemożliwiający blokowanie reklam. Podobny eksperyment miał miejsce w maju bieżącego roku.
Wygląda więc na to, że Google na poważnie myśli o wprowadzeniu blokady do użytku i niebawem użytkownicy adblocków nie będą mogli oglądać treści produkowanych przez ich ulubione kanały. A co Wy myślicie na temat zakazu stosowania blokerów reklam na YouTube? Wypowiedzcie się w sekcji komentarzy.
Komentarze czytelników
katai-iwa Legend
A niech tak zrobią, tylko niech później nie płaczą, ze ludzie uciekają od nich.
Wronski Senator

Reklamy co piec sekund po minucie lub poltora ale dzieki temu serwis funkcjonuje... Moze niech wincej placa tym youtuberom to beda mieli w brut szmalu...
zanonimizowany1218483 Generał
Pewnie ze tak działają korporacje - w założeniu chcą zarabiać najwiecej jak się da, a użytkownikom którzy nie chcą im płacić podatku uprzykrzą życie jak mogą.
Vextha Chorąży
ReVanced 18.15.40 działa bez zarzutów, Firefox + uBlock na telefonie też.
Ale co racja - 24zł za miesiąc? Jakby to kosztowało 50-60zł za rok, tak jak to kosztuje Amazon Prime to wtedy owszem. Ale 300 za rok? Nigdy w życiu.