xCloud już dla subskrybentów Game Pass Ultimate
Ciekawe jak duży lag, no i dobre połączenie z internetem a mobilny internet to tak średnio idzie w parze.
Jak narazie (przynajmniej u mnie) nie ma jeszcze możliwości sprawdzenia.
Mam Xbox Game Pass Ultimate. Apki po aktualizacji, kontroler podłączony - czekam.
Mam nadzieje, że to się sprawdzi i będzie działać w miarę ok bo w delegację wystarczy, że będę zabierał kontroler, i siedzenie w hotelu wieczorami będzie o wiele ciekawsze.
Warto nadmienić że ping jest o wiele bardziej istotny niż prędkość połączania.
Prędkość wpływa na jakość obrazu, a opóźnienie na input lag. Co z tego że net daje radę nawet z 4K jak postać rusza się 0,5 sek później.
Korzystałem z różnorakich chmur i wszędzie miałem ten sam problem czyli opóźnienie, jak widać 70-100 to stanowczo za dużo jak na ping, a szkoda :/
W usłudze GeForce Now mam ping 25-30 a i tak czuć opóźnienie.
W przypadku usług streamingu gier oprócz pingu należy brać pod uwagę wskaźnik jitter, czyli wskaźnik stabilności połączenia.
To od niego w bardzo dużym stopniu zależy płynność rozgrywki i czas reakcji.
Można mieć niski ping ale wysoki jitter a efekt i tak będzie średni.
edit: ostatecznie nie zmienia to faktu - pomimo pingu na poziomie kilku ms w przypadku GeForce Now granie w gry takie jak np. Dirt Rally, mija się z celem. Ale już np. Darksiders 3 przechodziłem bez najmniejszych problemów.
Zrezygnowałem z Pc na rzecz streamingu i PS4. Nie mam najmniejszego kłopotu w ogrywaniu gier multi.
Najważniejszą rzeczą jaką trzeba zrobić, by mieć stabilną rozgrywkę, to zablokować internet na jedną stałą prędkość. Możesz mieć najlepszy i najszybszy internet po 600 mega, ale jak jego prędkość będzie skakała z 600 do np. 550, to takie usługi streamingowe nie będą dobrze działać mimo, że do poprawnego działania wymagają 15Mbps.
Blokuje każdej apliakcji streamingowej internet na poziomie 50Mbps, a mam 600 i wszystko śmiga jak należy.
Wnoszę o odcinek na kanale Youtube od redakcji www.gry-online.pl o tym jak to działa xD i pytanie kiedy będzie na PC?
xCloud już dla subskrybentów Game Pass Ultimate
Warto wiedzieć, że funkcja ta miała zostać włączona o godzinie 15:00 czasu polskiego.
No właśnie nie już, bo pomimo że aktualizacja do aplikacji Xbox Game Pass (Beta) miała być o 9:00 EST to ta wciąż nie została wysłana i nie jest jeszcze dostępna w Google Play Store.
Czy będzie można uruchomić Game Passa czy nie? Nie mogę takich informacji odszukać, bo MS podaje to tak lakonicznie, ze ciężko ogarnąć.
Na stronie Gamepassa czy xCloud jakieś kilka razy padło zdanie w stylu
"Xbox Game Pass Ultimate
Get access to over 100 high-quality games with new titles added all the time. Play where you want on console and PC or on your compatible mobile devices from the cloud (Beta)."
To chyba było jasne, że gry z gamepassa mogą być odpalane z xCloud, jaki byłby sens xCloud w gamepassie, gdyby tak to nie działało?
Dlatego nie wiem jak to bedzię. Czy tylko wybrane gry, czy cała biblioteka GP. Z tego tekstu co zarzuciłeś wynika, że bedą dodawać jakieś gry systematycznie, ale nie ma potwierdzenia, że samego GP uruchomimy na x-cloud. Czy będą dodawać gry z GP czy jakieś inne, tego też nie wiadomo.
Microsoft samego gamepassa reklamuje jako "Nieograniczony dostęp do ponad 100 wysokiej jakości gier i stale dodawanych nowych tytułów. Graj bezpośrednio na konsoli, komputerze PC i — już wkrótce — na urządzeniach mobilnych z systemem Androidem za pośrednictwem chmury (beta)." (to pierwsze zdania na stronie gamepassa).
Znalazłem też taką listę: https://www.trueachievements.com/xcloud/games
Dla zainteresowanych.
Obecnie do przetestowania są te tytuły.
Screen z z aplikacji ->
Dlaczego tylko android? Ja chciałbym sobie odpalić na kompie gierki ze streamingu. Dlaczego tego nie umożliwiono?
Spokojnie, to tylko dalsza cześć testów.
Ostatecznie usługa będzie dostępna również na PC.
Przecież od samego początku mówiono wszędzie, że Android będzie pierwszym polem bitwy ale potem pozostałe platformy (poza tymi od Apple - z ich winy) otrzymają dostęp.
Po pierwsze drogi autorze, do testowania xCloud potrzebna jest aplikacja "Xbox Game Pass (beta)" a to nie to samo co appka opisana w tekście.
Po drugie...
Przygotujcie sie na to, że xboxowe appki na Androida to droga przez mękę!
Doczytywanie grafik trwa wieki, responsywnosc przywodzi na myśl czasy oporowych ekranów dotykowych, zanim sie zalogowalem to musiałem 2 razy restartowac aplikacje, bootowanie gry trwalo jakies 3 minuty, synchronizacja kolejne 3 minutyb a na koniec okazało sie, że z pada działają tylko przyciski ABXY, start i bumpery (sam android reaguje na wszystkie!).
Lubie MS ale ich mobilki to chyba piszą studenciaki w przerwach miedzy wykładami!
Fakt w treści zabrakło informacji o aplikacji w becie, ale co do samej responsywności aplikacji MS na androidzie to nie rozumiem o co Ci chodzi. U mnie zawsze wszystko śmiga aż miło (no może poza Xbox Game Pass (beta) ale to przecież BETA).
Standardowa aplikacja Xbox Game Pass oraz Xbox działa bardzo płynnie i nie ma mowy o "doczytywaniu" grafik.
Co do gier to może jest to wina internetu?
Sprawdzalnym u siebie właśnie Forze Horizon 4 i Ori.
Łączenie z chmurą trwa niecałe 10 sekund. Potem już wszystko ładuje się znacznie szybciej niż na konsoli więc nie ma co narzekać.
Ogólnie Ori jest bardzo grywalne w tej postaci i prawie nie czuje że to chmura. Z FH4 jest już trochę gorzej i wymaga to znacznej poprawy ale jestem dobrej myśli.
U mnie wszystko zadziałało płynnie i bez żadnych problemów, a testowałem na słabiutkiej służbowej Motoroli One (gdzie jest wersja dla iOS!?). O ile sam telefon ma problemy z responsywnością (bo to dziadostwo nadaje się bardziej na zabawkę dla dzieci, niż do używania na codzień), o tyle sama gra w streamingu działała już bez zarzutu. Opóźnienie minimalne. W domu mam światłowód 500MB.
"(gdzie jest wersja dla iOS!?)"
Nie ma, i nie będzie (przynajmniej w najbliższym czasie).
To Apple się nie zgadza na tę usługę u nich.
Tłumaczenie w tej sprawie jest bzdurne.
W całej sprawie chodzi o to, że Apple nie będzie miało możliwości sprawdzenia i ocenienia gier, które są dostępne w ramach xCloud, czy Stadia — gdyż udostępniane są one poza App Store. A regulamin stanowi jasno, że tego typu treści muszą podlegać ocenie, by zagwarantować bezpieczne środowisko dla twórców, jak i samych użytkowników.
To wszystko dla dobra użytkowników urządzeń z jabłkiem :D
Pewnie odbije im się to mocno czkawką jeśli usługa zyska na popularności a wszystko na to się zanosi.
Jak na bete działa bardzo dobrze. Trzeba teraz jeszcze wybrać jakieś rozwiązanie w kwestii kontrolera.
Klasyczny od Xbox One sprawdza się świetnie.
Pozostaje dokupić jakieś trzymadło do telefonu by wygodnie podpiąć je pod pada i można jechać w delegację. :D
U mnie działa to tragicznie. W tej chwili nie dorasta Nvidia GeForce Now do pięt. Mam dosyć szybki internet, światłowód 200mbit, po wifi 40mb/s. Jakież było moje zdziwienie gdy po odpaleniu pierwszej gry (Ori) powitał mnie rozpikselowany obraz i gra chodząca z koszmarnym lagiem i góra w 20 klatkach. Doczytałem później że ta usługa wymaga wifi na paśmie 5ghz (ja mam 2.4 i nie mam możliwości zmiany). Szkoda że nie doczytałem tego wcześniej, kupiłem sobie już nawet uchwyt do pada.
Przełączyłem na LTE. Niby lepiej ale i tak lag jest dla mnie zbyt wysoki żeby grać w przygodowe a co dopiero w Forze albo Gearsy.
Apka nie ma podstawowych funkcjonalności jak jakiś test polaczenia, wyboru jakości połączenia, rozumiem że to jest beta ale według mnie takie ustawienia powinny być od samego początku. Dla przykładu taka wspomniana NVIDIA bez problemu po moim wifi streamuje The Division 2 w 60 klatkach z akceptowalnym lagiem. Na paśmie 2.4ghz. Można? Można. A MS z taką kasa jaką ma jak zwykle 100 lat za murzynami.