Koncern Microsoft podzielił się szczegółowymi informacjami dotyczącymi m.in. udostępniania gier innym użytkownikom. W ramach opcji Home Gold będziemy mogli dzielić się opcjami zarezerwowanymi dla konta Xbox Live Gold. Ponadto dowiedzieliśmy się więcej o planach odnośnie do likwidacji wirtualnej waluty Microsoft Points.
Tech
Bartosz Woldański
10 sierpnia 2013 13:25
Czytaj Więcej
Z pewnością jest to dobre rozwiązanie dla osób ze słabszym łączem internetowym.
Właśnie chyba na odwrót. Nie wyobrazam grać sobie w coś i nagle pod koniec jakiegoś poziomu muszę czekać 30 min zanim się pobierze ten poziom. Znam ludzi którzy nadal siedzią na 512kb/s czy 1mb/s. Uważam, ze to świetna opcja dla ludzi z szybkim Internetem.
To świetna opcja dla wszystkich, a ci którzy mają słaby internet (mały odsetek) i tak zagrają wcześniej niż pobierze się gra. win-win.
AlAsKiN [2]
To całkowicie bezsensowa opcja dla każdego, zwłaszcza twórcy gry, niby jak to ma działać, mają się specjalnie trudzić, aby spełnić jakich chory wymóg, bo ludzie nie mogą wytrzymać, aby zagrać czy coś? Głupota całkowita.
Mam nadzieję, że to będzie opcjonalne i że mało kto taką funkcję będzie oferował w grze. Tekstury, modele, to wszystko waży, nie rozumiem jak to ma działać, że ścigasz sam exe i odpalasz, to jest niemożliwe, a ściągnięcie jednego nic nie zmienia, bo byle jaką tekturką nie pokryjesz całego terenu, to wszystko jest zależne od siebie, kompletny bezsens.
To twórcy gry mają przerabiać cały silnik, aby takie coś zaoferować, idiotyzm, zresztą i tak ludzie będą w większości kupować płyty tak jak teraz, zwłąszcza,że z blurayem będą szaleć, więc raczej nikomu nie marzy się pobieranie 15 czy 30 gb gry.
ci którzy mają słaby internet (mały odsetek)
Totalna bzdura wyssana z palca, większość ma słaby internet i tak w usa także, to nie japonia, a jak twierdzisz, że nie to podaj konkretne źródła, nie znam się, a wypowiem się, tak to się kończy, jak ktoś myśli, że 20 mb to standard.
To jest do zrobienia, o ile mnie pamięć nie myli Sony na którejś konfie mówiło że na tej zasadzie działać będzie pobieranie gier z psn.
@kaszanka
Ale chyba nikt nie powiedział, że gra będzie działać zaraz po włączeniu pobierania... Pewnie będzie tak, że po pobraniu potrzebnych danych, będzie można pograć, a następne poziomy będą się pobierać w tle. A jeśli chodzi o dystrybucję cyfrową, to na pewno będzie miała dużo zwolenników, więc ta funkcja na pewno się sprawdzi.
W każdym razie możesz pobrać grę w 100% i dopiero zagrać, nikt cię do niczego nie zmusza, no ale hejt musi się zgadzać, jak widać...
Zapomnieliscie napisac o najwazniejszej sprawie:
"Fundusze, które umieściliśmy na Twoim koncie w czasie przeprowadzania tej zamiany, wygasną w czerwcu 2015 roku. Po zamianie konta, kody Microsoft Points, otrzymane w ramach nagród, promocji, lub konkursów, zachowają swoją oryginalną datę wygaśnięcia. ".
Czyli M$ wprowadzil termin waznosci posiadanych na koncie srodkow. Dotychczas punkty kupione w sklepie byly wazne bezterminowo. Ograniczony termin przydatnosci do spozycia byl domena punktow z roznych promocji.
Juz sie z gory na to ciesze. Dotychczas M$ ukradl mi w ten sposob ok 4000 MSP. Bo oczywiscie o uplywaniu terminu waznosci punktow M$ informuje miesiac wczesniej... tyle ze jedynie po zalogowaniu sie na billing.microsoft. Zadnych maili, zadnych wiadomosci na konsoli. Taki prezent dla milosnikow niespodzianek...
PortalGta [5]
a następne poziomy będą się pobierać w tle
No fajnie tylko dlaczego tak zakładasz, dlaczego zakładasz, że gry będą projektowane tak, że każdy poziom będzie miał oddzielne modele, tekstury, zazwyczaj gry mają paczki z zasobami, a największe są te z teksturami, są i takie co mają wszystko w kilku dużych paczkach.
Nie twierdzę, że tego nie da się użyć, ale to zmusza twórców gier do zrobienia tego, bo jak paczka wymagana będzie duża to i tak równie dobrze poczekasz prawie tyle samo co pobranie całej gry.
A jak powiesz, ze paczki mogą być mniejsze to ja powiem, że nie zawsze, i jak to w ogóle w grze będzie wyglądać, będziesz chciał gdzieś wejść, a tu zonk, okienko, że nie pobrało jeszcze, wiesz, ja rozumiem, że gracza to wali, ale to na twórców gier spadną wszystkie komplikacje, komunikaty, cały system by to obsłużyć i potencjalnie narzucenie zmiany struktury gry i zasobów, bo prostu m$ i sony, bo na ps4 też to ma być, wchodzą tutaj w butach twórcom tak gdzie nie powinni i to nie jest fajne.
Dlatego uważam iż powinno to być opcjonalne, jeżeli producent nie ma chęci się z tym męczyć to nie powinien być do tego zmuszany.
kaszanka - mniemam że jesteś fanem pecetów. Większość takich fajnych bajerów, które oferują konsole, pecety nie mają: pobieranie przy zgaszonej konsoli, ustawianie pobierania ze strony internetowej lub telefonu, jedno konto i ci sami znajomi w każdej grze, rozmowa pomiędzy wszystkimi grami, osiągnięcia, aktualizacje przy wyłączonym sprzęcie, integracja z telefonami i tabletami, granie w grę w trakcie pobierania. Nowy xbox będzie miał wielozadaniowość, której wbrew pozorom na pecetach nie ma. Granie w grę i odbieranie rozmowy na skype na komputerze jest strasz nie wygodne, co dopiero przeglądanie internetu. Na komputerze możesz robić wiele zadań, ale jedno naraz, a na xboxie nie koniecznie. A opcja pobierania fragmentu gry i grania nie jest trudna do wprowadzenia, a developerzy już od dawna czekają na taką swobodę by wprowadzać nowe elementy technologiczne, tylko sprzęt ich powstrzymywał.
kaszanka9 - te pobieranie w trakcie gry jest bardzo proste do zrobienia i były już takie downloadery. Przykładowo Diablo 3, przykładowo Rift.
Może dla Ciebie to się wydaje trudne, dla devsa oznacza to pogrupowanie danych do przesłania, tudzież nadania im odpowiednich priorytetów przy downloadingu.
Po co masz czekać na ściągnięcie 15GB, jak wystarczy Ci zassać 2GB by zacząć grać.
AlAsKiN jeżeli dla Ciebie granie w gre i odbieranie rozmów ze skype podczas grania to trudne na PC to ty chyba dobrze nie poznałeś możliwości PC, co z tego że ma aktualizacje przy wyłączonej konsoli ? Dekodery z NC+ też to mają ... PFF . Też potrafią nagrywać czy pobierać filmy. Konsola tak czy siak będzie zawsze dalekoooo za PC..
PC > Konsole
@AlAsKiN - to pojechałeś po bandzie teraz... nigdy nie słyszałeś o czymś takim jak skróty klawiszowe? Możesz włączać i wyłączać sobie co chcesz i kiedy chcesz w tle na PC np. grając sobie w grę, wystarczy trochę pogrzebać i umieć te skróty dobrze przypisać. Czasami podczas meczów w SCII ze znajomymi wywali nam się team speak, przecież nikt nie będzie minimalizować gry, żeby odnowa włączyć program, bo jednak w SCII liczy się czas, więc wszystko robisz skrótami klawiszowymi, a jak masz jeszcze klawiaturkę z dodatkowymi przyciskami to już ogólnie miód i orzeszki. Poza tym dochodzi jeszcze multi screen jak ktoś się tak lubi bawić, to wtedy to i może serfować sobie po sieci na jednym, grać na drugim, a na trzecim sobie film oglądać. Kto co lubi. Tylko mi tu nie wmawiaj, że PC nie ma wielozadaniowości bo padnę...
A co do tego ściągania gry w trakcie jej grania, to i owszem spotyka to się na PC, ogólnie nie zawsze to się sprawdza. Zazwyczaj jest to źle zrobione i coś nie gra. Wystarczy sobie zobaczyć jak ktoś posiada gry Blizzarda i inne gry dajmy na to spod szyldu EA i Bioware. Zobaczcie jak różnią się pliki w folderach z zainstalowanymi grami. Nie wiem czy jest sens deweloperom bawić się w takie pobieranie w tle i granie, więcej szkód można narobić niż pożytku później będzie.
To że w jedną grę na pc można grać jak się to nie znaczy że pecety mają tę opcję - nie mają, a szkoda. To że można grzebać przez dwa dni w biosie żeby osiągnąć jakiś efekt, który jest standardem ma konsoli to też nie znaczy że pecety to mają. Powiedzcie mi czy da się rozmawiać na Skype (bez uprzedniego instalowania jakichś nieoficjalnych softów) grając w grę, tak żeby nasz rozmówca był w kwadraciku PIP? Albo czy da się pobrać i zainstalować grę na wyłączonym komputerze jak się jest w pracy albo za oceanem? Niby pecety najbardziej otwarty system ale nie ma takich bajerów. Tylko nie mówcie że są zbędne, bo nie są.
Alaskin - ale z kim Ty chcesz dyskutować? Polska to trzeci świat o średnich zarobkach oscylujących w okolicy 700euro miesięcznie. Tu nikt nie kupuje wyspecjalizowanego hardwaru do gier bo nie ma to sensu. Tutaj dzieci naciagają rodziców na kredyt i kupują PC do nauki.
Konsola to wyspecjalizowany sprzęt do gier i tylko do gier. Nie dziwne, więc, że gra się na tym znacznie przyjemniej.
Osobiście po latach grania na PC, gry w ogóle przestały mnie bawić. Wygladało to tak: zachłyśnięcie grami (czasy jeszcze ZX Spectrum, 286), granie na potęgę, instalowanie jednej gry miesięcznej, przerzucenie się na mmo, znudzenia gamingem - kupno PS3/X360 -> znów mnie gry zaczęły bawić.
Na PC od czasu do czasu zagram - jak nie mam wyboru (gra nie wyszła na konsoli D3 lub jakiś mmorpg, ostatnio np. Rift) i grając cierpię katusze. Kanapa to jednak kanapa. 50' TV to nie 24' monitorek. Tak wiem, że pada da sie podpiąć do PC, a PC do TV - tylko co z tego, jak sterowanie grami PC padem jest zrobione najczęściej na odpierdziel i najlepiej w grach PC sprawdza się mysz + klawa? Ano nic.
Wiem że dekodery mają te opcja od dawna, ten argument tylko potwierdza, że pecety są długo z tyłu z nadążaniem za tymi technicznymi udogodnieniami. W sumie w ogóle ich nie implementują.
Pozwalanie na grę i pobieranie utrapieniem dla developerów? Na pewno nie tak ogromnym jak optymalizacja gier dla tysięcy możliwych konfiguracji sprzętów w pecetach.
minus jeden - dzięki, tak samo myślę. Granie na komputerze po tylu latach kojarzy mi się z kompromisami, marnowaniem czasu na niepotrzebne chodzenie po forach w poszukiwaniu odpowiedzi na problem, którego nie musiało być. Kilkukrotna reinstalacja, szukanie sterowników, updatów, plików systemowych. Nie wiadomo czemu w AC3 w bostonie spada liczba klatek do 5. Oczywiście można grać na padzie, ale w większości przypadków trzeba się mordować z keymapperami. A konsolę włączam, niczym się nie przejmuję, bo gra zawsze działa z moim sprzętem, zawsze na maksymalnych jego możliwościach. Ta generacja już umiera i grafika jest kilometry za pecetami, ale już nowe konsole nie będą w ogóle w tyle.
Ha ha, nawet nie komentuję tych kłamliwych bzdur, PC > reszta, pogódź się z tym, jak jesteś pecetowym kaleką to nie moja sprawa.
minus jeden [9] https://www.gry-online.pl/forum/komentarz-xbox-one-udostepnianie-gier-przywileje-konta-gold-czy-p/z6c3e5f0?N=1#post0-12838640
Po co masz czekać na ściągnięcie 15GB, jak wystarczy Ci zassać 2GB by zacząć grać.
Po 1, to nie jest takie proste jak to opisałeś i jak tobie się wydaje, to nie jest przypadek, że funkcje taką mają akurat te konkretne gry co podałeś, co jest potwierdzeniem, że mam rację.
Po 2, nie jestem na nie o ile to będzie całkowicie opcjonalne.
Najbardziej mnie rozśmieszyło: "pobieranie przy zgaszonej konsoli , aktualizacje przy wyłączonym sprzęcie" - jesteś mistrzem :D Nie da się robić nic na czymś co jest wyłączone. Jeśli się da cokolwiek robić to oznacz to, że urządzenie to nie jest wyłączone a czuwa :)
Tak jest w trybie czuwania, ale jest po uprzednim wyłączeniu. Tak jak wieża stereo też jest w stanie czuwania gdy pokazuje aktualną godzinę na wyświetlaczu. Tak jak dekoder jest wyłączony. A pecet gaśnie całkiem.
No i dobrze, że pojawi się "prawdziwa" waluta. Microsoft Points były niewygodne.
Microsoft points miały to do siebie, że na allegro były dużo tańsze niż w marketplace. Można dużo zaoszczędzić w ten sposób.
Tak z ciekawosci:
Ktora konsola ma obecnie mozliwosc grania w gre w trakcie pobierania tej gry?
Proponuje tez sprawdzic pobor mocy "wylaczonej" konsoli w trakcie pobierania gier.
Kaszanka - a ja uważam, że zwykłe nadanie plikom priorytetom przy ściąganiu w zupełności wystarczy. Ty tutaj doszukujesz się czegoś z pogranicza "science rocket". Dajesz na start pliki wykonywalne + wszystko co potrzebne by rozpocząć grę w lokalizacjach startowych (mapy, tekstury, modele postaci) a całej reszcie nadajesz dalsze priorytety. Po ściagnieciu jakiejś minimalnej paczki pozwalającej uruchomić grę i zacząć grać - można dać taką możliwość, a resztę pobierać w tle w trakcie gry.
Równie skomplikowane jest podzielenie gry na kilka dyskietek/płyt tak by można było zacząć grać korzystając z dysku nr. 1 a w czasie progresu postępu w grze zmieniać kolejno dyski.
Rozwiązanie znane od czasu Amigi 500, tylko teraz zamiast zmiany dyskietek - dociągamy brakujący kontent przez internet.
Gdzie tu jest coś skomplikowanego?
Po 1, to nie jest takie proste jak to opisałeś i jak tobie się wydaje, to nie jest przypadek, że funkcje taką mają akurat te konkretne gry co podałeś, co jest potwierdzeniem, że mam rację.
A dowodem na to, że koło to niebotycznie skomplikowana rzecz niech będzie fakt, ze ludzkość na jego wynalezienie potrzebowała kilku tysięcy lat. Bracia Wright opracowali pierwszy samolot w znacznie krótszym czasie. Tym sposobem udowodniłem, że koło jest znacznie bardziej skomplikowanym urządzeniem niż samolot. ROTFL.
2, nie jestem na nie o ile to będzie całkowicie opcjonalne.
jakie takie rozwiązanie ma wady? Wymień chociaż jedną.
Ktora konsola ma obecnie mozliwosc grania w gre w trakcie pobierania tej gry?
obie?
LOL. Znawcy. Wy naprawdę nie wiecie o co chodzi i sobie wmawiacie, że czegoś się nie da zrobić tylko dlatego, że nie macie podstawowej wiedzy, heh (tyle o multitaskingu).
Włączanie gry podczas ściągania to fajna sprawa. Już w WoWie było takie coś, z czego zdarzyło mi się skorzystać parę razy.
Co do wad rozwiązania to jest chyba tylko jedno - lagi podczas ściągania, aczkolwiek o to chodzi i nie da się tego w żaden sposób obejść (piszę tu o ściąganiu fullem). Każdy jednak wybiera co chce - może poczekać aż mu się ściągnie całkowicie lub jeśli nie może się doczekać - włączy grę wcześniej i zobaczy co i jak. Fajna opcja.
"Proponuje tez sprawdzic pobor mocy "wylaczonej" konsoli w trakcie pobierania gier."
pobór mocy na pewno mniejszy niż gdybym zostawił komputer włączony na całą noc by coś pobrać. Zwłaszcza, że większość programów nie ma opcji wyłączenia po zakończeniu pobierania.
tybet2 - zależy jak to masz to rozwiązane, bo przecież takie funkcje już masz w dzisiejszych konsolach. W PS3 podczas trybu online (a nawet po odpaleniu niektórych tytułów) ściąganie w tle jest blokowanie i wznawianie jak się z niego wyjdzie (quitnie grę). Proste i efektywne.
@tybet2 - nikt nie powiedział, że tego się nie da zrobić, ani że jest to "rocket science" tak jak to użytkownik minus jeden odebrał z wypowiedzi kaszanki. Chodzi po prostu o to, że każdy producent gry na ową konsolę, będzie musiał coś takiego w swoim produkcie umieścić. Ilu twórców gier na PC obecnie decyduje się na takie rozwiązanie? Bardzo niewielu, Blizzard chyba jest wyjątkiem bo niemal w każdej swojej grze to implementuje. Jeśli będzie to mus dla wszystkich to mniejsze produkcje mogą na tym stracić.
To czy jakas gra bedzie obslugiwala gre podczas pobierania zalezy od developera, a nie od M$ czy Sony. Tyle w temacie.
Zależy od Sony/Microsoftu, bo to SonyMicrosoft w swoim firmware konsoli udostępni multitasking i m.in. downloading w tle. Możliwe, że devsi w swoich produkcjach będą mogli (tak jak obecnie) tą funkcję blokować w trosce o płynność gry i brak lagów.
Na komputerze developerzy nie mają wsparcia do takiego przedsięwzięcia, a nowe konsole od podstaw zostały zbudowane by to obsługiwać. Nię będzie lagów, co najwyżej konsola nie pozwoli gry odpalić, albo zatrzyma na kilka minut, ale nie sądzę, bo będzie to dopracowana funkcja.
Nie.
Diablo 3 i WoW juz od dawna z tego korzystaja na PC.
Konsola to maly gorszy komputerek, a nie perfekcyjnie zaprojektowane mityczne pudelko.
To czy gra bedzie to obslugiwala zalezy TYLKO I WYLACZNIE od developera i od tego czy ich silnik bedzie to obslugiwal.
Poza tym idz poczytaj czym sa lagi.
Albo nie masz pojecia o technologii, albo kiepskim jestes marketingowcem.
skonczcie sie juz wyglupiac. Funkcje udostepnia konsola w firmware. W jaki sposob zostanie zaimplementowana i czy developer gry bedzie mogl ja zablokowac czy nie zalezy od tworcy konsoli. Zreszta to akurat jest w PS3 i X360 wiec wystarczy poczytac jak to dziala.
Developer gry nie ma wplywu na dzialanie firmware konsoli - tudziez programow czy uslug dzialajacych w tle. Podobnie jak Blizzard w D3 nie jest w stanie zablokowac dzialania torrenta.
@[23]
obie?
A masz chociaz jedna, czy tak z glowy odpowiadasz?
Na ps3 norma jest moj ulubiony komunikat: "Nie mozna pobierac tych materialow w tle". Czyli nie tylko w nic nie pograsz, ale tez nic nie zrobisz na konsoli, mozesz tylko podziwiac ww. komunikat. W wiekszosci przypadkow pobieranie jest zawieszanew przypadku uruchomienia nawet innej gry - o grze w dana gre podczas jej aktualizacji w ogole nie ma mowy. Juz nie wspominajac, ze przewaznie aktualizacje to kobyly po kilkaset MB.
Na x360 jest troche lepiej. Najwieksza poprawka do gry to 80MB w ostatnim CoD. Co prawda bez pobrania patcha gra sie nie uruchomi, ale pobieranie nigdy nie blokuje dostepu do konsoli. Oczywiscie odpalenie wiekszosci gier powoduje wstrzymanie pobierania.
Przez "wiekszosc gier" rozumiem zwykle, "duze" gry, a nie jakies popierdulki w rodzaju Zuma itp.
@[25]
"pobór mocy na pewno mniejszy niż gdybym zostawił komputer włączony na całą noc by coś pobrać". Czyzby? PS3 slim pobieralo min. 76W, xbox360 slim - 95W. "Wylaczenie" na czas pobierania to tylko odlaczenie grafiki.
Moj stary laptop z jednym z pierwszych (pre-Sandy) i3 (z grafika) pobiera max 80W podczas gry z dedykowana grafika. Pobieranie gier mozna zapuscic z grafika z procesora.
Zreszta grafika i tak idzie spac, a w kazdym pc, czy to desktop, czy notebook masz do dyspozycji dowolnie konfigurowalne tryby oszczedzania energii.
Zatem ten pobor mocy przy pobieraniu jest calkiem porownywalny, ze wskazaniem na notebooki jako bardziej oszczedne.
Desktopy to juz inna bajka, ale tez nie jest zle. Polecam poczytac na pclab
Aktualnie posiadam jedynie PS3 (od 2008), x360 mialem dwa razy.
Mozna wiedziec w ktorym momencie wystepuje komunikat wspomniany przez Ciebie. Aktualnie by korzystac z PSS trzeba zakonczyc gre (quit game). Oczywiscie nie liczac sciagania DLC z poziomu gry.
Szczerze mowiac mimo 5-lat posiadania PS3 nie spotkalem sie z takim komunikatem, zreszta jest on bezsensowny, bo nie mozesz robic zakupow w PSS i grac jednoczesnie.
Aczkolwiek wchodze do PSS, wrzucam tytul do sciagania, klikam "sciagaj w tle", odpalam gre.
Teraz w zaleznosci od tytulu albo content sie sciaga w tle albo jest pauzowany. Zasada jest prosta, tryb online/gra z trybem online = pauza, gra bez trybu online = brak pauzy. Grajac w gre dostajesz w rogu komunikat, ze download takiego a takiego tytulu zostal ukonczony. Ostatnio taki komunikat dostalem grajac w NFS MW (dokladnie wczoraj)
Wiec moze przestan teoretyzowac i trzymaj sie faktow.
@[34]
Myślę, że zapychając dysk 1TB wyłącznie kontentem z pss (w tym żadnego dema, filmu, ani muzyki za to m.in. cała oferta plusa od samego początku tej usługi) coś niecoś jednak o tym się dowiedziałem. Skoro to dla Ciebie tylko teoria...
Można wiedziec na jakim konkretnie materiale Ty opierasz swoje doświadczenia i "fakty"?
Przykłady z komunikatem? Polecam spróbowac chocby DC Online. 18GB... To ekstremalny przypadek.